to sie nie uda... tylko rok sie zgodzi..... na bloku w kodzie jest zapisane z jakiego auta jest ten silnik.... i nie jest to mustangERTE pisze:jak masz 289 z 65r to wyremontuj i zamień się z jednym Coupe z okolicy i każdy będzie miał zgodnie z vinem
Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
Generalnie jak czytałem to wszystko powinno być ok z tą różnicą że kolejność zapłonu jest inna ale podobno dzięki temu lepiej silnik pracuje.ERTE pisze:jak masz 289 z 65r to wyremontuj i zamień się z jednym Coupe z okolicy i każdy będzie miał zgodnie z vinem
a czemu chcesz wkładać wałek od 351?? z myślą o głowicach? masz pewność że wałek podejdzie? bo sam to wałkowałem ostatnio i każdy doradza mi wałek rozrządu dopierać pod blok a nie pod głowice
http://mustangforums.com/forum/classic- ... 302-a.html
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
tu masz blizej i cła by nie było http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... rd+mustang" onclick="window.open(this.href);return false;
lub napisz do nich https://www.facebook.com/MadnessPowerbyKarlNess" onclick="window.open(this.href);return false; oni maja duze doswiadczenie w silnikach i osiagniecia na torze
lub napisz do nich https://www.facebook.com/MadnessPowerbyKarlNess" onclick="window.open(this.href);return false; oni maja duze doswiadczenie w silnikach i osiagniecia na torze
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
Mhm, może zestawy też mają / robią bo na cały silnik to się nie piszę raczej choć fajny
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
Radek66 pisze:Haha NIE ZAWSZE !
Miałem 2 silniki co numerów w tym miejscu co piszesz nie było
stang67 pisze:Pod kolektorem od góry bloku jest zawsze oznaczenie, duży nr 289 czy 302 itd
Na wszystkich jakie miałem było Ale nie jestem jeszcze encyklopedią... szkolę się
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
Tak się zastanawiam i mówicie że gaźnik 2V Motocrafta nie pociągnie 347 ... , kurcze przecież są 351 2V. Może to nie jest optymalne...
Chyba zdecyduję się na budowę strokera ale chciałbym to zrobić stopniowo, tzn. najpierw dół pojeździć pozbierać kasę i zrobić górę (kolektor i gaźnik) a na koniec może głowice na alu.
Chyba zdecyduję się na budowę strokera ale chciałbym to zrobić stopniowo, tzn. najpierw dół pojeździć pozbierać kasę i zrobić górę (kolektor i gaźnik) a na koniec może głowice na alu.
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
yoozeq, a w którym dokładnie miejscu na bloku są te numery silnika. Mój już wylądował w komorze i nie mogę się doszukać, a też chciałem sprawdzić czy nie był podmieniony.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
Zebrane info:marcinp pisze:yoozeq, a w którym dokładnie miejscu na bloku są te numery silnika. Mój już wylądował w komorze i nie mogę się doszukać, a też chciałem sprawdzić czy nie był podmieniony.
- na głowicy od góry po zdjęciu pokrywy "289 i jedna kropka" (zwykła głowica 289) , 289 i dwie kropki (głowica HIPO 289), brak 289 - głowica 302,
- po zdjęciu kolektora dolotowego od góry bloku 289 lub 302 w zależności jaki to blok, ale czasami może go nie być,
- na bloku silnika po demontażu rozrusznika tuż przy nim patrząc od spodu - rok produkcji itd..
- czy to jest 302 możesz sprawdzić też na wale powinien mieś wtedy symbol 2M, 1M to 289 - TO CHYBA NAJLEPSZA METODA + weryfikacja punktu poniżej
- oraz na mocowaniu tłoka do wału powinno być C8 to wtedy jest stroker 302
Generalnie 302 to stroker z 289 czyli różni się skokiem tłoka - jest większy, a części są wymienne więc jest bałagan...
Ostatnio zmieniony 2013-08-29, 08:50 przez yoozeq, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
Wielkie dzięki za szczegółowe wskazówki. To teraz, jak już mam silnik w komorze to ciężko będzie to posprawdzać. Zobaczę w sobotę w warsztacie.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
yoozeq, poszukaj 302 albo lepiej 5,0 i wstaw do auta a ten 289 odsprzedaj.
Tak będzie wg mnie najkorzystniej.
silniki 289 są mniej popularne niż 302 i bardzo dużo mustangów 65-67 ma właśnie powymieniane na 302.
Blok 289 ma krótsze ścianki cylindrów i możliwości przeróbek są mniejsze niż 302.
Tak będzie wg mnie najkorzystniej.
silniki 289 są mniej popularne niż 302 i bardzo dużo mustangów 65-67 ma właśnie powymieniane na 302.
Blok 289 ma krótsze ścianki cylindrów i możliwości przeróbek są mniejsze niż 302.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
Zastanawiam się tylko czy jeśli kupię 302 to nie zrobić przekładki do niego głowic z 289.. Jest wtedy lepsza kompresja i nie ma wynalazków związanych z emisją...6t07t pisze:yoozeq, poszukaj 302 albo lepiej 5,0 i wstaw do auta a ten 289 odsprzedaj.
Tak będzie wg mnie najkorzystniej.
silniki 289 są mniej popularne niż 302 i bardzo dużo mustangów 65-67 ma właśnie powymieniane na 302.
Blok 289 ma krótsze ścianki cylindrów i możliwości przeróbek są mniejsze niż 302.
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 2015-05-06, 10:33
- Model: 65r
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: blue
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
Witam mam rozebrany silnik wal korbowy ma oznaczenie 2m, na glowicach nie ma oznaczen 289 oraz na mocowaniu tloka nie ma c8 wiec jaki to silnik 289 czy 302
- Przemek64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1695
- Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
- Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
- Kontakt:
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
Moja 260 jest bez oznaczeń na głowicy a z tego co wiem to 289 i 302 mają.snake1362 pisze:Witam mam rozebrany silnik wal korbowy ma oznaczenie 2m, na glowicach nie ma oznaczen 289 oraz na mocowaniu tloka nie ma c8 wiec jaki to silnik 289 czy 302
Sam kiedyś się martwiłem czy mam 260 ale one tak mają.
A co jest u Ciebie. Kto wie.
Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?
Cześć. jest kłopot z tym silnikiem. Na przełomie 67/68 w fabryce brakło bloków 289 i zaczeli je montować na blokach przygotowanych do 302. Ja mam taki przypadek gdzie blok jest z oznaczeniem 302 ale bebechy są od 289. 302 były montowane do aut w drugiej połowie 68r. Tak więc oznaczenie na bloku 302 niekoniecznie oznacza 302 w środku. Różnią się (tak przypuszczam) jedynie długością skoku tłoka (czyli stopniem sprężania). Jeżeli masz na wale 2M to na 50% to 302.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V