Wał napędowy cała prawda

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Lenny » 2017-06-30, 16:22

Zdam relacje jak to teraz wygląda. Wibracje trochę się zmniejszyły po:
- wyważenie wału (malutka zmiana wibracji).
- (w sumie 3krotnym) wyważeniu kół - i tu polecam referencyjną wyważarkę np. Hunter z próbami drogowymi - bo po wyważaniach na innych i poobklejanych felgach była i tak niedowaga i pionowe bicie na wszystkich kołach. Dodam, że kolejne wyważanie było po przejechanych około 100km, także to nie od dziur.
- ustawieniu geometrii 3d - tu było prawie idealnie.
- wymianie tarcz i klocków przód i tył z pomiarem bicia.
W najbliższym tygodniu czeka mnie poprawa założenia tarcz na tyle, bo jedna piasta ma bicie 0.1 i albo jest krzywa albo brudna - nie mogłem dogadać się z mechanikiem poprzez pośrednika jakim był pan z biura serwisu. Obstawiam, że nie chciało im się wyczyścić, ale to wyjaśni się niebawem.
Czyli do sprawdzenia zostaje ta jedna piasta z tyłu i półosie. Jeśli tam będzie już wszystko ok to zostanie winowajcą wał. :)
Z wibracyjnymi pozdrowieniami Lenny :-)



Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Lenny » 2017-07-17, 21:22

Sprawdzałem półosie z tyłu metodą obserwacyjną - auto na lewarkach i odpalone. Na boki koła się nie wychylały, minimalnej biły góra dół, ale to chyba normalne, bo przednie też tak mają. Za to wał, mimo wyważenia, nie kręci się w jednej linii :) Czyli to pewnie mój winowajca. Oby to był on, bo z koniecznością jego wymiany na alu już się pogodziłem ...



Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Lenny » 2018-01-10, 21:49

Dam info dla potomnych -)
Wymieniłem dziś wał na alu z AM i wibracje oraz drgania całej budy nareszcie zniknęły :hurra:



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1654
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Michał P. » 2018-01-11, 00:58

Ile Cię ta przyjemność kosztowała ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

PanzerMamba
Forumowicz
Posty: 178
Rejestracja: 2017-07-16, 23:03

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: PanzerMamba » 2018-01-11, 01:07

Lepiej powiedz jak udało Ci się przetransportować wał do PL :) Wielu by skorzystało...



Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Lenny » 2018-01-11, 08:22

Około 2700zl. Carrierwise i po dwóch miesiącach przypłynął.



Awatar użytkownika
walczykkk
Młodszy Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2016-01-06, 15:37
Model: 2013 V6 CONVERTIBLE
Silnik: V6 3.7
Kolor: PERFORMANCE WHITE
Lokalizacja:: WIELICZKA

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: walczykkk » 2018-01-11, 08:42

No to cena bajera. Tyle to sam wał kosztuje.
Mógłbys napisać cos więcej o całej 'procedurze" jak to załatwić?


pozdrawiam



Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Lenny » 2018-01-11, 10:49

Zleciłem zakup przez stronę i założyłem wirtualny magazyn, później zgodnie z instrukcjami od Carrierwise musiałem zapłacić za produkt, zapłaciłem przez kantor internetowy (link do płatności dostałem od Carrierwise). Jak paczka doszła do Carrierwise do tego mojego magazynu to zleciłem transport do PL i czekałem na wycenę. Po wycenie płatność za transport do Pl tą samą drogą przez kantor internetowy. Paczka doszła do Pl i był telefon od gościa czy będę odbierał osobiście czy wysłać kurierem.
Wyszło tanio bo był rabat od Carrierwise za pierwsze zamówienie i za pierwszy przelew, a przesyłka morska kosztowała grosze ok. 55zl. I udało się bez dodatkowych "niespodzianek". Aczkolwiek to jest loteria.
Ale trwało to bite 2 miesiące.



Awatar użytkownika
walczykkk
Młodszy Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2016-01-06, 15:37
Model: 2013 V6 CONVERTIBLE
Silnik: V6 3.7
Kolor: PERFORMANCE WHITE
Lokalizacja:: WIELICZKA

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: walczykkk » 2018-01-11, 12:11

Dzieki za info i gratuluje udanego zakupu! :super:



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1654
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Michał P. » 2018-01-12, 14:13

Lenny, mógłbyś sprawdzić na carrierwise ile ważyła przesyłka ? (Wał)


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Lenny » 2018-01-12, 15:48

23 lbs . 14$



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1654
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Michał P. » 2018-01-12, 16:46

Jak odczucia z jazdy ? Jakieś różnice ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Lenny » 2018-01-12, 17:01

Wcześniej miałem mega wibracje, a szczególnie od 140km/h wzwyż, także u mnie różnica jest bardzo duża i łatwo zauważalna.
Poza tym jest ciszej, bardziej europejskie auto się zrobiło, mniej hałasów podczas dynamicznej jazdy, mniej stukania. Czasami jednak powyżej 160km/h troszkę mi zadrży wsteczne lusterko wewnętrzne ale najwyżej je podkleje pianką ;) Widziałem patent na YouTube.
Teraz bardziej słyszę silnik;) Nie sądzę, żeby auto było odczuwalnie szybsze, ale testów przy tej pogodzie nie robiłem.
Coś tam mi jeszcze stuka gdzieś z okolic tyłu przy puszczaniu gazu na zimnym aucie ale to nie wał.



Joker
Młodszy Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 2017-12-03, 15:18
Model: GT '13 Convertible
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Wawa

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Joker » 2018-03-20, 09:34

W przypadku walu warto zaczac od wywazenia walu na aucie , u mnie pomoglo .
viewtopic.php?f=26&t=1459&p=210629#p210629" onclick="window.open(this.href);return false;



M&A&M&M
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2018-12-22, 22:16
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Lokalizacja:: 3city
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: M&A&M&M » 2019-01-13, 16:05

Koledzy i koleżanki,

Chciałbym troche odświeżyć temat wału napędowego.
W moim GT z 2008 roku "wyczuwam" (a chyba bardziej słyszę oscylacje przy prędkościach powyżej 80-100 km na godzinę. Podejrzany jest oczywisci wał, który albo wymaga wyważenia albo trochę opadł na środkowym łożysku albo... sam nie wiem co :)
Generalnie zacznę najpewniej od jego wyważenia ale mam takie pytania:
1) czy w Waszych S197 te wały też mocno korodują? Mój jest dosyć juz mocno skorodowany
2) czy wiadomo dla czego Ford zdecydowal się na wał 2-czesciowy a nie jednoczęściowy
3) czy wymiana wału na aluminiowy jednoczęściowy niesie ze sobą jakieś nieprzewidywane konsekwencje negatywne typu problemy z ulozeniem się poprawnie osi skrzynia-wał-tylny most ?
4) którego producenta wałów aftermarket aluminiowych polecacie w USA i czy jest firma produkujaca aluminiowe wały w EU/PL którą warto wziąć pod uwagę przy wyborze?

Z góry dziękuję za pomocne komentarze!
(Za mniej pomocniej rowniez dziękuję ale troche inaczej :) )
Michał


V8 4,6L i życie nabiera kolorów :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”