Wybór wahaczy tylnych dolnych

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: lamina » 2018-02-15, 13:58

Michał P. pisze:Powiem wam, że dobrze się temat rozwinął bo szukałem coś o zawieszeniu i ciężko cokolwiek znaleźć a tu proszę ! Tyle wiedzy. Pytanie, przy standardowych sprężynach warto zamontować "relocation bracket" oraz regulowany górny drążek do dyfra ?
Nie ma potrzeby.... jesli wheel hop nie wystepuje... jesli wystepuje to moze amorki juz do wymiany.... choć w USA przy serii czasem zakładaja relocation na najwyższej dziurce.... ale to chyba bez sensu.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Michał P. » 2018-02-15, 14:04

Ok, czyli utwierdzasz mnie w przekonaniu :)

Panowie, jak już mówimy o zawiasie z tyłu / przodu, macie wiedzę na temat stabilizatorów, bo myślę nad nimi w drugiej kolejności (zestaw z początku będzie zakupiony w weekend :D). Widziałem parę różnych na AM i kierowałem się 1. grubością 2. czy zawierał mocowania na poli.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: lamina » 2018-02-15, 14:19

nie przesadź z twardością.... moim skromnym zdaniem, jeśli masz tylni stabilizator seryjny to przy takich lekkich modach nie ma sensu zmieniać, jesli nie masz to kup oryginalł z 2011-2014 w polsce za smieszną kase.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Michał P. » 2018-02-15, 14:25

Mam fabryczny. Ok, dzięki, nic tylko wrzucić wahacze, panhard regulowany i górne mocowanie i zobaczyć jak się będzie zachowywał :)
A przedni stabilizator ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: lamina » 2018-02-15, 14:34

to wszystko drobne mody,,, nie wiem czy jest sens stabilizator zmieniac...



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Michał P. » 2018-02-15, 14:46

W takim razie mój głód wiedzy jak na razie zaspokojony. Dzięki wielkie :)


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Lenny » 2018-03-24, 21:12

A to i ja się dołączę z pytaniem do specjalisty;)
Mam wersję PP czyli m.in. grubszy tylny stabilizator. Dziś wymieniłem gumy i tuleje w łącznikach i stabilizatorze z tyłu na poliuretany (bo stukały).
Ale moje pytanie to: jak w najtańszy sposób poprawić prowadzenie auta przy większych prędkościach?
Obecnie powyżej 150km/h konik nie prowadzi się zbyt pewnie, jakiś taki chwiejny jest. A jak wieje wiatr to już masakra.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: lamina » 2018-03-26, 08:15

sprawdz geometrie, cisnienie opon i dzialanie amorkow...
do 180km/h seria powinna byc bardzo stabilna.



Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Lenny » 2018-03-26, 08:20

Geometria i opony są na pewno ok. Zostało sprawdzenie amorów.



krzychu8
Młodszy Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 2017-04-09, 14:59
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: red

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: krzychu8 » 2019-02-03, 15:14

Czy wymiana tylko gum w wahaczu na pouliretany zniweluje whel hoop?
Jak bedzie z trakcja przy wyzszych predkosciach
Zawias caly ori



Awatar użytkownika
brys
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
Model: Premium Pony 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Grabber Blue

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: brys » 2019-10-10, 10:40

lamina pisze:
2018-02-15, 11:12
dla tylniego zawieszenia najwiecej daja wachacze dolne i relocation brackets, wachacz górny, potem sprężyny, potem amorki
Chciałem zakładać nowy temat, ale dopiszę się tutaj.
Pytanie chyba do Laminy , bo widzę, że zna temat dogłębnie :)

JAK REGULOWAĆ WAHACZE TYLNE DOLNE?

Otóż ostatnio na kanale zauważyliśmy, że moje fabryczne wahacze mają sparciałe tuleje. Zamowilem więc nowe na American Muscle - regulowane Whiteline. Na filmikach widze, że ludzie montując regulowane wahacze do Mustangów glownie ustawiają je na długość taka sama jak fabryczny wahacz i tak jeżdżą. Jaki wtedy sens ma ta opcja regulacji? :chytry:

Dla porzadku dopisze co poza tym mam w zawieszeniu: Pony Package, sprężyny progresywne Eibach Sportline mocno obnizajace, regulowany Panhard J&M, z przodu Eibach Camber Bolts ustawione chyba na -1, rozporka górna GT, rozporka dolna


Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"

Tuned by HD Customs

Piotr7
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2020-03-01, 13:25
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: WLKP

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Piotr7 » 2020-08-04, 09:23

Przeczytałem cały wątek i doszedłem do pewnych wniosków, jak sie mylę to proszę mnie poprawić.
Aby poprawić zawieszenie w mustangu V 2010-2014 należy wymienić:

Przód:
1. Śruby regulacji kąta i ustawić je na 1-1,5 stopnia https://sklepjeep.redcart.pl/p/4235/247 ... -ford.html
2. Twardsze tuleje wahaczy przednich (czy są twardsze gumowe czy pouliretany?) https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tule ... ./23110922
3. Sprężyny obniżające np Eibach Sportline -1cal

Tył:
1. Sprężyny obniżające np Eibach Sportline -1cal
2. Panhard https://www.americanmuscle.com/j-m-adju ... -0514.html
3. Wahacze tylne np te https://www.americanmuscle.com/bmr-rear ... -0514.html
4. Relocation Brackets np https://www.americanmuscle.com/bmr-lca- ... -0514.html

Czy jest jeszcze coś niezbędne np wzmocnione mocowanie mostu, inny stabilizator tylni itp?
Czy do jazdy okazjonalnej i wypadu na tor raz w miesiącu wszystkie zabiegi są niezbędne?



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Michał P. » 2020-08-04, 11:14

Jak obniżasz to powinno się też wymienić górny tylny wahacz na regulowany aby skorygować tzw pinion angle, czyli kąt mostu względem wału i silnika, dla lepszej jazdy polecam też wymienić tylny stabilizator.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: samakra » 2020-08-04, 12:56

W tym tygodniu dołożyłem dokładnie taki zestaw:
3. Wahacze tylne np te https://www.americanmuscle.com/bmr-rear ... -0514.html
4. Relocation Brackets np https://www.americanmuscle.com/bmr-lca- ... -0514.html

Teraz wiem, że lepiej było od razu kupić regulowane wahacze, coś w tym stylu
https://www.americanmuscle.com/bmr-adj- ... -0514.html

Teraz jestem na etapie ustawiania geometrii. Czy ma ktoś wytyczne na temat geometrii naszych samochodów? Pan geometrarz nie takowych w swoich katalogach.



Piotr7
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2020-03-01, 13:25
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: WLKP

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Piotr7 » 2020-08-04, 17:09

samakra pisze:
2020-08-04, 12:56
Teraz wiem, że lepiej było od razu kupić regulowane wahacze, coś w tym stylu
https://www.americanmuscle.com/bmr-adj- ... -0514.html
W tym przypadku zbędny jest Relocation Brackets?

Gdzie i jak to wszystko zamawialeś?



ODPOWIEDZ

Wróć do „12. zawieszenie i układ kierowniczy”