Stuki przy jeździe na nierówności
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- no name
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 179
- Rejestracja: 2015-03-27, 12:38
- Model: Bullitt 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Highland Green
- Lokalizacja:: za miastem
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Stuki przy jeździe na nierówności
Pomocy!!!
Zbliża się OMZ a mi coś stuka. Na wstępie przepraszam za moje mało techniczne określenia ale poza dyplomem technika-elektryka ogólnego ze szkoły średniej, z której w ogólnym rozrachunku nic nie wyniosłem
Sprawdzałem z kolegą tylne zawieszenie. Idę po całości i chcę wymienić:
- łączniki stabilizatora
- gumy stabilizatora
- wahacze.
W związku z powyższym zwracam się do z zapytaniem, gdzie dokonać zakupu powyższych części i czy polecacie serię czy coś customowego (szczególnie co do wahacza mam pytanie. czy zmieniać same gumy, czy komplet czy tez może jakiś tunigowy?)
Ale to małe piwo. Problem uzewnętrznił się przy mocnym bujaniu karoserii. Okazało się, że przy szarpaniu za koła wyczuwa się mocne luzy stąd te stuki. Czy TTTM, że półosie wysuwają się z dyfra na klika (może za duże słowo) mm? Co robić? Co wymienić? Macie wiedzę Rodacy?
Zbliża się OMZ a mi coś stuka. Na wstępie przepraszam za moje mało techniczne określenia ale poza dyplomem technika-elektryka ogólnego ze szkoły średniej, z której w ogólnym rozrachunku nic nie wyniosłem
Sprawdzałem z kolegą tylne zawieszenie. Idę po całości i chcę wymienić:
- łączniki stabilizatora
- gumy stabilizatora
- wahacze.
W związku z powyższym zwracam się do z zapytaniem, gdzie dokonać zakupu powyższych części i czy polecacie serię czy coś customowego (szczególnie co do wahacza mam pytanie. czy zmieniać same gumy, czy komplet czy tez może jakiś tunigowy?)
Ale to małe piwo. Problem uzewnętrznił się przy mocnym bujaniu karoserii. Okazało się, że przy szarpaniu za koła wyczuwa się mocne luzy stąd te stuki. Czy TTTM, że półosie wysuwają się z dyfra na klika (może za duże słowo) mm? Co robić? Co wymienić? Macie wiedzę Rodacy?
- no name
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 179
- Rejestracja: 2015-03-27, 12:38
- Model: Bullitt 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Highland Green
- Lokalizacja:: za miastem
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Stuki przy jeździe na nierówności
Kris twierdzi, że prawdopodobnie tarczki blokady dyfra się kończą.
Wie Ktoś gdzie można to chybcikiem nabyć?
Wie Ktoś gdzie można to chybcikiem nabyć?
- sad
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 2012-05-13, 09:22
- Model: 2011 Shelby Conv
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: kona blue metallic
- Lokalizacja:: Piastów
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Stuki przy jeździe na nierówności
Caniggia może będzie miał. Robi sporo mostów.no name pisze:Kris twierdzi, że prawdopodobnie tarczki blokady dyfra się kończą.
Wie Ktoś gdzie można to chybcikiem nabyć?
Brałem od niego trochę części właśnie do naprawy mostu.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2393
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Stuki przy jeździe na nierówności
jeżeli kończą się tarczki to jest inny objaw , a jeżeli złapiesz koło górą i szarpiąc za nie to stuka w moście - objaw końce półoś już są pod tarte lub sworzeń .no name pisze:Kris twierdzi, że prawdopodobnie tarczki blokady dyfra się kończą.
Wie Ktoś gdzie można to chybcikiem nabyć?
ale to jest norma i z tym się jeździ i tego nie słychać podczas użytkowania , chyba że jest bardzo duży luz.
jeżeli jedziesz i słyszysz z tyłu pukanie to pierwsze co sprawdź stabilizator tylni
- no name
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 179
- Rejestracja: 2015-03-27, 12:38
- Model: Bullitt 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Highland Green
- Lokalizacja:: za miastem
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Stuki przy jeździe na nierówności
Luzy są na ok 0,5 cm na każdej półośce. Caniggia na podstawie mojego "fachowego" opisu uznał, że nadają się na złom. Wymienię i zobaczymy co dalej
a swoją droga łączniki stabilizatora też pukają ale mają inny puk
a swoją droga łączniki stabilizatora też pukają ale mają inny puk
- no name
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 179
- Rejestracja: 2015-03-27, 12:38
- Model: Bullitt 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Highland Green
- Lokalizacja:: za miastem
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Stuki przy jeździe na nierówności
Przy okazji zapytam o jeszcze jedną kwestię.
Wymieniłem gumy i łączniki stabilizatora (tył) i okazało się, że drążek stabilizatora w miejscu gdzie tuleje łącznika się z nim stykają jest wyraźnie zużyty - wytarty, co skutkuje sporymi luzami na samym łączniku. Co zatem mam zrobić wymienić sam drążek pozostawiając świeżo zakupione gumy i łączniki, ty tez przez jakiś czas się z tym pobujać (lub wcześniej) i wymienić komplet stabilizator + łączniki + gumy wybierając większy rozmiar ? Dodam, że. aktualnie mam stabilizator o średnicy 20 mmm. Macie może jakieś sugestie?
Wymieniłem gumy i łączniki stabilizatora (tył) i okazało się, że drążek stabilizatora w miejscu gdzie tuleje łącznika się z nim stykają jest wyraźnie zużyty - wytarty, co skutkuje sporymi luzami na samym łączniku. Co zatem mam zrobić wymienić sam drążek pozostawiając świeżo zakupione gumy i łączniki, ty tez przez jakiś czas się z tym pobujać (lub wcześniej) i wymienić komplet stabilizator + łączniki + gumy wybierając większy rozmiar ? Dodam, że. aktualnie mam stabilizator o średnicy 20 mmm. Macie może jakieś sugestie?
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2393
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Stuki przy jeździe na nierówności
viewtopic.php?f=168&t=15200&p=214155#p214155" onclick="window.open(this.href);return false;
- ozzy
- Forumowicz
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
- Model: 13'GT/CS '67 289
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Lublin
Re: Stuki przy jeździe na nierówności
Gdybyś potrzebował tarczki szpery lub prawą półoś lub inne elementy mostu to wal do mnie na PRIV.
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1654
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Stuki przy jeździe na nierówności
Polecam mój wątek, który wrzucił Rafał oraz polecam zmienić na inny stabilizator. W mój Czarny po zmianie na Stabilizatora whiteline stał się po prostu innym autem ! Mocno polecam, jest sztywniej jeżeli chodzi o bujanie lewo prawo, w zakrętach lepiej się klei drogi
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 2019-11-06, 11:50
- Model: Pony Package
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep impact blue
- Lokalizacja:: Kielce
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Re: Stuki przy jeździe na nierówności
Czołem, ja miałem mega stuki na nierównościach. Mechanik stwierdził ze wahacze są do wymiany - wymieniliśmy i przez pierwsze z 50km było świetnie a teraz znowu słychać stukanie z tyłu. Mam jeszcze do nich podjechać ale co jeszcze może stukać? Słychać to tak na prawdę przy wolniejszej jeździe po wertepach i pięknych łatanych miejskich drogach. Plus pojawiło się coś czego nie było wcześniej - skrzypienie z tyłu po wymianie. Nawet jak nacisnę z tyłu na bagażnik ręką to słychać, przy jeździe, na postoju jak zawieszenie zaczyna pracować nawet przy wsiadaniu czy wysiadaniu z auta może trzeba coś nasmarować?