Automat......

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Automat......

Post autor: Macc » 2014-02-19, 10:27

Moi Drodzy, prośba o poradę, otóż naprawiałem około trzy miesiące temu skrzynię automatyczną, wymieniłem olej Mercon V. Dużo nie najeździłem. Otóż mam krople oleju pomiędzy skrzynią a silnikiem. Z tego co wiem trudno to bez zdjęcia znów skrzyni zweryfikować. Może są jakieś na to patenty?
Olej raczej ciemny ale trudno to zweryfikować. Może ktoś ma dane - nr uszczelniaczy?



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Automat......

Post autor: empi1955 » 2014-02-19, 20:37

Jedynym sposobem, na dziś jest ocena wzrokowa wycieku oleju. Oleje do ASB (Mercon V) są koloru czerwonego. Nawet jak jest mocno przepracowany to zawsze będzie w odcieniu czerwieni. Jeśli krople oleju są ciemne, czarne, to jest to z pewnością olej silnikowy. Sprawdź np. bibułą.
Piszesz "Olej raczej ciemny", więc będzie to tylny uszczelniacz wału silnika.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: Automat......

Post autor: Macc » 2014-02-20, 10:16

Dziękuje, sprawa w toku :)



alski
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
Model: GT500 & FAST'67
Silnik: inny V8
Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Automat......

Post autor: alski » 2014-02-26, 00:52

Może to nie to ale w ręcznej skrzyni miałem objaw jakby się pociła olejem...okazało się - sprawdziłem kamerką endoskopową :D że olej z odpowietrznika wypluwało nad skrzynią. Zrobiona przedłużka nad skrzynią załatwiła ten problem! Też sądzilem że jakaś uszczelka poszła a było to po zmianie sprzęgła...


alski


It's Never Too Late to Have a Happy Childhood

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Automat......

Post autor: caniggia » 2014-03-04, 00:32

Macc, jak brązowy, to z silnika, automat, to czerwony.
Pocenie się silnika w okresie zimowym z tego właśnie uszczelniacza jest częste, na lato ustaje. Jak od skrzyni, to tam może być z dwóch uszczelnień, jedno jak coś to mam, zostało mi z jednej naprawy, bo okazało się że z innego cieknie.

Alski, taki objaw jak piszesz, najczęściej jest z powodu zbyt wysokiego poziomu oleju.



Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: Automat......

Post autor: Macc » 2014-03-04, 10:52

Dziękuje, olej wygląda na brązowy



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Automat......

Post autor: Piotrek86skc » 2014-03-04, 14:02

Czyli uszczelniacz wału. Jak nie cieknie za dużo to może warto zostawić. U mnie wymiana nie pomogła bo podobno mam wżery na panewce.



ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”