2014 3.7 V6 klocki, tarcze EBC

tarcze , klocki , pompa , ABS

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
cwyni
Posty: 2
Rejestracja: 2019-02-07, 23:38
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Lokalizacja:: wrocław

2014 3.7 V6 klocki, tarcze EBC

Post autor: cwyni » 2019-12-29, 13:28

Niedawno przesiadłem się z 2006 4.0 V6 do 2014 3.7 V6 i potrzebuję pomocy w wyborze tarcz i klocków(obecnie 100% fabryczny układ hamulcowy). W kilku tematach na forum widziałem podzielone opinie nt. tarcz i klocków EBC. Pytam więc czy warto inwestować w tarcze EBC (na obie osie), myślałem o Turbo Groove, ale może Ultimax wystarczą do normalnej jazdy (na torze nie jeżdżę)? Na tył myślałem również o klockach yellowstuff - miałem w poprzednim mustangu i byłem zadowolony. Ktoś używa/używał? Jeśli macie inne propozycje to też chętnie wysłucham.



krosster
Forumowicz
Posty: 871
Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
Model: BULLITT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: highland green
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Kontakt:

Re: 2014 3.7 V6 klocki, tarcze EBC

Post autor: krosster » 2019-12-30, 09:20

mam komplet na przód i tył Powerstop Z26 komplet tarcze nacinane i klocki za 3000zł do zabrania na allegro taki zestaw ok 3650zł



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: 2014 3.7 V6 klocki, tarcze EBC

Post autor: Matt84 » 2019-12-30, 10:43

Czytałeś opinie i były podzielone, więc zadanie pytania na nowo sytuacji nie zmieni.
Ci, co polecali, nadal będą polecać - np. ja, mam od kilku lat EBC USR z klockami Bendix CT3 i zero problemów, hamują nieco mocniej niż seria i nie krzywią się jak seryjne tarcze. Za komplet tarcze + klocki na przód dałem ok. 1200.

Moja opinia: jak Ci wystarcza hamowanie na poziomie seryjnego i musisz wymienić OEM bo np. są krzywe to EBC warto, przynajmniej tarcze, klocki mają dosyść drogie. Dla samego wzrostu siły hamowania, jeśli obecne hamulce są ok - nie warto.

Natomiast jak masz wydawać 3-4 tysiące to lepiej wymienić całe zaciski na 4- lub 6-tłoczkowe, czy to z s197 Brembo GT czy GT500, czy to z s550. Wtedy dopiero będzie duża różnica warta tych pieniędzy.



Awatar użytkownika
sad
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 2012-05-13, 09:22
Model: 2011 Shelby Conv
Silnik: V8 5.4
Kolor: kona blue metallic
Lokalizacja:: Piastów
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: 2014 3.7 V6 klocki, tarcze EBC

Post autor: sad » 2019-12-30, 13:05

cwyni pisze:
2019-12-29, 13:28
Niedawno przesiadłem się z 2006 4.0 V6 do 2014 3.7 V6 i potrzebuję pomocy w wyborze tarcz i klocków(obecnie 100% fabryczny układ hamulcowy). W kilku tematach na forum widziałem podzielone opinie nt. tarcz i klocków EBC. Pytam więc czy warto inwestować w tarcze EBC (na obie osie), myślałem o Turbo Groove, ale może Ultimax wystarczą do normalnej jazdy (na torze nie jeżdżę)? Na tył myślałem również o klockach yellowstuff - miałem w poprzednim mustangu i byłem zadowolony. Ktoś używa/używał? Jeśli macie inne propozycje to też chętnie wysłucham.
Mam w oficjalnej ofercie EBC, jakby co wal śmiało :)

Zestawy TurboGroove + Yellowstuff są zdecydowanie najpopularniejsze, idzie ich najwięcej, ale wersja tarcz USR też daje fajnie radę, jeśli nie ciśniesz konika jak zły ;) Na tył można dać nawet gładkie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „10. układ hamowania”