Automatyczna skrzynia biegow - filtr i uszczelka

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
adam28i
Posty: 6
Rejestracja: 2017-08-12, 21:53
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny

Automatyczna skrzynia biegow - filtr i uszczelka

Post autor: adam28i » 2017-11-07, 18:15

Witam i jak w temacie, ma ktos moze pojecie jak wyglada filtr w automatycznej skrzyni biegow, bo musze wymienic olej i nie wiem jaki mam filtr kupic, czy taki jak w linku https://www.velocity-group.de/getriebe/ ... triebeoel/" onclick="window.open(this.href);return false; bedzie pasowac do mojej skrzyni - mustanga rocznik 2012, silnik 3,7 v6 , skrzynia 6 biegowa , albo moze ten tutaj https://www.velocity-group.de/zubehoer- ... -dichtung/" onclick="window.open(this.href);return false;

Z gory dziekuje za jaka pomoc :) i serdecznie pozdrawiam



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Automatyczna skrzynia biegow - filtr i uszczelka

Post autor: empi1955 » 2017-11-07, 18:57

Wszystko masz tu: viewtopic.php?f=258&t=13642" onclick="window.open(this.href);return false;
Ten filtr i olej z Twojego drugiego linku jest do Mustanga 2005-10 . skrzyni 5R55S i ten olej tam podany też jest do 5R55s . Ty musisz mieć Mercon LV.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

adam28i
Posty: 6
Rejestracja: 2017-08-12, 21:53
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny

Re: Automatyczna skrzynia biegow - filtr i uszczelka

Post autor: adam28i » 2017-11-07, 20:43

Dziekuje za odpowiedz, faktycznie na zdjeciu jest nie ten olej, ale dzwonilem do sklepu i jest Mercon LV on i niby właśnie ten jest do mojego mustanga

. 35270297 10-14 Ford Mustang Öl Automatikgetriebe - Ölspülung Inkl. Filter & Dichtung 1 359,99
Öltyp: Mercon LV|Filter im Lieferumfang enthalten: Ja|Synthetisch: Ja|Dichtung im 359,99 Lieferumfang enthalten: Ja
35231455
11-14 Mustang Filter für Automatikgetriebeöl 1 Stück 44,99 40,48 19% 10,02%
11-14 Ford Mustang Öl Automatikgetriebe 20 Stück 15,99 14,36 35234811 Synthetisch: Ja|Viskosität: 75W-90|Öltyp: Mercon LV 19% 10,19%
35270298
11-13 Ford OEM Ölwannendichtung für Automatik Getriebe 1 Stück 35,99 32,31 19% 10,23%

Zgadza sie ?



PanzerMamba
Forumowicz
Posty: 178
Rejestracja: 2017-07-16, 23:03

Re: Automatyczna skrzynia biegow - filtr i uszczelka

Post autor: PanzerMamba » 2017-12-08, 12:48

Podepnę się pod temat.

Chcę wymienić małą ilość oleju w skrzyni automatycznej 5R55S (Mustang 2010 4.0 v6) tak czysto profilaktycznie. Małą ilość czyli tylko tyle ile mi ścieknie po odkręceniu korka.
Wiem, że potrzebuję adapter wkręcany w korek, aby napełnić miskę skrzyni - nie ma problemu, kupię na ebayu.

Pytania:
1. Czy wymieniać filtr przy okazji? Czy jest to trudne, lub czy są do tego potrzebne dedykowane narzędzia jakieś?
2. Czy filtr jest umieszczony w misce?
3. Chcę wymieniać ten olej i filtr na zimno. Czy mogę się kierować zasadą, że napełnię dokładnie tyle ile zlałem? Nowy filtr mogę przelać olejem też.
4. Ile oleju zazwyczaj się zlewa z miski?

5. Warto to w ogóle robić? Samochód ma przebieg 113 tyś. mil i pełną dokumentację serwisową do momentu wysłania auta do PL. Ma wpisaną dosłownie każdą pierdołę, większość przez autoryzowany serwis.



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Automatyczna skrzynia biegow - filtr i uszczelka

Post autor: empi1955 » 2017-12-08, 18:46

PanzerMamba pisze:Podepnę się pod temat.

Chcę wymienić małą ilość oleju w skrzyni automatycznej 5R55S (Mustang 2010 4.0 v6) tak czysto profilaktycznie. Małą ilość czyli tylko tyle ile mi ścieknie po odkręceniu korka.
Wiem, że potrzebuję adapter wkręcany w korek, aby napełnić miskę skrzyni - nie ma problemu, kupię na ebayu.

Pytania:
1. Czy wymieniać filtr przy okazji? Czy jest to trudne, lub czy są do tego potrzebne dedykowane narzędzia jakieś? - filtr bezwzględnie wymieniać, żadne specjalistyczne narzędzia, zwykły klucz płaski lub nasadowy "8".
2. Czy filtr jest umieszczony w misce? --Tak
3. Chcę wymieniać ten olej i filtr na zimno. Czy mogę się kierować zasadą, że napełnię dokładnie tyle ile zlałem? Nowy filtr mogę przelać olejem też.--- zakładając że miałeś prawidłowy poziom oleju w skrzyni napełniasz tyle samo co zlałeś
4. Ile oleju zazwyczaj się zlewa z miski? ---do 6,0 l

5. Warto to w ogóle robić? Samochód ma przebieg 113 tyś. mil i pełną dokumentację serwisową do momentu wysłania auta do PL. Ma wpisaną dosłownie każdą pierdołę, większość przez autoryzowany serwis.
-- warto, chyba że masz potwierdzoną wymianę przy przebiegu ok 110 tys. mil

Takie pojęcie jak "mała ilość" tu nie istnieje. Olej w skrzyni się wymienia albo NIE. Jeśli wymieniasz to albo:
- "statycznie" - odkręcasz korek spustowy w misce olejowej, spuszczasz olej , zdejmujesz miskę olejową , zdejmujesz filtr oleju skrzyni , zakładasz nowy filtr (mocowanie na dwie śruby), zakładasz nową uszczelkę i miskę olejową, napełniasz miskę olejem i sprawdzasz poziom oleju zgodnie z procedurą. Taka zmiana to ok 6 l oleju Mercon V. Wystarczy kupić w sklepie zestaw oleju z filtrem.
- "dynamicznie" najczęściej w warsztacie ze specjalistycznym sprzętem. Można też samemu, dysponując dodatkową osobą, ale to jest trochę zabawy. Wtedy oprócz filtra musisz mieć ok. 12 l oleju.
Ja wyznaję zasadę, żę lepiej wymieniać częściej statycznie niż po dłuższym przebiegu dynamicznie. Jeśli Twoje auto ma jak podajesz 113 tys mil to bałbym się nawet wymieniać olej dynamicznie. Na youtube masz pełno filmów instruktażowych dotyczących wymiany oleju w 5R55S wraz z procedurami sprawdzania poziomu oleju w skrzyni.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2393
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Automatyczna skrzynia biegow - filtr i uszczelka

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2017-12-09, 06:46

jak odkręcisz śrubę do wlewu oleju to pod nią jest malutka miarka i na rozgrzanej skrzyni silnik pracujący i dźwignia w pozycji P wlewasz tyle oleju żeby był prawidłowy stan na miarce .
lepiej częściej a statycznie



andrzej_stg
Młodszy Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 2014-06-02, 02:55
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Kolor: ruby red
Lokalizacja:: Stg
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Automatyczna skrzynia biegow - filtr i uszczelka

Post autor: andrzej_stg » 2017-12-09, 13:29

Mam pytanie co ile km czy mil należy wymieniać olej (3,7 2011)?



Jejku
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2014-11-30, 11:35
Model: 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Black

Re: Automatyczna skrzynia biegow - filtr i uszczelka

Post autor: Jejku » 2017-12-09, 14:20

W teorii co 150 tyś mil. :D



PanzerMamba
Forumowicz
Posty: 178
Rejestracja: 2017-07-16, 23:03

Re: Automatyczna skrzynia biegow - filtr i uszczelka

Post autor: PanzerMamba » 2017-12-09, 16:06

@empi1955 No właśnie poprzez małą ilość rozumiem, tylko zawartość miski i filtra :)
Jeśli chodzi o historię auta no to właśnie nie ma wzmianki o oleju skrzyni, ale za to takie pierdoły jak zamiana kół, zbieżność czy wymiana akumulatora to już są.
Szkoda, że nie ma opcji w Polsce, aby kontynuować tę historię w carfaxie :( Fajnie to wygląda, za 20 lat mógłbym sprawdzić co robiłem w mustangu latem '18 roku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”