Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Waluś
Posty: 9
Rejestracja: 2020-01-25, 17:49
Model: Cabrio
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Poznań

Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

Post autor: Waluś » 2020-02-16, 17:34

Witam,
Chciałbym wrócić do tematu wału.
Otóż powszechnie jest głoszona teza, że jeśli chce się zdjąć ogranicznik prędkości, to konieczna jest wymiana wału na jednoczęściowy. Poza jednym filmikiem nie znalazłem innego jej potwierdzenia, ale nie neguje!
Jako alternatywa dla uważanego za słaby wału fabrycznego, rozpatrywany jest tylko wał aluminiowy.
A czy gdyby wymienic na nowy, jednoczęściowy ale stalowy...? Cena polowe niższa w US...
Ba... taki może zrobić firma produkująca wały w Polsce...
Czemu to ma być aluminiowy?
One wytrzymują ponad 700 KM a ten silnik ma tylko 300...
Czy ktoś ma doświadczenie ze stalowym jednoczesciowym i zdjęciem speed limitu?


no replecement for displacement

Awatar użytkownika
brys
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
Model: Premium Pony 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Grabber Blue

Re: Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

Post autor: brys » 2020-02-16, 20:58

1. Zdjąłem speed limit - raz poleciałem przez zapomnienie 220 km/h i nic się nie stało, specjalnych wibracji też nie czułem. A mam przełożenie mostu 3.73 wiec obroty wału były takie, jak przy prędkości 240, 250 km/h?
2. Kupiłem od kolegi z forum drugi wał seryjny od 3.7 i pojechałem do firmy specjalizującej się w dorabianiu i wyważaniu wałów. Nie chcieli się podjąć sprawy z uwagi na bezpieczeństwo. A chodziło o zrobienie wału stalowego na podstawie seryjnego, który im zawiozłem.
3. Jeśli odczuwasz wibracje wału przy wysokich prędkościach to najpierw bym go wyważył, a potem sprawdził ustawienie kątów - jeśli masz jakkolwiek kombinowane coś w zawieszeniu (obniżane, sportowe wahacze, mocowanie mostu itd.). Istotny jest tzw. pinion angle czyli ustawienie osi wału względem osi silnika i mostu. To sprawdzisz chociażby aplikacją TREMEC.
4. Trzeba też pamiętać, że jeśli masz przełożenie mostu zmienione na inne niż seryjne 2.73 to dane obroty wału będziesz osiągał przy niższej prędkości niż fabrycznie. Czyli bezpieczna granica to już nie 180 km/h, a 160 km/h itd.

Napisałem Ci wszystko co wiem. Jeśli masz coś do dodania lub załatwisz coś w kwestii modyfikacji wału na stalowy jednoczęściowy to będę bardzo wdzięczny za informacje :)


Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"

Tuned by HD Customs

Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

Post autor: Matt84 » 2020-02-16, 21:38

Dokładnie, wały u jednych wibrują bardziej a u innych mniej. W 2013 i 2014 ponoć już są poprawione. I większą szansę na wtopę mają ci, którzy
a) mają krótsze przełożenie w moście
b) obniżali tylne zawieszenie i nie skorygowali kąta wału względem mostu (pinion angle).

Ja też ogarnicznik zdejmowałem i latałem 200, jak na razie bez problemów. Ale trochę wibracji czuć.

A skoro wymieniać, to chyba tylko na alu - niewiele drożej, za to mniejsza masa rotująca i wibracje.

P.S. Wydaje mi się, że to ograniczenie do 114 mph to właśnie dla najkrótszego seryjnego mostu, czyli 3.31. A w ogóle to pewnie bardziej przez indeks prędkości seryjnych opon.



Waluś
Posty: 9
Rejestracja: 2020-01-25, 17:49
Model: Cabrio
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Poznań

Re: Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

Post autor: Waluś » 2020-02-16, 23:08

Dzięki za info,
Choć nie rozumiem po co te wibracje tu wpłatac.
Ja nie mam żadnych wibracji ani przy 20 ani przy prawie 200 (no 180 limitowanych) km/H.
I nie z powodu wibracji myśle o wale a z powodu cholernego ogranicznika, który mi doskwiera...
Ja wiem, ze zaraz niektórzy pomyślą a moze i napisza ze "po co?", że 200 i więcej to nielegalne, nie ma gdzie jeździć itp...
Rozumiem i szanuje. Ale ja chcę mieć taką możliwość i tyle! :)
A jednoczęściowy wał stalowy można kupić w USA(producent: Dorman) i jest dedykowany do tego samochodu. A skoro takie są, to naturalnym jest pytanie czy można je wykorzystać zamiast aluminiowego.
I nieprawda jest ze aluminiowy, to wydatek nie wiele większy.
Różnica 2-2,5 tysiąca (po odliczeniu podatków, prowizji itp) to wg mnie już wcale nie tak niewiele...

Jeszcze tylko muszę rozeznać o co chodzi z tymi przełożeniami.
Bo za cholerę nie rozumiem dlaczego wymiana wału z seryjnego na taki, że średnica 35mm zmienia tu cokolwiek.


no replecement for displacement

Awatar użytkownika
robin
Stowarzyszenie MKP
Posty: 601
Rejestracja: 2015-11-15, 23:21
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

Post autor: robin » 2020-02-17, 00:44

chodzi o przelozenia w moscie w srodku relacja dwoch predkosci przez przekladnie



Awatar użytkownika
Janosik
Stowarzyszenie MKP
Posty: 147
Rejestracja: 2017-03-18, 00:56
Model: Mustang V manual
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny diament
Lokalizacja:: Kielce
Stajnia: Stajnia Świętokrzyska

Re: Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

Post autor: Janosik » 2020-02-17, 12:45

Waluś jest wał stalowy do kupienia pod Kielcami jak chcesz. Ja mam wał aluminiowy i mam akurat wibracje o których była tu mowa i zakład zajmujący się produkcją i wyważaniem wałów zrobił wał stalowy na wzór mojego aluminiowego. Po założeniu wibracje nie ustały i wyszło że mam problem w skrzyni a nie w wale dlatego ten wał zrobiony na wzór mojego został w tym zakładzie do kupienia dla kogoś w cenie około 2 tys.. zł nie pamiętam dokładnie ile będą sobie wołać za niego ale jak coś to mam fotki tego wału i telefon do tego zakładu. Jak będziesz zainteresowany to myślę że możesz tam podjechać założą Ci na próbę i sobie zobaczysz jak chodzi auto.


Czarny Diament V6 2012 manual http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... 85&t=13404" onclick="window.open(this.href);return false;

Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

Post autor: Matt84 » 2020-02-17, 13:18

Waluś,

jeżeli przy 180 nie czujesz wibracji a przeszkadza Ci ogranicznik, to go po prostu zdejmij i już. Wał rozpada się przez wibracje właśnie, a jeżeli ich u Ciebie nie ma to najpewniej wszystko będzie ok. Oczywiście ryzyko zawsze jest i dlatego ludzie wymieniają na jednoczęściowy. Ale wtedy z kolei pojawia się ryzyko skoku o tyczce i warto zastosować "safety loop".



Waluś
Posty: 9
Rejestracja: 2020-01-25, 17:49
Model: Cabrio
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Poznań

Re: Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

Post autor: Waluś » 2020-02-18, 10:43

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Janosik... ta opcja wydaje się interesująca... zastanowię się. Bo im więcej o tym myślę tym bardziej sam sobie wmawiam, że jednak najlepszym, "najekonomiczniejszym" i najbezpieczniejszym i "jedynym o którym marzę" rozwiązaniem jest aluminiowy wał DSS. ;)


no replecement for displacement

Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

Post autor: Michał P. » 2020-02-18, 11:33

W swoim instalowałem wał od The Driveshaft shop i w moim odczuciu różnica jest bardzo zauważalna jeżeli chodzi o wibracje jak i o samą pracę auta. Mniejsza masa rotująca (i to o dużo, fabryczny jak pamietam 12,5kg alu 8kg) robi swoje. Ściągałem bezpośrednio z USA i cenowo nie wyszło to źle :)


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

Post autor: slavol » 2020-02-18, 14:07

A ja jestem ciekawy innej kwestii. Zastanawiam się nad rodzajami tych wibracji i ich przyczynami. Czy niewyważony wał daje takie same/zbliżone objawy co naturalny sposób pracy przegubów kardana.
U mnie nie specjalnie odczuwam jakiekolwiek drgania samego wału ale czuję drżenie całego auta i to zmieniające się w rytmie wahań tylnego mostu w górę i dół. Wnioskuję że to po prostu dwa kardany i ich charakter nieliniowego "obracania" się. W aftermarketowych wałach często widuje się jeden przegub homokinetyczny który pewnie bardzo polepsza kulturę pracy układu. Taki wał posiada np. seryjny GT gdzie problem zgłaszany jest sporadycznie, a w V6 pewnie poszli po kosztach. Ciekawi mnie "waga" ułomności kardanów w ogólnym odbiorze drgań. Czy aby to nie jest główny problem? Tym bardziej że było wiele opinii że po wyważeniu niewiele się zmieniało albo i nic, a po zmianie na wał już tylko z jednym felernym przegubem już OK.
I kolejne pytanie o adaptację fabrycznego wału z GT do V6, cenowo jest to atrakcyjne nie wiem tylko czy do zrobienia. To rozwiązało by prawdopodobnie wiele problemów (jak np ogranicznik).
Ma ktoś wał od GT automat na "stole" żeby co nieco pomierzyć ? :)



Awatar użytkownika
kawa114
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2019-05-13, 12:57
Model: 2011r
Silnik: V6 3.7
Kolor: Biały
Lokalizacja:: Polkowice

Re: Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

Post autor: kawa114 » 2021-05-06, 01:08

Cześć Panowie,
To jak to ostatecznie wygląda z tym wałem? Z tego co się orientuję to przez wadę produkcyjną dali to ograniczenie do 180. Czy do pozbycia się problemu wystarczy wymienić wał na nowy? I rozumiem, że aluminiowy jest bezpieczniejszy bo nie grozi skok o tyczce?

Z tego co napisaliście wywnioskowałem, że sama wymiana wału nie koniecznie chroni nas przed jego zniszczeniem przy prędkości 180+



Awatar użytkownika
Torsen
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: ...

Re: Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

Post autor: Torsen » 2021-05-06, 19:58

Wystarczy wał wymienić.



Awatar użytkownika
brys
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
Model: Premium Pony 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Grabber Blue

Re: Wał jednoczęściowy stalowy 3.7 V6

Post autor: brys » 2021-05-07, 07:59

Jakby ktoś chciał się pobawić, to mam w garażu ori wał V6 w bardzo dobrym stanie i mógłbym sprzedać za jakąś dobrą cenę ;)


Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"

Tuned by HD Customs

ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”