Przełożenie dyferencjału
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1654
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Przełożenie dyferencjału
Panowie pytanie co do standardów przełożenia dyfra. Szperając po PDF dotyczącego mojego Konia (po VIN) znalazlem info o przełożeniu 3.31, jest to jeden z punktów "Performance Package". Czy to przełożenie standardowe ?
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
- Janosik
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 147
- Rejestracja: 2017-03-18, 00:56
- Model: Mustang V manual
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: czarny diament
- Lokalizacja:: Kielce
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Re: Przełożenie dyferencjału
To nie jest standardowe przełożenie bo w standardowym jest chyba 2.70 czyli trochę kiepski start z dołu natomiast 3.31 jest bardzo dobrym kompromisem do dynamiki i v max i jest to element PP.
Sam również mam u siebie i jestem z 3.31 bardzo zadowolony
Sam również mam u siebie i jestem z 3.31 bardzo zadowolony
Czarny Diament V6 2012 manual http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... 85&t=13404" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1654
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Przełożenie dyferencjału
Miłe info
Orientujesz się jak jest z Vmax i kwestią wału ? Czy ten Vmax jest przesunięty względem 2.7 ?
Orientujesz się jak jest z Vmax i kwestią wału ? Czy ten Vmax jest przesunięty względem 2.7 ?
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Re: Przełożenie dyferencjału
Standard to 2.73 a PP to 3.31.
W teorii krótsze przełożenie to niższe Vmax, ale w praktyce Vmax raczej się moim zdaniem nie obniży, bo wynika z braku mocy do pokonania oporu aero a nie końca przełożeń - nie osiągasz Vmax na 6. biegu. Może być nawet tak, że 3.31 daje bardziej koszystne przełożenie dla osiagnięcia wyższej Vmax.
Natomiast obniża się bezpieczna prędkość dla seryjnego wału, który może wpaść w wibracje. Ja ostatnio zmieniłem 2.73 na 3.55 i wedle hd-customs.pl, bezpieczna granica to ok. 200 km/h. Twoja będzie więc odrobinę wyższa.
W teorii krótsze przełożenie to niższe Vmax, ale w praktyce Vmax raczej się moim zdaniem nie obniży, bo wynika z braku mocy do pokonania oporu aero a nie końca przełożeń - nie osiągasz Vmax na 6. biegu. Może być nawet tak, że 3.31 daje bardziej koszystne przełożenie dla osiagnięcia wyższej Vmax.
Natomiast obniża się bezpieczna prędkość dla seryjnego wału, który może wpaść w wibracje. Ja ostatnio zmieniłem 2.73 na 3.55 i wedle hd-customs.pl, bezpieczna granica to ok. 200 km/h. Twoja będzie więc odrobinę wyższa.
- Detson
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 341
- Rejestracja: 2015-08-08, 15:06
- Model: MY 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Szary (Sterling Grey)
Re: Przełożenie dyferencjału
Jeśli nikt tego nie modyfikował to znajdziesz to po VIN.
- Got Blunt?
- Got Weed?
- Got Weed?
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1654
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Przełożenie dyferencjału
Dużo ciekawych informacji Co ciekawe kaganiec i tak jest ustawiony tak samo bo nie da się przekroczyć tych magicznych 180 km/h (około).
W najbliższej przyszłości wpadnie aluminiowy wał lecz nie po to aby przekraczać tą prędkość, to mnie nie kręci za bardzo.
W najbliższej przyszłości wpadnie aluminiowy wał lecz nie po to aby przekraczać tą prędkość, to mnie nie kręci za bardzo.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
- Torsen
- Forumowicz
- Posty: 338
- Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: ...
Re: Przełożenie dyferencjału
Jak otworzysz drzwi to będziesz widział biała naklejkę z danymi. Tam znajdziesz Axle code.Anpio pisze:Jak sprawdzić, jakie przełożenie jest u mnie?
Re: Przełożenie dyferencjału
Można sprawdzić patrząc jakie obroty masz na danym biegu przy danej prędkości.
Na przykład (piszę z pamięci, może być lekko nieprecyzyjnie): jeżeli na dwójce jesteś w stanie jechać grubo ponad 100 km/h (62 mph), to masz 2.73. Jeżeli zaraz za stówą jest odcięcie, masz 3.31 (albo więcej, jak było wymieniane).
Albo spokoniej na szóstce: jeżeli jadąc ok 130 km/h (80 mph) masz około 2000-2100 obrotów, masz 2.73. Jeżeli bliżej 2400, masz 3.31.
P.S. To dane dla skrzyni auto w 3.7.
Na przykład (piszę z pamięci, może być lekko nieprecyzyjnie): jeżeli na dwójce jesteś w stanie jechać grubo ponad 100 km/h (62 mph), to masz 2.73. Jeżeli zaraz za stówą jest odcięcie, masz 3.31 (albo więcej, jak było wymieniane).
Albo spokoniej na szóstce: jeżeli jadąc ok 130 km/h (80 mph) masz około 2000-2100 obrotów, masz 2.73. Jeżeli bliżej 2400, masz 3.31.
P.S. To dane dla skrzyni auto w 3.7.
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
- Model: Mustang 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Śląsk
Re: Przełożenie dyferencjału
Torsen pisze:Jak otworzysz drzwi to będziesz widział biała naklejkę z danymi. Tam znajdziesz Axle code.Anpio pisze:Jak sprawdzić, jakie przełożenie jest u mnie?
No właśnie nie ma naklejki...
Re: Przełożenie dyferencjału
Na moście jest naklejka. U mnie jestAnpio pisze:Torsen pisze:Jak otworzysz drzwi to będziesz widział biała naklejkę z danymi. Tam znajdziesz Axle code.Anpio pisze:Jak sprawdzić, jakie przełożenie jest u mnie?
No właśnie nie ma naklejki...
- Detson
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 341
- Rejestracja: 2015-08-08, 15:06
- Model: MY 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Szary (Sterling Grey)
Re: Przełożenie dyferencjału
Dobry Wujek rozkoduje Ci VIN i będziesz wiedział na 100 procent.
- Got Blunt?
- Got Weed?
- Got Weed?