Wybór wahaczy tylnych dolnych

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1641
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Michał P. » 2018-02-10, 18:00

Panowie zamierzam zamówić wahacze tylne dolne z
https://www.americanmuscle.com/mustang- ... l#shop-by3" onclick="window.open(this.href);return false;

Jaka firma jest warta uwagi ? Cel lekkie poprawienie zawiasu , daily car.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Krystian75
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2017-06-08, 08:40
Model: GT CS 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: biały
Lokalizacja:: NIECHORZE
Stajnia: Stajnia Pomorze
Kontakt:

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Krystian75 » 2018-02-10, 18:56

posiadam ten zestaw https://lmr.com/item/ST-5552003/Mustang ... he-Hop-Pak" onclick="window.open(this.href);return false; jestem mega zadowolony dodatkowo mam tylną rozpórkę tył jest teraz zwarty zautem :ok:



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1641
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Michał P. » 2018-02-11, 16:47

Oo ciekawie, jak z komfortem ? Jakaś różnica ? Mógłbyś wrzucić zdjęcie tylnej rozpórki ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Krystian75
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2017-06-08, 08:40
Model: GT CS 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: biały
Lokalizacja:: NIECHORZE
Stajnia: Stajnia Pomorze
Kontakt:

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Krystian75 » 2018-02-11, 18:32

20180127_113121.jpg



Krystian75
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2017-06-08, 08:40
Model: GT CS 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: biały
Lokalizacja:: NIECHORZE
Stajnia: Stajnia Pomorze
Kontakt:

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Krystian75 » 2018-02-11, 18:35

komfort jest dobry i super czucie tyłu auta



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1641
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Michał P. » 2018-02-11, 19:45

Dużo zmniejsza pojemność bagażnika ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Krystian75
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2017-06-08, 08:40
Model: GT CS 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: biały
Lokalizacja:: NIECHORZE
Stajnia: Stajnia Pomorze
Kontakt:

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Krystian75 » 2018-02-15, 00:11

trochę ,od mocowań amortyzatorów do siedzeń ;)



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: lamina » 2018-02-15, 10:29

tylko że takie rozpórki mają sens jak jest założony coil over spring czyli amorki razem ze sprężynami i to też nie do końca... most jest mocowany do budy wahaczem centralnym i dwoma bocznymi wleczonymi, w miejscu mocowania amortyzatorów nie ma praktycznie żadnych naprężeń (a przynajmniej minimalne) a akurat konstrukcja mustanga z tyłu jest sztywna i zamknięta.

prowadzenie wydatnie się poprawia po zmianie wahaczy na takie np jak z podanego linku, ale taka rozpórka to jest całkowicie zbędny dodatek.... no chyba że estetycznie to co innego.



Krystian75
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2017-06-08, 08:40
Model: GT CS 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: biały
Lokalizacja:: NIECHORZE
Stajnia: Stajnia Pomorze
Kontakt:

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Krystian75 » 2018-02-15, 11:00

do końca z tym się nie zgodzę ,na początku miałem rozpórkę tylko przykręconą na amortyzatorach bez góry i naprężenia były duże, szorowało dość mocno ,oczywiście po wymianie już dolnych wahaczy i łapy mostu steeda została mi do wymiany jeszcze tuleja bezpośrednio na moście jest zmęczona a przebieg mam 90tys. może to jej wina, nikogo nie namawiam może to moje subiektywne odczucia wymieniam wszystko w zawieszeniu co się da i poprawę mam zawsze :D ,a na dobrym seryjnym zawieszeniu nigdy w s197 nie śmigałem tak więc porównania brak ,ja zadowolony jestem. Teraz czekam na paczkę i resztę w zawieszeniu wymieniam co szwankuje ,jak się spotkamy mogę dać się karnąć moim koniem aby zobaczyć różnicę i zweryfikować ;)



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: lamina » 2018-02-15, 11:12

Mam porównanie w wielu zawieszeniach mustanga, zgrzebałem prawie wszystko co było możliwe i na torach i na drodze.
dla tylniego zawieszenia najwiecej daja wachacze dolne i relocation brackets, wachacz górny, potem sprężyny, potem amorki, rozpórka nie daje nic w prowadzeniu.
A największa zajebistośc prowadzenia pojawia się po założeniu Torsena.
Watt's link wzgledem regulowanego panhada daje stosunkowo niewiele dla nawet wymagajacego użytkownika, dopiero na dużych nierównościach poprawia się stabilność.
wskazane jest jesli nie ma (chyba V6 nie miały) dołożyć rozpórke mocowania panharda (gt z performance ma na 100% , zwykły chyba też).

inna sprawa jesli auto było bite tyłem i cos jest słabo poskładane, wtedy rozpórka kielichów usztywni bude..... ale to raczej skrajny przypadek.

amortyzator jest mocowany na tulei gumowej i pracuje nawet po kilka mm na boki w otworze podczas jazdy (nie ma to wpływu na sztywność prowadzenia) jesli miales tylko do amortyzatora przykręcone to musiała szorować po kielichach.
Rolą amortyzatora jest tłumienie drgań i z zasady nie przenosi on na karoserię naprężeń (nie powinien).
zawieszenie spinaja wachacze i one odpowiadają w 100% na "czucie" drogi przez kierowce (oczywiście poprzez opony które też maja znaczenie), usztywniając mocowanie amora do budy zaczynamy czuć i słyszeć jego pracę ale prowadzenie auta nie zmienia się w żaden sposób, nie ma też związku z czuciem zachowania auta na drodze, pozwala natomiast odczuć jakosc amortyzatorów, ich zużycie oraz jakosc nawierzchni po której się poruszamy.

Nie mniej tylnie zawieszenie to tylko 20-30% prowadzenia auta,
pozostałe 70% to korekty przodu i tu mozna sporo powalczyć ale na ten temat to mozna elaboraty pisac.... do drogowej dużej poprawy wielkie zmiany nie sa potrzebne.

1. śruby mocowania mcpersona do zwrotnicy z regulacją x2 (pochylenie ustawić na -1 do -1,5 (zmniejsza płużenie na zakrętach)
2. twardsze tuleje przednie wahaczy przednich x2
3. progresywne sprężyny..... nie koniecznie niższe a przynajmniej nie za dużo (optymalne bedzie do 1/2 cala)
4. jeśli obnizamy sprężyny więcej niż 1 cal to można robić kilka innych modyfikacji ale tu już koszty sporo rosną. (drążki, sworznie, tuleje tylnie czy płytki do regulacji McPersona)


pozycje 1-3 to koszt sumaryczny 1000-1500zł plus robocizna a efekt OLBRZYMI.

Sporym błędem jest obniżania auta bez ingerencji w geometrie zawieszenia (z tylu np relocation brackets i górny wahacz z regulacją żeby kat wału poprawić) poprawia sie uczucie dokładności prowadzenia auta, ale zaczynaja sie problemy na koleinach zwalane na szerokie opony, pojawiaja sie problemy z precyzja na nierównej nawierzchni oraz wheel hop .... zawieszenie nawet tak proste jak w mustangu to wbrew pozorom dosć złożony temat i zmiana kazdej jednej rzeczy, zmienia parametry pracy innych.


A niech tam... jeszcze kilka słów o tyle....
obniżając tylnie sprężyny zmniejszamy "bok trójkąta" jaki tworzy wahacz i oś pracy sprężyny.... w pewnym momencie po ugięciu tworzy nam się kąt ROZWARTY co makabrycznie zwiększa podatnosć na wheel hop, i bardzo osłabia pracę sprężyny i amortyzatora,
relocation brackets przenoszą mocowanie wachacza do mostu w dół zapewniając na "kąt ostry trójkąta" i gwarantując, że sprężyna pracuje na dociskanie a nie rozpychanie ( rozpycha przy kącie rozwartym).
Budowa wału napędowego w GT wybacza spore błędy w kącie pochylenia mostu i przy normalnym grzebaniu zmiana wachacza górnego nie jest konieczna... ale w V6 to obowiązek a wymiany wałów na na inne bez regulacji kata pochylenia główki mostu odraczają tylko uszkodzenie krzyżaków i w efekcie samego mostu. Zmiana kąta o 1 stopień może tak zmienić zachowanie wału, że po odblokowaniu komputera nie będzie wpadał w wibracje przy 200km/h (nieszczesny problem V6).


Kurcze.... a miało być krótko....
Ostatnio zmieniony 2018-02-15, 12:16 przez lamina, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1641
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Michał P. » 2018-02-15, 12:11

Panowie myslę o takim zestawie:

1. wahacze : J&M https://www.americanmuscle.com/j-m-rear ... -0514.html" onclick="window.open(this.href);return false;

2. mocowanie dyfra : BMR https://www.americanmuscle.com/bmr-uca- ... -1114.html" onclick="window.open(this.href);return false;
+
RTR : https://www.americanmuscle.com/rtr-rear ... -1114.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Co sądzicie ?

Czy jest sens iść w regulowane ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Krystian75
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2017-06-08, 08:40
Model: GT CS 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: biały
Lokalizacja:: NIECHORZE
Stajnia: Stajnia Pomorze
Kontakt:

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Krystian75 » 2018-02-15, 12:18

to i ja teraz się trochę dowiedziałem :D , dlatego zamówiłem sobie ten zestaw https://www.cjponyparts.com/ford-racing ... MFR3AMGTA/" onclick="window.open(this.href);return false; mam nadzieje że prowadzenie sie znacząco poprawi a jak będzie trzeba zrobić korektę to się do laminy zwrócę ;) .....



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: lamina » 2018-02-15, 12:20

zestawy ok,
jak masz zmieniac górny wachacz i planujesz zmieniać sprężyny to kup od razu regulowany,
BMR oferuje jako chyba STAGE 3 komplet wachacze dół + góra + relocation brackets.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1641
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Michał P. » 2018-02-15, 12:26

Co do obniżenia, nie wiem ... Ogólnie Mustang to mój daily i robie nim 100km (do pracy i z powrotem) tak więc komfort jest również ważny dla mnie, a obawiam się, że z obniżeniem się to pogorszy, czy się mylę ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Krystian75
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2017-06-08, 08:40
Model: GT CS 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: biały
Lokalizacja:: NIECHORZE
Stajnia: Stajnia Pomorze
Kontakt:

Re: Wybór wahaczy tylnych dolnych

Post autor: Krystian75 » 2018-02-15, 12:28

wymień sobie też przy okazji tuleje na dyfrze https://lmr.com/item/PT-6315BL/Mustang- ... ushing-Kit" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „12. zawieszenie i układ kierowniczy”