Wał napędowy cała prawda

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
misiekwaw
Stowarzyszenie MKP
Posty: 167
Rejestracja: 2009-08-10, 15:25
Model: 2015 R/T + 2013 V6
Silnik: inny V8
Kolor: Ivory White + Grabber Blue
Lokalizacja:: Zadupiodwory
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: misiekwaw » 2019-01-15, 12:01

M&A&M&M pisze:
2019-01-13, 16:05
Koledzy i koleżanki,

Chciałbym troche odświeżyć temat wału napędowego.
W moim GT z 2008 roku "wyczuwam" (a chyba bardziej słyszę oscylacje przy prędkościach powyżej 80-100 km na godzinę. Podejrzany jest oczywisci wał, który albo wymaga wyważenia albo trochę opadł na środkowym łożysku albo... sam nie wiem co :)
Generalnie zacznę najpewniej od jego wyważenia ale mam takie pytania:
1) czy w Waszych S197 te wały też mocno korodują? Mój jest dosyć juz mocno skorodowany
Póki co, mogę odnieść się tylko do tej części. Tak mój wał z GT 2005 jest dość mocno skorodowany choć jestem przekonany że to raczej powierzchniowe. Natomiast jego wibracje powoli zaczynają doprowadzać mnie do szału. U mnie dochodził jeszcze problem z rozerwaną osłoną w połowie. Miałem ją rozerwaną ale wał działał, a ja głupi uparłem się żeby coś z tym zrobić. Znajomy mechanik wymienił mi tą osłonę na zwykłą gumową do półosi. Autem nie dało się jeździć szybciej niż 50km/h. Pojechałem do Ząbek do Wał Caru odesłali mnie z kwitkiem, że nie da się tego wyważyć i najpierw muszę wymienić tą osłonę na taką, która nadaje się do wałów. Polecili mi VIP Serwis w Łomiankach. VIP Serwis wyważył wał i "wymienił" osłonę. Kilka dni było super, po czym wibracje wróciły. Po wejściu pod auto okazało się, że VIP Serwis nie wymienił osłony tylko zostawił tą niewłaściwą (mimo że wzięli za to kasę). Pojechałem na reklamację. Tym razem osłonę wymienili, natomiast samochodem nie da się przekroczyć 120km/h. Znaczy przekroczyć się da ale przyjemność z tego żadna, a w okolicy 140km/h już mam wrażenie że się zaraz cała buda rozpadnie. Wybieram się do nich w najbliższych dniach z kolejną reklamacją ale już powoli zaczynam mieć tego dość.

Wniosek z tego przydługiego wywodu jest taki, że jeżeli masz nie uszkodzoną osłonę to wyważaj, będzie lepiej (choć nie dam Ci gwarancji że idealnie), u mnie przez chwilę było.
Jak osłonę masz uszkodzoną to się dwa razy zastanów zanim komuś powiesz żeby ją wymienił :mur: :mur: :mur: Lepsze jest wrogiem dobrego :kwasny:


Challenger R/T :DD
Tuned by DISI-tune :DD

M&A&M&M
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2018-12-22, 22:16
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Lokalizacja:: 3city
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: M&A&M&M » 2019-01-26, 14:32

Cześć Misiekwaw,

Dzieki za poradę. Pomóże mi to uniknąć pewnych kłopotów.
Na razie zaczynam od sprawdzenia czy przypadkiem jedna z felg nie jest lekko skrzywiona. Może być tak, że wyważenie kół jest ok a i tak potem deformacja felgi daje wibracje. Jak to zrobię to następny krok to wyważenie wału. Jeśli to nie przyniesie rezultatu to albo na środkowej podporze mam jakiś luz, albo to właśnie problem z kątem położenia wału i tylnego mostu. Mam coraz wiecej powodów by właśnie tu szukać moich problemów z wibracjami/oscylacjami. Ostatnio jadąc w 4ry osoby zorientowalem się, że problem jakby był mniejszy. A jeśli obciążenie tyłu zmienia położenie wał-tylna oś to mocno wskazuje, że to wlasnie wymaga korekty.
Pytanie tylko gdzie znajde warsztat, który wie jak to zrobić :)
No i najpierw pytanie czy zły kąt to wynik złego podparcia wału na środku czy nie. Niestety nie jestem ekspertem w temacie (na razie :) ) wiec czeka mnie pewnie zabawa :)

A swoja drogą jeśli nie zdecyduje się na zmiane na wał aluminiowy jednoczęściowy to pewnie postaram się zabezpieczyc ten co mam przed dalszą korozją.

M


V8 4,6L i życie nabiera kolorów :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”