Fordzik z 66r 6 cylindrowa rzędówka - renowacja od podstaw

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

emiloski
Posty: 8
Rejestracja: 2010-10-10, 14:33
Model: I gen. 1967r
Silnik: inny V8
Kolor: Perłowy błękit

Fordzik z 66r 6 cylindrowa rzędówka - renowacja od podstaw

Post autor: emiloski » 2010-10-10, 21:12

Jestem tutaj nowy i na początek witam wszystkich.
Chciałbym założyc temacik zwiazany z renowacją od podstaw Mustanga jak w temacie.
Silniczek nie wiem dokładnie jaki, 6 cylindrowa rzędówka, wałek rozrządu w kadłubie, górnozaworowy. Na początek kilka zdjęc jak wyglądał samochód na samym początku (patrz zdjęcia od ostatniego).
Pozdrawiam.
Załączniki
PC230042.jpg
sam początek
PC230043.jpg
sam początek
PC230045.jpg
sam początek
20100923243.jpg
silniczek po wyjęciu
20100923244.jpg
siliczek po wyjęciu
20100929250.jpg
po piaskowaniu
20100929252.jpg
po piaskowaniu
20101001255.jpg
pierwszy lakier
20101001256.jpg
pierwszy lakier
20101001258.jpg
szczegóły
Ostatnio zmieniony 2010-10-10, 21:24 przez emiloski, łącznie zmieniany 1 raz.



emiloski
Posty: 8
Rejestracja: 2010-10-10, 14:33
Model: I gen. 1967r
Silnik: inny V8
Kolor: Perłowy błękit

Post autor: emiloski » 2010-10-10, 21:14

kolejne zdjęcia.
Co sądzicie o tym wszystkim? Jakieś sugestie, pomysły?

Na koniec dnia chciałbym jeszcze zapytac o kilka danych technicznych, a mianowicie:

-jaka oliwa jest w tym automacie, lub co dostepnego w polsce mozna do niej wlac,

-jaka jest kolejnosc zapłonów

-jak prawidłowo ustawic palec rozdzielacza (niestety wyjąłem go bezmyślnie, bez zrobienia jakichkolwiek znaków)

-może ktoś wie jaki jest nr zamiennika filtra oliwy dostępny w RP

Pozdrawiam kolegów.
Załączniki
20101009267.jpg
wygląd prawie ostateczny, alternator i pompa czyszczone i malowane bezbarwnym lakierem
20101009268.jpg
wygląd prawie końcowy
20101001259.jpg
szczegóły na czerwono
Ostatnio zmieniony 2010-10-10, 21:23 przez emiloski, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2010-10-10, 21:20

emiloski,

witaj w klubie, dobrze trafiłeś :)

silniczek do 200 cid czyli 3,3 litra, auto juz po renowacji ?



emiloski
Posty: 8
Rejestracja: 2010-10-10, 14:33
Model: I gen. 1967r
Silnik: inny V8
Kolor: Perłowy błękit

Post autor: emiloski » 2010-10-10, 21:28

Remont zaczęty jakiś miesiąc temu. W miare postępu prac bede wszystko relacjonował i podpierał zdjęciami. W miarę możliwości jutro zfotografuję karoserię po lakierowaniu. Powoli będe zabierał się za uzbrajanie golasa.

Pozdro.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2010-10-11, 07:51

Kolejność zapłonu masz podaną na kolektorze dolotowym i sam dałes z tym fotke ;) To malowanie napisów na czerwono to usuń bo tak nie powinno być.
Ten Mustang, którego widać na zdjęciach to model 1966, który zresztą wyglada na bardzo zdrowy :hyhy:
Silnik natomiast jest z 1967r czyli napewno nie od tego auta.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

emiloski
Posty: 8
Rejestracja: 2010-10-10, 14:33
Model: I gen. 1967r
Silnik: inny V8
Kolor: Perłowy błękit

Post autor: emiloski » 2010-10-11, 22:09

A mi się podoba ten czerwony napis :hyhy:
Blachareczka już dawno wypiaskowana i pomalowana co widac w kawałku na jdenym ze zdjęc silnika. Co do kolejności zapłonów to w ktorym miejscu na tym dolocie jest to rozpisane? 1:5:3:6:2? Czy się mylę? A co Panowie powiecie o tym oleju w skrzyni?
Najpopulaniejszy dextron III? Czy nie bedzie to pracowało?
Hej. :]



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2010-10-12, 08:28

Nie można chyba nie zauważyć wielkiego napisu FIRING ORDER 1-5-3-6-2-4 :zdziwko:
Czy to co widać w tle jednego ze zdjec to wlasnie pomalowane auto :przestraszony:
Chyba, że malowane było razem z silnikiem wszystko jak leci na jeden kolor :znudzony:
do tego zachlapana komora silnika, zawieszenie, itd...
A taki był ładny Y-color code...
Szkoda :zalamany:
Jakie masz w końcu to auto??
W podpisie masz 1967, auto za zdjęciach to 1966 , silnik 1967 ????
O co chodzi??
Skrzynia C4 nie ma specjalnych wymagan co do oleju, moze być dextron III lub inny typowy ATF dobrej jakości.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2010-10-12, 08:38

Emiloski, dobrze, że Ci opon nie pomalowali na niebiesko. Przyjrzyj się temu i zrób poprawki, bo po złożeniu auta będzie to fatalnie wyglądało...
I rzeczywiście, czy auto, komorę silnika i silnik malujesz na ten sam kolor?


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2010-10-12, 19:34

silnik ma byc taki niebieski, ale tylko silnik !!


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

emiloski
Posty: 8
Rejestracja: 2010-10-10, 14:33
Model: I gen. 1967r
Silnik: inny V8
Kolor: Perłowy błękit

Post autor: emiloski » 2010-10-12, 23:36

Kolejnośc zapłonów juz ustawiona. :)
Co do oleju w skrzyni wielkie dzieki.
Auto nie jest moje tylko dobrego znajomego, ja je składam. Co do lakieru i wykonania również mam dużo zastrzeżeń. Kolor i lakiernika wybierał właściciel. I tak raz wyganiałem go do porawki (drzwi były jaśniejsze od reszty). Podłoga po piaskowaniu sito i również tak pomalowana. Niedospawany itp. Masakra. A co ro spasowania elementów to u dziadka w wozie deski lepsze szczeliny mają. Właśnie wszystk oco nietrzeba wymalowane a podłoga nieruszona. :zdegustowany: Szkoda troszkę oryginalnego koloru. Mi również bardziej się podobał.
Ja zająłem się remontem bardziej od strony mechanicznej. Co do koloru silnika dobrałem najbardziej podobny jaki był w oryginale i chyba taki powinien byc. ;) Przybrudzi się i bedzie jak talala.
Pozostało mi jeszcze zdjąc miskę bo przygieta i korbowów stuka, a następnie próba odpalenia. Nie wiem ile nie pracował, ale wielkiej polityki w nim nie ma i jak gażnik sprawny powinien załapac. Jakie filtry oleju pasują do tego silnika?
Ogólnie może coś z niego jeszcze bedzie.

Pozdrówki.



emiloski
Posty: 8
Rejestracja: 2010-10-10, 14:33
Model: I gen. 1967r
Silnik: inny V8
Kolor: Perłowy błękit

Post autor: emiloski » 2010-11-01, 22:18

Witam. Czy może ktoś podesłac jakąś fotę gaźnika do tego silnika. Rozchodzi się dokładnie o cięgła łączące gaźnik z pedałem gazu. Prawdopodobnie nie mam wszystkich części a chciałbym aby to wyglądało w miarę oryginalnie.
Pozdro



emiloski
Posty: 8
Rejestracja: 2010-10-10, 14:33
Model: I gen. 1967r
Silnik: inny V8
Kolor: Perłowy błękit

Post autor: emiloski » 2010-11-01, 22:33

Jeszcze jedno pytanko się nasuwa w związku z obejżeniem galerii na forum. Czy przednia kratka wlotu nie licząs konika i jego obwódki powinna byc w chromie czy w czerni?



Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-11-01, 22:37

mam takie pytanie: czy nie wystawiałeś swojego konia ma allegro?? jakiś czas temu widziałem ogłoszenie.... tak z czystej ciekawości odbiegając od tematu :padam:


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

emiloski
Posty: 8
Rejestracja: 2010-10-10, 14:33
Model: I gen. 1967r
Silnik: inny V8
Kolor: Perłowy błękit

Post autor: emiloski » 2010-11-01, 23:10

Jak pisałęm wcześniej nie jest mój. A do końca roboty jeszcze hoho.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2010-11-02, 09:18

Cała atrapa ma byc czarna a tylko czoła (widoczne od przodu auta) tych poziomych plaskowników maja być wypolerowane (atrapa jest aluminiowa).


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „22. instrukcje i poradniki”