Póki co, mogę odnieść się tylko do tej części. Tak mój wał z GT 2005 jest dość mocno skorodowany choć jestem przekonany że to raczej powierzchniowe. Natomiast jego wibracje powoli zaczynają doprowadzać mnie do szału. U mnie dochodził jeszcze problem z rozerwaną osłoną w połowie. Miałem ją rozerwaną ale wał działał, a ja głupi uparłem się żeby coś z tym zrobić. Znajomy mechanik wymienił mi tą osłonę na zwykłą gumową do półosi. Autem nie dało się jeździć szybciej niż 50km/h. Pojechałem do Ząbek do Wał Caru odesłali mnie z kwitkiem, że nie da się tego wyważyć i najpierw muszę wymienić tą osłonę na taką, która nadaje się do wałów. Polecili mi VIP Serwis w Łomiankach. VIP Serwis wyważył wał i "wymienił" osłonę. Kilka dni było super, po czym wibracje wróciły. Po wejściu pod auto okazało się, że VIP Serwis nie wymienił osłony tylko zostawił tą niewłaściwą (mimo że wzięli za to kasę). Pojechałem na reklamację. Tym razem osłonę wymienili, natomiast samochodem nie da się przekroczyć 120km/h. Znaczy przekroczyć się da ale przyjemność z tego żadna, a w okolicy 140km/h już mam wrażenie że się zaraz cała buda rozpadnie. Wybieram się do nich w najbliższych dniach z kolejną reklamacją ale już powoli zaczynam mieć tego dość.M&A&M&M pisze: ↑2019-01-13, 16:05Koledzy i koleżanki,
Chciałbym troche odświeżyć temat wału napędowego.
W moim GT z 2008 roku "wyczuwam" (a chyba bardziej słyszę oscylacje przy prędkościach powyżej 80-100 km na godzinę. Podejrzany jest oczywisci wał, który albo wymaga wyważenia albo trochę opadł na środkowym łożysku albo... sam nie wiem co
Generalnie zacznę najpewniej od jego wyważenia ale mam takie pytania:
1) czy w Waszych S197 te wały też mocno korodują? Mój jest dosyć juz mocno skorodowany
Wniosek z tego przydługiego wywodu jest taki, że jeżeli masz nie uszkodzoną osłonę to wyważaj, będzie lepiej (choć nie dam Ci gwarancji że idealnie), u mnie przez chwilę było.
Jak osłonę masz uszkodzoną to się dwa razy zastanów zanim komuś powiesz żeby ją wymienił Lepsze jest wrogiem dobrego