Szukałem i szukałem, i nic tak naprawde nie znalazłem nic konkretnego.
Czy ktoś może konkretnie napisać jakimi parametrami powinien dysponować odpowiedni dla konia akumulator.
Wiem ze wysokość powinna wynosić 17,5 cm.
Ale co z pojemnością i prądem rozruchowym? Zauważyłem ze istnieją dwie szkoły.
1. 60 Ah i 540 A
2. 74 Ah i 680 A
Jak to z tymi bateryjkami jest?
Akumulator - odpowiednie parametry
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
Re: Akumulator - odpowiednie parametry
To złożona sprawa, bo prąd rozruchowy jest podawany w EU i USA oczywiście wedle innych norm, ale 60/540 jest generalnie ok.
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę - w komorze silnika miejsce na akumulator masz pewnie ograniczone na szerokość (lewa-prawa) takim plastikowym klinem, który razem z paskiem trzyma aku w miejscu. A oryginalny aku przy "podłodze" ma takie plastikowe poszerzenia, stopki tylko przy dwóch dłuższych bokach (przód-tył). Nowy aku z kolei będzie miał stopki po 4 stronach, więc aku, który będzie pasować górą idealnie może nie wejść do końca przez te stopki po bokach. Możesz wtedy wziąć nożyk/pilnik i podpiłować te plastikowe poszerzenia aku na dole, wtedy wejdzie idealnie i będzie się ciasno trzymał. Albo uwzględnić szerokość ze stopką mierząc precyzyjnie miejsce na aku "po podłodze".
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę - w komorze silnika miejsce na akumulator masz pewnie ograniczone na szerokość (lewa-prawa) takim plastikowym klinem, który razem z paskiem trzyma aku w miejscu. A oryginalny aku przy "podłodze" ma takie plastikowe poszerzenia, stopki tylko przy dwóch dłuższych bokach (przód-tył). Nowy aku z kolei będzie miał stopki po 4 stronach, więc aku, który będzie pasować górą idealnie może nie wejść do końca przez te stopki po bokach. Możesz wtedy wziąć nożyk/pilnik i podpiłować te plastikowe poszerzenia aku na dole, wtedy wejdzie idealnie i będzie się ciasno trzymał. Albo uwzględnić szerokość ze stopką mierząc precyzyjnie miejsce na aku "po podłodze".
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 17
- Rejestracja: 2020-11-24, 09:25
- Model: MKV
- Silnik: V8 4.6
- Lokalizacja:: Kielce
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Re: Akumulator - odpowiednie parametry
W moim koniu wymieniałem ostatnio akumulator. Wczesniej miałem Centrę 62 Ah ale padł. Teraz jest Varta 77 Ah. Nic większego nie wejdzie bez jakichś kombinacji, ten wchodzi na styk. Pamiętam, że wysokość to 19 cm, resztę wymiarów musiałbym zmierzyć.
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: Akumulator - odpowiednie parametry
Najprościej: znajdź w instrukcji obsługi info o akumulatorze fabrycznym. Np. BXT-96R . Specyfikację aku masz tu: https://www.vamptmotors.com/ford/wp-con ... ATALOG.pdf
Amerykanie nie podają parametru pojemności (w amperogodzinach), za to poddają tzw. Reserve Capacity czyli parametr mówiący po jakim okresie czasu napięcie w pełni naładowanego akumulatora, obciążonego prądem 25A spadnie do wartości 10,5V. Konwersję Reserve Capacity na Ah zrobisz sobie stąd :
https://sciencing.com/how-8681870-conve ... hours.html
A potem pozostanie tylko wybrać dostępny odpowiedni aku o najbliższych wyliczonych parametrach.
Proszę i Dziękuję !
P.S. novvy - nie wróżę długiego życia Twojemu aku - 77 Ah. (to z autopsji)
Amerykanie nie podają parametru pojemności (w amperogodzinach), za to poddają tzw. Reserve Capacity czyli parametr mówiący po jakim okresie czasu napięcie w pełni naładowanego akumulatora, obciążonego prądem 25A spadnie do wartości 10,5V. Konwersję Reserve Capacity na Ah zrobisz sobie stąd :
https://sciencing.com/how-8681870-conve ... hours.html
A potem pozostanie tylko wybrać dostępny odpowiedni aku o najbliższych wyliczonych parametrach.
Proszę i Dziękuję !
P.S. novvy - nie wróżę długiego życia Twojemu aku - 77 Ah. (to z autopsji)
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 17
- Rejestracja: 2020-11-24, 09:25
- Model: MKV
- Silnik: V8 4.6
- Lokalizacja:: Kielce
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Re: Akumulator - odpowiednie parametry
Sądzisz, że to za duża pojemność i może być niedoładowany? Poprzedni o poj. 62 Ah wytrzymał 1,5 roku.
- macek25
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 2015-03-01, 18:44
- Model: GT '17
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic grey
- Lokalizacja:: Białogard
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Akumulator - odpowiednie parametry
Panowie a tam z tym aku nowym nie jest tak, że gdy dajesz większą pojemność to w ForScanie musisz zmienic. Bo aku nie bedzie go ladowac powyzej pojemnosci poprzedniego aku.
Bylo o tym gdzies dawno temu. Nawet sam widzialem taka opcje w ForScanie do aku, ze mozna zmienic pojemnosc na wyzsza lub nizsza.
Bylo o tym gdzies dawno temu. Nawet sam widzialem taka opcje w ForScanie do aku, ze mozna zmienic pojemnosc na wyzsza lub nizsza.
-
- Forumowicz
- Posty: 145
- Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
- Model: 3.7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: smerf
- Lokalizacja:: Chodzież
Re: Akumulator - odpowiednie parametry
Elektronika auta "nie wie" jaką pojemność ma akumulator. Ładuje go kożystając tylko z wartości napięcia i być może ze spadku tegoż pod obciążeniem. Tak że większy aku będzie się ładował aż się naładuje (osiągając zaplanowane napięcie). Chyba że prąd doimy ponad możliwości alternatora wtedy nawet 200 Ah nie pomoże i zabijemy każdą baterie.