Zmiana stockowych hamulców w v6

tarcze , klocki , pompa , ABS

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Szosti
Młodszy Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 2012-02-15, 11:46
Model: V6 2008
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny Czarne pasy

Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: Szosti » 2016-12-14, 18:06

Witam

Nabyłem cały zestaw tylnich zacisków i gratów do tego z gt 500 i chciałbym zamontować w v6 2008 czy potrzebna jest większa przeróbka ? Jesli tak to prosiłbym o podpowiedz i pomoc

Pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
nomad
Forumowicz
Posty: 635
Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
Model: Bullitt & 939
Silnik: V8 4.6
Kolor: Highland Green

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: nomad » 2016-12-14, 21:14

Pytanie z którego GT500?
Jeśli z 2013-2014, czyli tarcze 13,8" to powinieneś mieć w zestawie mocowania do zacisków - będą pasować p&p tylko wymagają rozpięcia i wyjęcia półosi do montażu.
Jeśli z wcześniejszych GT500 to niestety/stety tylne hamulce są takie same jak w V6 :)



Szosti
Młodszy Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 2012-02-15, 11:46
Model: V6 2008
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny Czarne pasy

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: Szosti » 2016-12-14, 22:30

nomad pisze:Pytanie z którego GT500?
Jeśli z 2013-2014, czyli tarcze 13,8" to powinieneś mieć w zestawie mocowania do zacisków - będą pasować p&p tylko wymagają rozpięcia i wyjęcia półosi do montażu.
Jeśli z wcześniejszych GT500 to niestety/stety tylne hamulce są takie same jak w V6 :)
Z 2011.wydaje mi sie ze i tu rowniez bedzie potrzeba wyjęcia pół osi zeby zamontować.



Awatar użytkownika
nomad
Forumowicz
Posty: 635
Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
Model: Bullitt & 939
Silnik: V8 4.6
Kolor: Highland Green

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: nomad » 2016-12-14, 22:38

Jeśli 2011 to chyba trochę Cię rozczaruję, bo tylne hamulce w GT500 są de facto identyczne jak w Twoim V6 - taki sam rozmiar tarcz 300 mm, takie same klocki i zaciski.



Szosti
Młodszy Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 2012-02-15, 11:46
Model: V6 2008
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny Czarne pasy

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: Szosti » 2016-12-14, 23:00

nomad pisze:Jeśli 2011 to chyba trochę Cię rozczaruję, bo tylne hamulce w GT500 są de facto identyczne jak w Twoim V6 - taki sam rozmiar tarcz 300 mm, takie same klocki i zaciski.

I teraz dałeś mi zagadkę na najbliższe dni dopóki nie pojawię sie przy samochodzie i sprawdzę :przestraszony:



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: Rezor » 2016-12-15, 01:39

Szosti pisze:Witam

Nabyłem cały zestaw tylnich zacisków i gratów do tego z gt 500 i chciałbym zamontować w v6 2008 czy potrzebna jest większa przeróbka ? Jesli tak to prosiłbym o podpowiedz i pomoc

Pozdrawiam :)
Pytanie co z przednimi? Tylnych raczej się nie rusza. Chyba, że przednie idą o kilka cali większe i nawala rozkład siły hamowania.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Szosti
Młodszy Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 2012-02-15, 11:46
Model: V6 2008
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny Czarne pasy

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: Szosti » 2016-12-15, 08:07

Rezor pisze:
Szosti pisze:Witam

Nabyłem cały zestaw tylnich zacisków i gratów do tego z gt 500 i chciałbym zamontować w v6 2008 czy potrzebna jest większa przeróbka ? Jesli tak to prosiłbym o podpowiedz i pomoc

Pozdrawiam :)
Pytanie co z przednimi? Tylnych raczej się nie rusza. Chyba, że przednie idą o kilka cali większe i nawala rozkład siły hamowania.

Przednie tez bedą zmieniane na większe przed sezonem.z tym ze jeszcze sie zastanawiam jakie i jakiej wielkości :)



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: 6t07t » 2017-01-31, 00:45

Gdyby ktoś szukał to mam nowe jarzma przednich hamulców od GT 2005-2010.
Wystarczy kupić tarcze do GT i jest komplet P&P ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

robek_lebini
Posty: 6
Rejestracja: 2016-11-17, 12:00
Model: 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarny

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: robek_lebini » 2017-02-23, 11:59

Mam mustanga v6 2005. Zastanawiam się nad kupnem zestawu hamulców na przednią oś od GT 2008 (orginalne Forda). Obecnie mam stockowe V6 jak w temacie. Czy uważacie, że warto? Zestaw tarcze + zaciski kosztuje 1200zł nie wiem jak z klockami, ogólnie stan bardzo dobry. Czy różnica w hamowaniu będzie zauważalna i czy z felgami 16 cali się zmieści czy trzeba już montować 17cali? I czy montowanie jest plug and play czy trzeba dodatkowych modyfikacji?



Awatar użytkownika
sad
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 2012-05-13, 09:22
Model: 2011 Shelby Conv
Silnik: V8 5.4
Kolor: kona blue metallic
Lokalizacja:: Piastów
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: sad » 2017-02-23, 13:40

Różnica jest znaczna. Oczywiście na plus.
Do felgi 16' nie wejdą. Musisz dać 17tki lub dorzucić dystanse.
Jeśli w zestawie masz też jarzma to będą plug'n'play.
Sprawdź czy używany zestaw będzie miał proste tarcze, bo to częsty problem.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: 6t07t » 2017-02-23, 13:45

Nie trzeba zmieniać zacisków, są takie same w GT i V6.
Wystarczy zmienić jarzma i tarcze ale felgi min. 17"


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 496
Rejestracja: 2012-04-12, 10:46
Model: 2012 Premium Pony
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: Radziu » 2017-05-29, 23:27

Czy ktoś może potwierdzić czy ten zestaw:

http://www.ebay.com/itm/Disc-Brake-Pad- ... C6&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

będzie pasował do 2012 V6 (standardowe hamulce, bez zacisków Brembo) i jest to komplet na przód i tył z klockami? Ktoś może zna tego sprzedawcę?

Ewentualnie ten zestaw:

http://www.ebay.com/itm/Powerstop-4-whe ... Se&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

lub ten:

http://www.ebay.com/itm/Powerstop-Brake ... SA&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 496
Rejestracja: 2012-04-12, 10:46
Model: 2012 Premium Pony
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: Radziu » 2017-06-05, 11:10

Ktoś, coś, cokolwiek? :) Wszelkie wskazówki mile widziane :padam:



Bandit120080
Młodszy Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2020-08-22, 14:41
Model: Mk5 Legend Lime
Silnik: V6 4.0
Kolor: Lime
Lokalizacja:: Bielsko Biała
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: Bandit120080 » 2022-03-10, 22:15

Odgrzeję temat 🙂
Samochód to 2005 V6 i zmiana przednich hamulców na te z GT.
Rozumiem, ze średnica tarczy jest większa, rozumiem, że mam inne jarzma ale zacisk i klocki są identyczne? Czyli różnią się od V6 tylko średnicą tarczy i jarzmami? Proszę o info bo nie do końca rozumiem zwiększenie skuteczności tylko przez zwiększenie średnicy tarcz. Czy mam szukać jakiś klocków innych od tych do V6? Na aukcjach piszą ze ten sam rodzaj do V6 i V8
Z góry dziękuję za odpowiedź!



slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Zmiana stockowych hamulców w v6

Post autor: slavol » 2022-03-11, 06:52

Większe tarcze to dłuższe "ramię" więc i siła hamowania większą, oraz pojemność cieplna. Ale nieraz wystarczy dobra tarcza i klocki np power stop z26 i nic więcej nie potrzeba. Po za wyglądem, "poważny" hamulec cieszy oko ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „10. układ hamowania”