Jak zdekodować nr. na moście ?

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: yoozeq » 2013-01-28, 10:18

Zwracam się do Was z prośbą i zapytaniem czy istnieje jakaś możliwość zdekodowania nr. na tylnym moście chcę sprawdzić czy jest właściwy 3.08 i pochodzi z mojego samochodu / rocznika. Tutaj numer: RF-C7DW-4025-0 . Za pomoc dziękuję ;)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: Mały1973 » 2013-01-28, 10:56

http://www.fordification.com/tech/rearends_ford06.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Na dole strony masz jeszcze linki do innych typów ale coś chyba masz z numeracja bo tutaj na forum http://www.allfordmustangs.com/forums/c ... oding.html" onclick="window.open(this.href);return false; jest numeracja taka jak podałem linka do dekodera


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: yoozeq » 2013-01-28, 11:03

Chyba już wiem co z nią nie tak... nr. spisany z odlewu a widzę że muszę poszukać tabliczki ;) Dzięki za linki :ok:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: 6t07t » 2013-01-28, 12:45

Jak nie ma tabliczki to niestety tylko wizualnie możesz sprawdzić co jest w środku a przełożenie orientacyjnie na podnośniku sprawdzić.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: yoozeq » 2013-05-14, 12:23

Wracam do tematu bo znalazłem tabliczkę:

WCY AJ X
3.08 8IB 904

I teraz mam problem bo wg. http://www.fordification.com/tech/rearends_ford02.htm'

To

Kod: Zaznacz cały

WCY-AJ	Comet '65 S.W.
                        Mustang '66-68	3.20	7 1/4 in	NL	24	Non-Removable Carrier
Ale biorąc pod uwagę 3.08 na tabliczce i rocznik to raczej to:

Kod: Zaznacz cały

WCY-AJ2	Mustang '69-70	3.08	7 1/4 in	NL	24	Non-Removable Carrier
Most wygląda tak i z pomiaru miarką zębatka ma mniej więcej 190 mm ... Mierzyłem zwykła miarką (suwmiarka nie mieści mi się tam) bo z przeliczenia 7 1/4'' = 184mm.

Obrazek

Zacząłem tak mocno badać tą sprawę bo most zrobił się głośny więc na pierwszy ogień zmieniam olej i wymieniam krzyżaki na wale... Może się poprawi, a jak nie ,no to do zimy muszę załatwić części.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: Piotrek86skc » 2013-05-14, 13:23

Te gumowe przewody nie topią się od wydechu?



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: yoozeq » 2013-05-14, 14:40

Są ok, nic się nie dzieje. Przynajmniej narazie :)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: Piotrek86skc » 2013-05-14, 15:07

Bo to chyba nie są właściwe przewody tylko jakaś otulina? Coś za grubo wyglądają;)



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: 6t07t » 2013-05-14, 15:11

Wszystko ma jak trzeba i prawidłowo.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: yoozeq » 2013-05-15, 10:55

6t07t pisze:Wszystko ma jak trzeba i prawidłowo.
:super:

Mam tylko jeden problem, zęby wyglądają ok ale... brakuje mi dwóch śrubek a jedna jest ukręcona - tych co trzymają zębatkę. Prawdopodobnie poprzedni właściciel coś grzebał przy moście i jedną ukręcił a dwie zgubił... bo chyba raczej się nie odkręciły (nie znalazłem ich wewnątrz). Problem taki gdzie można szybko dostać takie śruby 3/8 24 UNF w dodatku twarde... w ilości 3 szt.

A drugi temat to jak wykręcić tą ukręconą ??? nie mam pojęcia... :mur:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: 6t07t » 2013-05-15, 11:13

Można spróbować ze śrubami koła talerzowego od np. żuka jako materiał do zrobienia nowych.
Ukręconą śrubę przy pomocy spawarki da się wydobyć ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: yoozeq » 2013-05-15, 11:34

6t07t pisze:Można spróbować ze śrubami koła talerzowego od np. żuka jako materiał do zrobienia nowych.
Ukręconą śrubę przy pomocy spawarki da się wydobyć ;)

Dobry pomysł! Dobrze, że w Gnieźnie jest Polmo i robią właśnie te sprawy - nie powinno być problemu z załatwieniem śrub wprost od producenta ;) Tylko teraz muszę albo narzynkę taką poszukać albo bujać na tokarni. A to chyba da radę.

Co do ukręconej śruby, to widziałem też kiedyś narzędzia specjalne do wykręcania czegoś takiego, zgłębię ten temat , bo ze spawarką do dyfra mokrego od oleju to bym raczej nie chciał podchodzić...Tu przykład wykrętaka.

Obrazek


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: 6t07t » 2013-05-15, 11:51

Te wykrętaki nie są zbyt dobre ponieważ: po pierwsze trudno jest dokładnie i osiowo nawiercić ukręconą śrubę, szczególnie tak twardą jak taka. Po drugie nawet przy idealnie nawierconym otworze wkręcanie wykrętaka rozpiera pozostały materiał ukręconej śruby dodatkowo utrudniając jej wykręcenie.
Spawarką wystarczy na materiał ukręconej śruby nadlać trochę metalu co od razu poprzez wpływ ciepła powoduje rozluźnienie zacisku gwintu przy stygnięciu. Do nadlanego materiału następnie dospawać dowolną odpowiednio wytrzymałą śrubę. Po ostygnięciu całość bez problemu się wykręci ;)
Trzeba do tego trochę wprawy i uwagi aby nie zespawać zerwanej śruby z resztą ale zwykle 8/10 zerwanych śrub udaje mi się tak wykręcić ;)
Olej to nie benzyna, nic się z nim nie stanie.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Jak zdekodować nr. na moście ?

Post autor: yoozeq » 2013-05-15, 12:01

Masz rację, wlazłem pod Stanga i nawet nie ma tam miejsca żeby się bawić w te wykrętaki bo nie ma szans na wykonanie osiowego otworu, więc alleluja i do przodu - czyli postaram się podziałać spawarką ;) Śruby od Żuka już na miejscu :cool:

E.D1. Śruby przerobione, most zamknięty i zalany... dziś próba toru czy jest ciszej po wymianie oleju. Okazało się jeszcze że połowa śrub na kole talerzowym była lekko luźnawa :przestraszony: ale wymieniłem wszystkie na nowe dorabiane.

Dzięki Piotr za podpowiedź z tymi śrubami od Żuka - to był idealny materiał do przerabiania :ok:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

ODPOWIEDZ

Wróć do „23. VIN - rozkodowanie”