Kolektor dolotowy V6

świece, filtr powietrza , przepustnica

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Kolektor dolotowy V6

Post autor: Michał P. » 2019-02-06, 10:30

Panowie czy ktoś widział jakieś opcje dla naszych V6 ( 3.7l ) jeżeli chodzi o kolektory dolotowe ? Dla V8 oczywiście tego jest od groma, wpadł mi też w oko taki spawany:
Obrazek

Czy widzieliście tego typu wynalazek (customowy spawany kolektor dolotowy) ? Widziałem, że sporo osób w USA robi porting kolektora, ale chyba nie znalazłem nic co by zastąpiło fabryczny.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Kolektor dolotowy V6

Post autor: Michał P. » 2019-02-06, 10:39



Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 864
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Kolektor dolotowy V6

Post autor: Magic » 2019-02-06, 18:25

niestety w USA V6 zawsze były to silniki uznane za nie tuningowalne sam porting kolektora dale coś podobno koło 20KM, a najgorsze że 3,7 to bardzo udany silnik już z nie małą mocą w serii jak na V6 i ma potencjał co widać po 600KM w FORD GT :P a ani superchargera ani walków niema w ofercie :dobani: tylko jak już to przekładają turbo z ecoboosta 3.5 :mur:

ten kolektor co zrobili to jakiś taki nie wypał coś za mały, chyba że pod turbo ;)

w sumie jedna z nielicznych firm co coś tam grzebie w V6 ale w 3,7 terz szału nie robi

http://www.supersixmotorsports.com/EcoB ... -Kit.shtml


Obrazek

Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 496
Rejestracja: 2012-04-12, 10:46
Model: 2012 Premium Pony
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Kolektor dolotowy V6

Post autor: Radziu » 2019-02-06, 23:42

Ja jak szukałem modów do mojego, to nie znalazłem niczego aftermarketowego w kolektorach. Widziałem samorobki, ale po opiniach z reguły ciężko to było wystroić, było nieprzewidywalne.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Kolektor dolotowy V6

Post autor: Michał P. » 2019-02-07, 10:04

Przeszukałem parę forum i na 3 konstrukcje w 2 przypadkach moc spadała w porównaniu z fabrycznym. Widziałem również "test" przepływu w fabrycznym kolektorze na zasadzie dmuchawy podłączonej do otworu montażowego przepustnicy i papierka :D na wyjściu najbliżej zderzaka papierek ledwo się uginał od przepływu powietrza, gdzie przy ostatnim (bliżej ściany grodziowej) giął się od strumienia powietrza. także fabryczna chyba nie jest idealna :D


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Kolektor dolotowy V6

Post autor: slavol » 2019-02-07, 10:44

Taki test z dmuchaniem powietrza jest bez sensu. Silnik powietrze sobie ssie w ilości sobie potrzebnej więc taki "test" nic nie mówi. Co innego by było gdyby powietrze było by tam wpychane przez turbo czy kompresor.
Niewiele jest aut gdzie powiększenie dolotu w wolnossaku coś poprawi. Znam przykład alfy romeo z silnikami V6. Włosi zaprojektowali dolot do 2.5 litra a potem stosowali ten dolot bez zmian do 3.0 i następnie 3.2. Tam faktycznie powiększenie dawało wymierne rezultaty w wyższej parti obrotów. Tu, gdzie producent nie mnoży wersji silnika jest to chyba sztuka dla sztuki. Pomijam kwestie doładowania.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Kolektor dolotowy V6

Post autor: Michał P. » 2019-02-07, 11:35

Okej ale to trochę zaprzecza faktu, że dla V8 jest od zatrzęsienia kolektorów, które wprowadzają zmiany.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Kolektor dolotowy V6

Post autor: slavol » 2019-02-07, 12:57

Z drugiej strony jest popyt jest produkt ;)
Producent ma inny priorytet niż jakiś procent użytkowników. Często poprawa na górze i moc na papierze ciągnie w dół moment obrotowy. Jak z wydechem, za luźny-żle, za ciasny-żle.
Do tego dochodzą skomplikowane zjawiska falowe, przepływ laminarny-opór, ciężkie sprawy dla amatora bez wiedzy i sprzętu. Czasem się uda czasem nie.
Ale placebo, efekt wizualny i zadowolenie też są często warte swojej ceny.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Kolektor dolotowy V6

Post autor: Michał P. » 2019-02-07, 13:34

Dokładnie, czerwone pasy na seicento, czerwone zaciski i od razu +10 koni :D


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

ODPOWIEDZ

Wróć do „6. układ zapłonowy , przepustnica”