po modyfikacji wydechu auto osłabło 4.0 07'
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 2017-07-13, 13:07
- Model: S197
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Vista Blue
- Lokalizacja:: Łódź
- Stajnia: Stajnia Łódzka
po modyfikacji wydechu auto osłabło 4.0 07'
Silnik 4.0 2007 r.
Powstał pomysł modyfikacji wydechu. Wstępnie wymontowałem katalizatory, założyłem emulatory i zostawiłem seryjnie jedną rurę. Następnie zakupiłem seryjny wydech od GT 4.6 2008 (rury + tłumiki końcowe). Wstępnie założyłem jeden tłumik w miejsce mojego pojedynczego, seryjnego. Auto dostało mega kopa, zarówno od dołu jak i w wyższym zakresie obrotów. Dźwięk był satysfakcjonujący i w sumie nie potrzebowałem nic więcej poza drugą rurą. I tutaj spie**oliło się wszystko. Dołożyliśmy drugą rurę i drugi tłumik od GT.
Auto nadal ładnie brzmi (dla mnie) ale zdecydowanie osłabło. Dół słabszy, góra dupy nie urywa. Mój fachowiec zmontował coś takiego jak na zdjęciu. Oprócz gorszych osiągów zaczął znacznie przeciągać biegi (skrzynia automat) i stawiam, że jest to spowodowane pogorszeniem osiągów.
Co zmienić? Co jest przyczyną? Druga rura spowodowała spadek ciśnienia i ciężej mu wyrzucić spaliny? Wszystko było ok a nawet lepiej do momentu dołożenia drugiej rury z wydechem
Powstał pomysł modyfikacji wydechu. Wstępnie wymontowałem katalizatory, założyłem emulatory i zostawiłem seryjnie jedną rurę. Następnie zakupiłem seryjny wydech od GT 4.6 2008 (rury + tłumiki końcowe). Wstępnie założyłem jeden tłumik w miejsce mojego pojedynczego, seryjnego. Auto dostało mega kopa, zarówno od dołu jak i w wyższym zakresie obrotów. Dźwięk był satysfakcjonujący i w sumie nie potrzebowałem nic więcej poza drugą rurą. I tutaj spie**oliło się wszystko. Dołożyliśmy drugą rurę i drugi tłumik od GT.
Auto nadal ładnie brzmi (dla mnie) ale zdecydowanie osłabło. Dół słabszy, góra dupy nie urywa. Mój fachowiec zmontował coś takiego jak na zdjęciu. Oprócz gorszych osiągów zaczął znacznie przeciągać biegi (skrzynia automat) i stawiam, że jest to spowodowane pogorszeniem osiągów.
Co zmienić? Co jest przyczyną? Druga rura spowodowała spadek ciśnienia i ciężej mu wyrzucić spaliny? Wszystko było ok a nawet lepiej do momentu dołożenia drugiej rury z wydechem
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: po modyfikacji wydechu auto osłabło 4.0 07'
Sprzedawane konwersje do V6 na dual mają 2,5 cala. W GT chyba jest 2,75 albo 3 cale ? Może to być przyczyną, nie jest to silnik turbodoładowany, któremu otwarty, szeroki wydech zawsze robi na + .
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Re: po modyfikacji wydechu auto osłabło 4.0 07'
Ja bym na początek wywalił H-pipe (wstawił zaślepkę w środek). Być może ciśnienie się tak układa, że 2 wydechy sobie wzajemnie przeszkadzają i jak puścisz każdą stronę niezależnie może ustanie? Generalnie dobrze kombinujesz, że osłabiłeś sobie scavenging.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 2017-07-13, 13:07
- Model: S197
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Vista Blue
- Lokalizacja:: Łódź
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: po modyfikacji wydechu auto osłabło 4.0 07'
Michał mierzyłem średnicę jednej i drugiej rury (V6 vs V8), ta od GT jest dosłownie 2mm większa.
Idąc tym tokiem myślenia skoro zrobiłem dwa razy większy przelot chciałem zrobić zwężkę o połowę na obu rurach na odcinku 30-50 cm jednak szukam trochę delikatniejszej alternatywy.
Matt84 myślisz, że połączenie rur może utrudnić oczyszczanie układu? To teoretycznie ma jedynie wyrównywać ciśnienie pomiędzy nimi
Idąc tym tokiem myślenia skoro zrobiłem dwa razy większy przelot chciałem zrobić zwężkę o połowę na obu rurach na odcinku 30-50 cm jednak szukam trochę delikatniejszej alternatywy.
Matt84 myślisz, że połączenie rur może utrudnić oczyszczanie układu? To teoretycznie ma jedynie wyrównywać ciśnienie pomiędzy nimi
- Torsen
- Forumowicz
- Posty: 338
- Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: ...
Re: po modyfikacji wydechu auto osłabło 4.0 07'
Raczej na odwrót, łatwiej mu wyrzucić spaliny. Odprężyłeś układ. Niestety ale wstawianie zwężki nie zrównoważy pojawienia się drugiej rury. Wydech się liczy, żeby spaliny wychodziły pod odpowiednim obciążeniem, szczególnie w wolnossaku. Wstawianie zwężek o połowę tylko dlatego, że pojawiła się druga rura to jakaś teoria wyssana z palca. Zrobiłeś program? Zakładam, że wydech jest zrobiony od kolektorów. Każdy tuner Ci powie, że jak robisz cały wydech to musisz zrobić program. Chyba, że jest to jakiś dedykowany catback.Co zmienić? Co jest przyczyną? Druga rura spowodowała spadek ciśnienia i ciężej mu wyrzucić spaliny? Wszystko było ok a nawet lepiej do momentu dołożenia drugiej rury z wydechem
- nomad
- Forumowicz
- Posty: 635
- Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
- Model: Bullitt & 939
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Highland Green
Re: po modyfikacji wydechu auto osłabło 4.0 07'
Z tego co się orientuję aftermarketowe wydechy do V6 są oparte na X-pipach + tłumiki komorowe na końcu. I użytkownicy je chwalą np. zestawy Ford Racing lub Pypes. Być może h-pipe w tej konfiguracji nie jest optymalnym wyborem.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 2017-07-13, 13:07
- Model: S197
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Vista Blue
- Lokalizacja:: Łódź
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: po modyfikacji wydechu auto osłabło 4.0 07'
Wiele osób uważa, że zwiększając średnicę wydechu zwiekszasz utrudniasz wyrzucanie spalin. Ale ok, wezmę to pod uwagę
Tak jak pisałem wcześniej, jedyna modyfikacja to wywalenie katalizatorów a wstawienie za nie strumiennic oraz wywalenie elementu układu wydechowego zaraz za katalizatorami. Oryginalnie dwie rury łączyły się w jedną, natomiast zmontowany jest h-pipe i poprowadzony na seryjnych rurach i tłumikach końcowych od GT
Tak jak pisałem wcześniej, jedyna modyfikacja to wywalenie katalizatorów a wstawienie za nie strumiennic oraz wywalenie elementu układu wydechowego zaraz za katalizatorami. Oryginalnie dwie rury łączyły się w jedną, natomiast zmontowany jest h-pipe i poprowadzony na seryjnych rurach i tłumikach końcowych od GT
Re: po modyfikacji wydechu auto osłabło 4.0 07'
A tak na marginesie.... za wywalenie katalizatorów to Ci się należało. Lubisz jak za Tobą czuć mdły smród niedopalonej benzyny jak za Dużym Fiatem w PRLu?
Życzę "owocnej" wizyty u diagnosty albo kontroli przez ITD.
Życzę "owocnej" wizyty u diagnosty albo kontroli przez ITD.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 2017-07-13, 13:07
- Model: S197
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Vista Blue
- Lokalizacja:: Łódź
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: po modyfikacji wydechu auto osłabło 4.0 07'
Dziękuję, dziś jestem właśnie po wizycie tak, ja akurat lubię ten zapach