odpowietrzenie układu

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
mateusz78
Młodszy Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 2014-05-01, 10:28
Model: coupe V6 premium
Silnik: V6 4.0
Kolor: srebrny

odpowietrzenie układu

Post autor: mateusz78 » 2014-05-16, 20:19

Witam, wszystko w temacie , jak mam odpowietrzyć układ chłodzenia w moim v6 2007 ??
Pilne !! Z góry dziękuje za odp. ;)



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: odpowietrzenie układu

Post autor: Tom.Tom » 2014-05-26, 12:52

Hej,

Generalnie układ odpowietrza się sam, ale ja ci powiem jak ja to robiłem cały zeszły rok, dopóki ostatecznie nie wymieniłem obudowy termostatu, termostatu i korka od zbiorniczka wyrównawczego, co zakończyło wszelkie problemy z układem chłodzenia.

1) Otwierasz ogrzewanie na max
2) Nalewasz do zbiorniczka wyrównawczego płynu do max
3) Odpalasz samochód i grzejesz go uciskając co jakiś czas gruby wąż który idzie od obudowy termostatu do lewego górnego rogu chłodnicy
4) Masz pod ręką dodatkowe kilka litrów płynu i włożony lejek do zbiorniczka wyrównawczego i obserwujesz poziom płynu w zbiorniczku
5) Ten gruby wąż powinien być miękki i w pewnym momencie zrobić się gorący - wtedy otworzy się termostat
6) W tym samym momencie prawdopodobnie gwałtownie ubędzie ci płynu w zbiorniczku wyrównawczym, więc od razu go dolej trochę poniżej minimum
7) Zakręć korek w zb.wyr. - upewnij się, że jest dobrze dokręcony.
8) Rozgrzej samochód do włączenia się wentylatora - poziom płynu w zbiorniczku nie powinien MOCNO się zmieniać - jeżeli mocno wzrasta (albo wywala płyn), to ciągle jest gdzieś powietrze albo gdzieś je łapie
9) Odstaw samochód na noc i następnego dnia sprawdź poziom - prawdopodobnie będziesz musiał trochę dolać (najlepiej nieco poniżej minimum)
10) Przez kolejne dni sprawdzaj poziom - przy gorącym silniku tuż przed włączeniem wentylatora (ok. 103st.) poziom może NIEZNACZNIE wrastać do środka pomiędzy min i max a następnie nieco opadać

Sprawdź jeszcze ten wątek.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. układ chłodzenia”