Koszty renowacji

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Drastic
Posty: 2
Rejestracja: 2009-08-20, 11:34

Koszty renowacji

Post autor: Drastic » 2009-08-20, 11:38

Witam.

Zadam teraz bardzo niesprecyzowane pytanie. Chciałbym zakupić Mustanga pierwszej generacji. Jaki jest stan takich aut każdy tutaj wie. Czy ktoś mógłby mi przybliżyć ile kosztowałaby renowacja tego Konika? Chodzi mi o całą blache, lakier nowy, skórzana tapicerka, oryginalne felgi itp. Ogólnie całkowity koszt renowacji zewnętrznej i wewnętrznej nie wliczając silnika (bo szukałbym modelu na chodzie).

Z góry dzięki za pomoc.



vrbl
Posty: 5
Rejestracja: 2009-08-19, 14:00
Model: Mustang '68 289ci
Silnik: inny V6
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: vrbl » 2009-08-20, 12:45

witaj

mnie restauracja modelu '68 (piaskowanie, blacha, lakier, silnik, zawieszenie, skóra, audio) wyszło jakieś 70 tyś :kwasny: . ale WARTO BYŁO :D

pozdro
vrbl



vrbl
Posty: 5
Rejestracja: 2009-08-19, 14:00
Model: Mustang '68 289ci
Silnik: inny V6
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: vrbl » 2009-08-20, 12:57

"przed"- jak tylko dokopie się do archiwum ;)
"po"- http://www.mustangiemdoslubu.pl

pzdr



Drastic
Posty: 2
Rejestracja: 2009-08-20, 11:34

Post autor: Drastic » 2009-08-20, 14:18

Wow niezłe autko :) Też poprosze o fotki przed renowacja :)

A byłbyś w stanie wypisać ile kosztowały Cie poszczególne zmiany? Np. ile za odnowienie blachy, ile za lakier itp? :) Będę wdzięczny :)



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-08-20, 15:11

Drastic,
koszt takiej renowacji zależy od wielu czynników, to że kupisz auto na chodzie wcale nie musi oznaczać że silnika nie trzeba robić.

Z drugiej strony 70k PLN to dużo ale domyślam się że auto ma również bardzo dużo nowych części, również w silniku w który można włożyć i nawet 30k PLN.

Ja oceniam koszty pełnej renowacji (zakładając że silnik pozostawiamy w oryginale tylko go 'odświeżamy' ) na około 40 tys. PLN + koszt zakupu samego auta. Cena obejmuje piaskowanie karoserii, kompleksowy remont blacharski, lakierniczy, odnowienie chromów, wymiana podzespołów zawieszenia oraz wnętrza. Ale tak naprawdę na bieżąco będę w przyszłym roku :)



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-08-20, 16:20

A macie firme ktora mozecie polecic odnosnie chromowania ??



Duchu
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2008-11-02, 22:48
Model: Mustang 67
Silnik: inny V8

Post autor: Duchu » 2009-08-20, 18:07

W poznaniu wittmann i syn albo motochrom ale mają terminy z dupy:P 3 miesiace minimum ja chromowałem w motochromie



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-08-20, 19:27

AluStar pisze:A macie firme ktora mozecie polecic odnosnie chromowania ??
jak pisze Duchu ta firma motochrom ma terminy z kosmosu, ponad 3 miechy :zdziwko:, dzwoniłem tam bo w necie ich łatwo znaleźć.

jak robiłem u znajomego znajomego który ma firmę handlującą tłumikami w Poznaniu. Terminy i ceny OK, robota perfect.

Jakbyś jednak chciał coś bliżej Starachowic to mam namiar na gościa z Lublina jakbys chciał, ponoć jak trzeba nawet g...no pochromuje :P ale nie jest tani. Osobiście nie znam ale mocno polecany. Namiary na PW.



vrbl
Posty: 5
Rejestracja: 2009-08-19, 14:00
Model: Mustang '68 289ci
Silnik: inny V6
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: vrbl » 2009-08-21, 07:45

Pavulon_, zgadza się: począwszy od uszczelek, lusterek, emblematów poprzez oprawki świateł, korek wlewu paliwa, a na przewodach zapłonowych, kopułce, pompie wspomagania i całej masie innych drobiazgów, których nie jestem w stanie spamiętać kończąc, wiele elementów jest nowych. poza tym po wytarganiu silnika rozebrałem go na części pierwsze (mino tego, że był na chodzie) i od podstaw czyściłem, chromowałem, lakierowałem i składałem.. dodam, że jestem audiofilem-amatorem, więc spora suma z całości poszła w audio :D

ps. jak wspomniałem wcześniej: fotki wrzucę jak ukończę prace archeologiczne w archiwum ;)

pzdr, vrbl

edit:
40k remont + 30k zakup daje 70k :D
Ostatnio zmieniony 2009-08-21, 08:00 przez vrbl, łącznie zmieniany 2 razy.



vrbl
Posty: 5
Rejestracja: 2009-08-19, 14:00
Model: Mustang '68 289ci
Silnik: inny V6
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: vrbl » 2009-08-21, 07:51

Drastic, nie jestem w stanie Ci określić dokładnych kosztów.. z grubsza: piasek 1,5k, blacha 4k, lakier 6k, skóra 6k, do tego cała masa nowych elementów, regeneracja zawieszenia, pomp, hamulce itd + kilkanaście miesięcy siedzenia w garażu po 12-15h- bezcenne ;)

pozdr



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-08-21, 10:41

vrbl pisze: 40k remont + 30k zakup daje 70k :D
czasem warto kupić auto które było robione w USA pod kątem mechaniki, można zaoszczędzić duuużo kasy wlaśnie na tych podzespołach które trzeba sprowadzać. Remonty blacharskie i lakiernicze w Polsce są the best :)

Takie coupe z 65- 68 można dorwać w super stanie za 8-10k USD (zwłaszcza teraz), wtedy wystarczy wrzucić 10-15k PLN na lekką blacharkę i lakier. Warunek jest jeden - auto ze zdrową blachą lub wcześniej dobrze zrobioną.



Freestyle_MCros
Posty: 3
Rejestracja: 2009-08-26, 17:53
Model: coupe
Silnik: inny V8
Kolor: aqua
Kontakt:

Post autor: Freestyle_MCros » 2009-08-26, 19:02

ja placiłem za piaskowanie 1,5 tys , polerowanie podkladowanie 1 tys , blacharka 3,5 tys , kakiernik 5 tys + lakier 3 tys wszystko robione na lakierach standox od stanca;d , czesci 16 tys i to jak naraziee tylee bo dopiero koncaowka lakierowania i zacznie sie wielkie skladanie alee mysle ze nastepne 10 tys jeszcze wejdzie za mojego r6 dalem 25tys i to byla kompletna bzdura gdyz bylem w tym poczatkujacy;d i bardzo podobalo mi sie ze zadnego elemantu w nim nie brakuje lecz co z tego jak czasem chromowanie jest drozsze niz nowy element



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-08-26, 23:44

Freestyle_MCros pisze:za mojego r6 dalem 25tys i to byla kompletna bzdura gdyz bylem w tym poczatkujacy;d i bardzo podobalo mi sie ze zadnego elemantu w nim nie brakuje lecz co z tego jak czasem chromowanie jest drozsze niz nowy element
Jak to sie u mnie mowi: "Kazdemu jest ciezko!"

Ja tez musialem za swoja "lekcje mustangowania" zaplacic ale nie tak znowu duzo jak Ty. Bedac kompletnym laikiem zaslepila mnie wizja posiadania wymarzonego auta i nie zauwazylem wielu (teraz juz oczywistych) niedociagniec...

...nastepnym razem bedzie lepiej :rotfl: Witam na forum i czekam na zdjecia :)


Tomasz
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „22. instrukcje i poradniki”