4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?

jedna czy dwie rury?

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
misiekwaw
Stowarzyszenie MKP
Posty: 167
Rejestracja: 2009-08-10, 15:25
Model: 2015 R/T + 2013 V6
Silnik: inny V8
Kolor: Ivory White + Grabber Blue
Lokalizacja:: Zadupiodwory
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?

Post autor: misiekwaw » 2017-08-03, 14:14

Nie zwróciliście może uwagi na to, czy Wasze 4.6 V8 nie grzeją tunelu środkowego i podłogi bagażnika podczas takich upałów jak w ciągu ostatnich dni? Wcześniej niestety jeździliśmy Stangiem tylko jak zdrowo pizgało na dworze, w sensie temperatury nie dochodziły nawet do +10. Ostatnio pojeździłem w 30 kilku stopniowym upale i z niejakim zdziwieniem odkryłem, że schowek w podłokietniku ma ciepłą "podłogę" i podłoga w bagażniku nad tłumikiem również jest ciepła, na tyle że leżący tam klucz do kół był odczuwalnie ciepły.
Normalne czy wręcz przeciwnie?


Challenger R/T :DD
Tuned by DISI-tune :DD

Awatar użytkownika
chwial1
Stowarzyszenie MKP
Posty: 128
Rejestracja: 2010-09-06, 19:21
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny

Re: 4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?

Post autor: chwial1 » 2017-08-03, 16:07

Choć latam Konikiem już od ponad 6 lat nie stwierdziłem "organoleptycznie" podwyższonej temperatury w wymienionych przez Ciebie miejscach(na pewno sprawdzę ;) ). Fatem jest natomiast, że po jeżdzie w ciepłe czy upalne dni, przy wysiadaniu czuje się falę gorącego powietrza, buchającego spod podwozia. Ale chyba tak ma być, skoro "przemłóca" >20l paliwa na 100km. Jestem tez ciekaw opinii innch użtkowników.


chwial1


Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć "dyzlem w manualu"

Awatar użytkownika
misiekwaw
Stowarzyszenie MKP
Posty: 167
Rejestracja: 2009-08-10, 15:25
Model: 2015 R/T + 2013 V6
Silnik: inny V8
Kolor: Ivory White + Grabber Blue
Lokalizacja:: Zadupiodwory
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: 4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?

Post autor: misiekwaw » 2017-08-03, 16:34

chwial1 pisze:Choć latam Konikiem już od ponad 6 lat nie stwierdziłem "organoleptycznie" podwyższonej temperatury w wymienionych przez Ciebie miejscach(na pewno sprawdzę ;) ). Fatem jest natomiast, że po jeżdzie w ciepłe czy upalne dni, przy wysiadaniu czuje się falę gorącego powietrza, buchającego spod podwozia. Ale chyba tak ma być, skoro "przemłóca" >20l paliwa na 100km. Jestem tez ciekaw opinii innch użtkowników.
A widzisz, ta fala gorąca buchająca spod podwozia była pierwszą rzeczą, która zwróciła ostatnio moją uwagę, bo wcześniej tego nie czułem. To jeden "objaw" już mam wyjaśniony :ok:


Challenger R/T :DD
Tuned by DISI-tune :DD

Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: 4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?

Post autor: Matt84 » 2017-08-03, 16:38

http://autokult.pl/9539,ford-mustang-v- ... i-problemy" onclick="window.open(this.href);return false;

"Jeśli w aucie nagrzewa się tunel środkowy nie ma co panikować – ten typ tak ma."



Awatar użytkownika
misiekwaw
Stowarzyszenie MKP
Posty: 167
Rejestracja: 2009-08-10, 15:25
Model: 2015 R/T + 2013 V6
Silnik: inny V8
Kolor: Ivory White + Grabber Blue
Lokalizacja:: Zadupiodwory
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: 4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?

Post autor: misiekwaw » 2017-08-03, 20:06

thx :super:


Challenger R/T :DD
Tuned by DISI-tune :DD

Awatar użytkownika
Rockmancar
Forumowicz
Posty: 201
Rejestracja: 2016-11-02, 00:03
Model: New Edge
Silnik: V6 3.8
Kolor: Bright Atlantic Blue
Lokalizacja:: Konin
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: 4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?

Post autor: Rockmancar » 2017-08-03, 22:05

Nie mam 4.6, tylko 3.8 i też to zauważyłem, ale sam szybko to sobie wytłumaczyłem. (Te rymy...)

Mianowicie - tunel środkowy jest nagrzany w ciepłe dni, ponieważ układ wydechowy generuje bardzo wysokie temperatury. Nie chce strzelać jakie, ani nie będę teraz tego szukał, ale jak wodą poleje się rozgrzane kolektory to ona w momencie wyparowuje. Najgorętszym punktem są chyba katalizatory. Ciepłe powietrze jest lżejsze i przez to dostaje się do wycięcia tunelu środkowego i tam też się trzyma nagrzewając blachę przez co dalej - elementy wnętrza przylegające do tunelu środkowego. Skrzynia biegów też się nagrzewa, też może mieć na to wpływ, ale niewielki. Jeżeli w innych autach RWD tego nie ma, to znaczy, że Ford robił za dużą przerwę między tunelem środkowym a elementami podwozia, (skrzynia, wał itp.) albo nie zastosował w tamtym miejscu czegoś pokroju taśmy termo izolującej. Artykułu nie czytałem, więc nie wiem jak to tam wytłumaczyli. Co do bagażnika to nie wiem, rzadko z niego korzystam. A w chłodniejsze dni tego nie ma, bo zdąży się to jakoś wychłodzić.



Awatar użytkownika
Arek.O
Forumowicz
Posty: 276
Rejestracja: 2014-10-01, 19:03
Model: 2010 GT
Silnik: V8 4.6

Re: 4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?

Post autor: Arek.O » 2017-08-03, 22:25

U mnie również okolice podłokietnika i tunelu cieplejsze- można napoje podgrzewać :) więc myślę, że ten typ tak ma ;)



Awatar użytkownika
R0N1N
Forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2013-07-09, 15:45
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: 4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?

Post autor: R0N1N » 2017-08-04, 08:51

Nie masz się czym przejmować, to normalne. W moim aucie też się te miejsca nagrzewają, i wcale nie trzeba do tego upalnego dnia. ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „5. układ wydechowy”