Cieśnienia w układzie klimatyzacji

ani za zimno ani za gorąco

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
ramzes793
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-11-30, 23:24
Model: boss
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny

Cieśnienia w układzie klimatyzacji

Post autor: ramzes793 » 2018-02-25, 21:30

Panowie mam takie pytanie na jakich cisnieniach pracuje wasz uklad klimatyzacji? powiedzmy 15 stopni temp. otoczenia. U mnie cisnienie na HP doszło do 15bar LP 1,5 jak LP w miare spoko HP wydaje mi sie zbyt wysokie... i kolejne pytanie czy wentylator włacza sie od razu po uruchomieniu klimy?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Cieśnienia w układzie klimatyzacji

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2018-02-28, 06:40

poczytaj trochę o zasadzie działania klimatyzacji , ważne jest ciśnienie rozprężania i do tego są inne zegary gdzie dla danego czynnika mierzą temperaturę rozprężania , jeżeli Klima chłodzi to jest sprawna , a resztę zostaw komuś kto się zna



ramzes793
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-11-30, 23:24
Model: boss
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny

Re: Cieśnienia w układzie klimatyzacji

Post autor: ramzes793 » 2018-03-01, 23:42

RAFAŁ (GROSZEK) pisze:poczytaj trochę o zasadzie działania klimatyzacji , ważne jest ciśnienie rozprężania i do tego są inne zegary gdzie dla danego czynnika mierzą temperaturę rozprężania , jeżeli Klima chłodzi to jest sprawna , a resztę zostaw komuś kto się zna
Ty tak na serio? czy to żart?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Cieśnienia w układzie klimatyzacji

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2018-03-02, 13:56

nie noo , żart . wysokie ciśnienie jest zależne os stopnia zużycia kompresora i można to znaleźć w tabeli danych technicznych kompresora , a niskie ciśnienie przeważnie się ustawia dla gazu 134a na +10-15 stopni w zależności od temperatury zewnętrznej , :D
a wentylator tak się włącza po włączeniu klimy



ramzes793
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-11-30, 23:24
Model: boss
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny

Re: Cieśnienia w układzie klimatyzacji

Post autor: ramzes793 » 2018-03-02, 21:29

no to spoko. Od stopnia zużycia kompresora hmmm no na pewno tak, aczkolwiek temp. zew. ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o ciśnienie w układzie, no nic będę testował... U mnie wentylator nie włącza się od razu i teraz nie wiem czy temp. za niska czy mustang pracuje na wyższym ciśnieniu. Japońce mają dosyć wysokie ciśnienie HP z Amerykańcem nie mam doświadczenia...



netpixpl
Posty: 1
Rejestracja: 2018-08-17, 10:59
Model: brak
Lokalizacja:: Rzeszów
Kontakt:

Re: Cieśnienia w układzie klimatyzacji

Post autor: netpixpl » 2018-08-30, 14:56

Witam. Kupiłem Forda Mondeo Mk3 1.8. Moje pytanie jest następujące, czy powinno być tak, że odrazu po przekreceniu kluczyka zaczyna działać wentylator klimatyzacji ?



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Cieśnienia w układzie klimatyzacji

Post autor: stang232 » 2018-08-30, 15:02

netpixpl pisze:Witam. Kupiłem Forda Mondeo Mk3 1.8. Moje pytanie jest następujące, czy powinno być tak, że odrazu po przekreceniu kluczyka zaczyna działać wentylator klimatyzacji ?
Witam. Faktycznie 6 generacja Mustanga przypomina Mondeo, ale chyba musisz poszukać odpowiedzi na forum bardziej dedykowanym do modelu który zakupiłeś.


Obrazek

komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: Cieśnienia w układzie klimatyzacji

Post autor: komin » 2018-09-03, 10:38

RAFAŁ (GROSZEK) pisze:nie noo , żart . wysokie ciśnienie jest zależne os stopnia zużycia kompresora i można to znaleźć w tabeli danych technicznych kompresora , a niskie ciśnienie przeważnie się ustawia dla gazu 134a na +10-15 stopni w zależności od temperatury zewnętrznej , :D
a wentylator tak się włącza po włączeniu klimy
z całym szacunkiem ale to faktyczne żart :D
ps. ciśnienie w układnie Japończyka czy samochodu z USA musi być takie samo :!: - różnica w sterowaniu to jest zmienna
ciśnienie niskie - niebieski zegar powinno oscylować w granicach 2-2,5 bar
ciśnienie wysokie - czerwony zegar jest zależne od temp. na zewnątrz i tego na jakie ciśnienie jest ustawiony presostat sterujący działaniem sprężarki i/ lub wentylatora często jest tak że włączenie klimy załącza też wentylator obligatoryjnie. Są też wentylatory z różnymi biegami które w zależności od ciśnienia w układnie [temp zewnętrznej ] działają z innymi prędkościami obrotowymi
na zdjęciu jest zegar akurat niskiego ciśnienia
i teraz wskazówka jest teraz 145 psi/ 10bar / 42 stopnie celciusza - jest to przykład ale dość jasny. Jeśli temp na zewnątrz wynosi 42 stopnie to takie ciścienie jest w układzie na niepracującym układzie [ oba zegary wskazują taką samą wartość - trzaba pamiętać że zegary są wyskalowane inaczej :!: ]
Załączniki
20180903_103938 (2).jpg
Ostatnio zmieniony 2018-09-03, 11:04 przez komin, łącznie zmieniany 1 raz.


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Cieśnienia w układzie klimatyzacji

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2018-09-03, 10:51

Wysokie 15 jest ok , a niskie powinno być od 2-3 barow



komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: Cieśnienia w układzie klimatyzacji

Post autor: komin » 2018-09-03, 11:26

Upieram się że 3 to już deczko za wyskoko ;)


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

ODPOWIEDZ

Wróć do „3. klimatyzacja i ogrzewanie”