Przełożenie dyferencjału

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1654
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Przełożenie dyferencjału

Post autor: Michał P. » 2018-05-22, 11:13

Panowie pytanie co do standardów przełożenia dyfra. Szperając po PDF dotyczącego mojego Konia (po VIN) znalazlem info o przełożeniu 3.31, jest to jeden z punktów "Performance Package". Czy to przełożenie standardowe ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
Janosik
Stowarzyszenie MKP
Posty: 147
Rejestracja: 2017-03-18, 00:56
Model: Mustang V manual
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny diament
Lokalizacja:: Kielce
Stajnia: Stajnia Świętokrzyska

Re: Przełożenie dyferencjału

Post autor: Janosik » 2018-05-22, 11:32

To nie jest standardowe przełożenie bo w standardowym jest chyba 2.70 czyli trochę kiepski start z dołu natomiast 3.31 jest bardzo dobrym kompromisem do dynamiki i v max i jest to element PP.
Sam również mam u siebie i jestem z 3.31 bardzo zadowolony :)


Czarny Diament V6 2012 manual http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... 85&t=13404" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1654
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Przełożenie dyferencjału

Post autor: Michał P. » 2018-05-22, 11:37

Miłe info :D
Orientujesz się jak jest z Vmax i kwestią wału ? Czy ten Vmax jest przesunięty względem 2.7 ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Przełożenie dyferencjału

Post autor: Matt84 » 2018-05-22, 14:04

Standard to 2.73 a PP to 3.31.

W teorii krótsze przełożenie to niższe Vmax, ale w praktyce Vmax raczej się moim zdaniem nie obniży, bo wynika z braku mocy do pokonania oporu aero a nie końca przełożeń - nie osiągasz Vmax na 6. biegu. Może być nawet tak, że 3.31 daje bardziej koszystne przełożenie dla osiagnięcia wyższej Vmax.

Natomiast obniża się bezpieczna prędkość dla seryjnego wału, który może wpaść w wibracje. Ja ostatnio zmieniłem 2.73 na 3.55 i wedle hd-customs.pl, bezpieczna granica to ok. 200 km/h. Twoja będzie więc odrobinę wyższa.



Anpio
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
Model: Mustang 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black
Lokalizacja:: Śląsk

Re: Przełożenie dyferencjału

Post autor: Anpio » 2018-05-22, 14:37

Jak sprawdzić, jakie przełożenie jest u mnie? :|



Awatar użytkownika
Detson
Stowarzyszenie MKP
Posty: 341
Rejestracja: 2015-08-08, 15:06
Model: MY 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: Szary (Sterling Grey)

Re: Przełożenie dyferencjału

Post autor: Detson » 2018-05-22, 14:44

Jeśli nikt tego nie modyfikował to znajdziesz to po VIN.


- Got Blunt?
- Got Weed?

Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1654
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Przełożenie dyferencjału

Post autor: Michał P. » 2018-05-22, 15:31

Dużo ciekawych informacji :) Co ciekawe kaganiec i tak jest ustawiony tak samo bo nie da się przekroczyć tych magicznych 180 km/h (około).
W najbliższej przyszłości wpadnie aluminiowy wał lecz nie po to aby przekraczać tą prędkość, to mnie nie kręci za bardzo.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
Torsen
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: ...

Re: Przełożenie dyferencjału

Post autor: Torsen » 2018-05-22, 15:53

Anpio pisze:Jak sprawdzić, jakie przełożenie jest u mnie? :|
Jak otworzysz drzwi to będziesz widział biała naklejkę z danymi. Tam znajdziesz Axle code.



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Przełożenie dyferencjału

Post autor: Matt84 » 2018-05-22, 16:05

Można sprawdzić patrząc jakie obroty masz na danym biegu przy danej prędkości.

Na przykład (piszę z pamięci, może być lekko nieprecyzyjnie): jeżeli na dwójce jesteś w stanie jechać grubo ponad 100 km/h (62 mph), to masz 2.73. Jeżeli zaraz za stówą jest odcięcie, masz 3.31 (albo więcej, jak było wymieniane).
Albo spokoniej na szóstce: jeżeli jadąc ok 130 km/h (80 mph) masz około 2000-2100 obrotów, masz 2.73. Jeżeli bliżej 2400, masz 3.31.

P.S. To dane dla skrzyni auto w 3.7.



Anpio
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
Model: Mustang 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black
Lokalizacja:: Śląsk

Re: Przełożenie dyferencjału

Post autor: Anpio » 2018-05-22, 20:52

Torsen pisze:
Anpio pisze:Jak sprawdzić, jakie przełożenie jest u mnie? :|
Jak otworzysz drzwi to będziesz widział biała naklejkę z danymi. Tam znajdziesz Axle code.

No właśnie nie ma naklejki... :dobani:



torak
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2016-02-01, 21:43
Silnik: V6 3.7
Kolor: smolisty

Re: Przełożenie dyferencjału

Post autor: torak » 2018-05-22, 21:18

Anpio pisze:
Torsen pisze:
Anpio pisze:Jak sprawdzić, jakie przełożenie jest u mnie? :|
Jak otworzysz drzwi to będziesz widział biała naklejkę z danymi. Tam znajdziesz Axle code.

No właśnie nie ma naklejki... :dobani:
Na moście jest naklejka. U mnie jest :)



Awatar użytkownika
Detson
Stowarzyszenie MKP
Posty: 341
Rejestracja: 2015-08-08, 15:06
Model: MY 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: Szary (Sterling Grey)

Re: Przełożenie dyferencjału

Post autor: Detson » 2018-05-22, 21:20

Dobry Wujek rozkoduje Ci VIN i będziesz wiedział na 100 procent.


- Got Blunt?
- Got Weed?

ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”