Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu

nasze modyfikacje

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
patharazim
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2010-09-26, 22:06
Model: Mustang 1968 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony

Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu

Post autor: patharazim » 2012-09-06, 00:49

Pomocy! Kończę renowacje Mustanga 289 2v z 1968 roku i mam jeszcze kilka problemów. Mianowicie:
1. Nieustannie swiecie kontrolka BRAKE na tablicy rozdzielczej (hamulce OK, Płym OK). Nie wiem czy to od hamulca parkingowego? Ale wtegy gdzie jest jakiś stycznik??
2. Gdzie znajde czujnik biegu wstecznego? Skrzynia biegów? Drążek zmiany biegów?

Ostatnia sprawa to kwestia podniesienia mocy silnika. Standardowe 195 KM to jednak troche mało. Mam zminienione głowice (302), dolot Holley, gaźnik Edelbrock. Jakies inne pomysły na radykalną poprawę osiągów? Czym się rożni silnik 289 2v i 4v? Oczywiście oprócz mocy :)

Będę wdzięczny za każdą pomoc!!!!!!!!!!!!!!



Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu

Post autor: Evening » 2012-09-06, 01:37

2v a 4v to nie kwestia silnika tylko gaznika. 2v = 2 gardzielowy 4v = 4 gardzielowy.

co do mocy silnika a czy przypadkiem nie bylo by lepiej gdybys zamontowal glowice od 289? wtedy bedziesz mial wieksza kompresje. U mnie np mam 302 i polecaja mi wlasnie obnizyc kompresje przez zastosowanie glowic od 289 w celu zwiekszenia mocy.

Jesli masz skrzynie automatyczna, to czy na postoju na biegu P ma sie przeciez swiecic caly czas z tego co wiem. ale dawno swoim nie jezdzilem i moge sie mylic.


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
;)

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu

Post autor: stang67 » 2012-09-06, 14:51

Mnie się ta kontrolka w ogóle nie świeci (pracuję nad tym) ale to chyba od ręcznego.
Podłączenie czujnika biegu będzie u dołu lewarka przy podłodze.
Przede wszystkim wywal te głowice; ja bym w ogóle dał aluminiowe dla obniżenia wagi, to już coś da, bo seryjne waża prawie 50kg. Gaźnik 4v na pewno nieco podniesie moc, dolot ok, kolektory rurowe i szerszy wydech. Nie wiem co jeszcze można zrobić z 289...? Włożyć 351 ;)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu

Post autor: conver67 » 2012-09-07, 20:23

jeżeli chodzi o tą kontrolke BRAKE,to własnie skończyłem to przerabiać i ogolnie to masz błąd w systemie hamulcowym.jesli masz płyn w master cylinder(DOT 3),hamulce odpowietrzone jak należy,to na 99,9% masz nie prawidłowo pracujący dystributor brake.jest to ten rozgałężnik,który znajduje sie blisko MC.W środku jego znajduje sie tłoczek z wyżłobieniem i on jest połączony z czujką od tej kontrolki.jezeli on stoi w miejscu(zapiekł sie,ja tak miałem)to nie porusza sie wewnątrz i czujknik cały czas naciska na niego.
chodzi o to,ze mimo tego,ze masz hamulce pracujące to ciśnienie z MC nie jest własnie dobrze rozprowadzane na cylinderki hamulcowe.
kup nowy distributor brake ($60) i sprawa bedzie załatwiona.pozdrówka



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu

Post autor: Piotrek86skc » 2012-09-07, 20:43

wiewior pisze:Kontrolka hamulców się świeci cały czas, - Wykonawca poinformował mnie że tak ma być, bo to informacja, że jest odpowiedni poziom płynu w układzie. Że niektórzy odwracają biegunowość, żeby lampka nie świeciła kiedy jest dobrze, ale on woli żeby świeciła kiedy jest dobrze. Debil. Po sprawdzeniu okazało się, że pressure switch nie odbija z powodu wewnętrznej korozji.
więcej w wątku wiewióra:
viewtopic.php?f=80&t=3267&hilit=wiewi%C3%B3r&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Przeczytaj galerie pierwszej generacji. Na pewno dużo się dowiesz.

Co do podniesienia mocy to jakimś pomysłem jest stroker kit czyli wsadzenie gratów np od silnika 331( nie mówię tutaj o głowicach, chociaż wymiana na aluminiowe to dobry pomysł).

Mam podobną zajawkę do mocy więc poczytaj mój wątek bo też radziłem się forumowiczów w tej sprawie.
viewtopic.php?f=80&t=4912&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Rick i Muarah sporo cennych porad dali. I tak jak muarah pisze kolejność modyfikacji powinna byc nastepujaca.
1. rozkład masy (odelżyć co się da pod maską, łącznie z samą maską, wyprowadzić aku do baga)
2. masa całkowita
3. zawieszenie z naciskiem na usztywnienie tyłu
4. sztywność nadwozia (nie zapominać o rozpórkach)
5. hamulce
6. układ kierowniczy
7. moc

Ogólnie to zastanawiam się czy jednak nie zostawić go w tej opcji bo fajna z niego bryczka( zrobiłem w tym roku 5000 km po Polsce co na klasyka to sporo), a do upalania kupić coś innego. Kurza twarz jak zwykle duże elaborat mi wyszedł :P



Awatar użytkownika
patharazim
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2010-09-26, 22:06
Model: Mustang 1968 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony

Re: Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu

Post autor: patharazim » 2012-09-09, 17:10

BRAKE juz nie świeci!!! Problem rzeczywiście był w distributor brake!! conver67 wielkie dzięki za wsparcie!!!



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu

Post autor: conver67 » 2012-09-09, 18:58

Spoczko,nie ma problemu.sam zęby zjadłem na tym temacie;)pozdrowka :ok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „21 przeróbki”