Wyciszenie / Wygluszenie auta
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
Wyciszenie / Wygluszenie auta
Napewno zastanawialiście się jak wyciszyć auto.
Większość wycisza auto lub chce to zrobić w celu
1) poprawy jakości swojego Car-Audio
2) wydech jest tak głośny ze drażni nas rezonans lub dźwięk ukl wydechowego.
Jednym słowem chcemy mieć cicho w aucie .
Pyt.
Czy znacie dobre i LEKKIE i profesjonalne maty wygłuszające .
Spotkałem się ze np bagażnik nimi się wykłada i wtedy ukl. wydechowy pomimo ze jest wydajny i głośny nie przeszkadza nam, bądź drugiej połowie - będąc w aucie.
Np: FOOSE stosuje to w autach : http://www.chipfoose.com
Mysle o tym i sie zastanawiam -co wy na to ??
Większość wycisza auto lub chce to zrobić w celu
1) poprawy jakości swojego Car-Audio
2) wydech jest tak głośny ze drażni nas rezonans lub dźwięk ukl wydechowego.
Jednym słowem chcemy mieć cicho w aucie .
Pyt.
Czy znacie dobre i LEKKIE i profesjonalne maty wygłuszające .
Spotkałem się ze np bagażnik nimi się wykłada i wtedy ukl. wydechowy pomimo ze jest wydajny i głośny nie przeszkadza nam, bądź drugiej połowie - będąc w aucie.
Np: FOOSE stosuje to w autach : http://www.chipfoose.com
Mysle o tym i sie zastanawiam -co wy na to ??
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2382
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
ja ostatnio wygłuszałem tylą klapę,tylne boczki tą matą
http://allegro.pl/item675522335_mata_al ... maski.html
drzwi podłogę bagażnika mam wyklejone matą dynamax
i mam wrażenie jakby efekt puszki znikną no a wszystkiego wygłuszyć się nieda zewzględu na brak dachu
http://allegro.pl/item675522335_mata_al ... maski.html
drzwi podłogę bagażnika mam wyklejone matą dynamax
i mam wrażenie jakby efekt puszki znikną no a wszystkiego wygłuszyć się nieda zewzględu na brak dachu
Ja mam wyklejony bagażnik dwoma warstwami maty bitumicznej aluminiowanej i całą tylna kanapę 1 warstwą. Jestem bardzo zadowolony z tego wygłuszenia - wydech słyszę doskonale ale nie wwierca mi się w głowę po godzinie jazdy. Jedyna wadą mojej maty było to ze przez jakiś miesiąc wydzielała delikatny zapach ropopochodny zaleta była cena 2 x tańsza niż Dynomat a o tych samych parametrach wygłuszenia. Aby łatwo i dokładnie nałożyć matę musi ona być bardzo elastyczna - moja była jak plastelina wygina się we wszystkie strony i aplikacja jest bardzo łatwa i szybka. Oglądałem ostatnio u Madaska chyba matę polimerową z Bolla była sztywna jak kawałek plastiku nie wyobrażam sobie wyklejania tym powierzchni bagażnika i tylnej kanapy gdzie praktycznie nie ma kawałka równej powierzchni.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2382
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
maty bitumiczne najlepiej podgrzac suszarką żeby były plastyczne,albo wystawić na słońce jak się zagrzeją to fajnie się układa
uwaga ...............przestrzegam wszystkich na allegro sprzedają mat bitumiczne firmy SUDAL "tanio" ale przeznaczenie tych mat a w zasadzie jest to taśma do uszczelniania dachów i nie spełnia funkcji wygłuszających
uwaga ...............przestrzegam wszystkich na allegro sprzedają mat bitumiczne firmy SUDAL "tanio" ale przeznaczenie tych mat a w zasadzie jest to taśma do uszczelniania dachów i nie spełnia funkcji wygłuszających
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Kontakt:
Ja robię takim czymś http://www.soudal.pl/index.php?option=c ... &Itemid=50
http://allegro.pl/item670972350_soudal_ ... 10_mb.html - w poprzednim aucie zdało egzamin ,łatwo się przycina ,bardzo łatwo nakleja ,nie potrzeba nawet super przygotowywać powierzchni ,wystarczy przetrzeć i żeby nie była bardzo tłusta.
Trzyma się do wszystkiego ,nakładanie warstw na siebie też nie stanowi problemu ,można oklejać dziwne kształty a jak kształt jest już super wymyślny ,można nakładać kawałkami i też będzie dobrze Odrywa się tylko zabezpieczjący papier ( jak w folii samoprzylepnej )i można przyklejać. Karta techniczna
Najtaniej widziałem chyba w Castoramie. Cenowo wypada ok i nic poza nożykiem nie jest potrzebne ................. no może piwko na koniec
Co do zapachu o którym pisał RedHornet ,ja w Cougarze miałem oklejone w środku drzwi i tylne boczki ,capi tylko na początku ,potem to co wydziela smrodek przybrudza się i lekko zasycha ,można od razu zabezpieczyć smrodzące krawędzie ....... ale wydaje mi się że nie ma takiej potrzeby.
http://allegro.pl/item670972350_soudal_ ... 10_mb.html - w poprzednim aucie zdało egzamin ,łatwo się przycina ,bardzo łatwo nakleja ,nie potrzeba nawet super przygotowywać powierzchni ,wystarczy przetrzeć i żeby nie była bardzo tłusta.
Trzyma się do wszystkiego ,nakładanie warstw na siebie też nie stanowi problemu ,można oklejać dziwne kształty a jak kształt jest już super wymyślny ,można nakładać kawałkami i też będzie dobrze Odrywa się tylko zabezpieczjący papier ( jak w folii samoprzylepnej )i można przyklejać. Karta techniczna
Najtaniej widziałem chyba w Castoramie. Cenowo wypada ok i nic poza nożykiem nie jest potrzebne ................. no może piwko na koniec
Co do zapachu o którym pisał RedHornet ,ja w Cougarze miałem oklejone w środku drzwi i tylne boczki ,capi tylko na początku ,potem to co wydziela smrodek przybrudza się i lekko zasycha ,można od razu zabezpieczyć smrodzące krawędzie ....... ale wydaje mi się że nie ma takiej potrzeby.
Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Kontakt:
jakoś tego nie widzę od środka na nadkola owszem ale na zewnątrzAluStar pisze:A może niektóre te maty można by było zastosować w tylnych nadkolach - aby nam tak kamienie po nadkolu nie bębniły - może to być dobry pomysł , skoro nie mamy plastikowych nadkoli z tylu ?
Pewnie trzeba by idealnie wyczyścić i robić to w jedne warstwie no i zabezpieczyć jakoś żeby się oberwało pod własnym ciężarem Mimo wszystko baran wydaje się lepszym i prostszym pomysłem.
Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Nie lepiej juz dobrac z czegos ( ale przy naszych rozmiarach bedzie ciezko, zreszta nei mam dojscia do producenta , aby moc wybierac i przebierac ) . Zlecil by wykonanie takich nadkoli ale musza zrobic forme itd itd.. Koszta duze - zostane przy tym co mam .
A wracajac do maty wygluszajacej - zamowilem Dynamat z katowic (Sonia Draga Dynamat extreeme)
wyczytalem ze sa dobre takze : Dynamat extreeme czy produkt Stingera?
a tu troche porad :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic799267.html
A wracajac do maty wygluszajacej - zamowilem Dynamat z katowic (Sonia Draga Dynamat extreeme)
wyczytalem ze sa dobre takze : Dynamat extreeme czy produkt Stingera?
a tu troche porad :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic799267.html
- pluzz
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
- Model: Coupe 289 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bialy
- Kontakt:
Hmmmm...... daliscie mi do myslenia z tymi matami. Troche poczytalem szybko w necie, obejrzalem kilka filmikow i powaznie sie zastanawiam. Moja metalowa puszka (czyt. stary mustang) wibruje, buczy i huczy, ze az trzeszczy Wiem, ze maty nie sa zlotym srodkiem i wibracje rodza sie gdzie indziej ale wszystko powoli.
Jak odloze troche biedronek to wywaze sobie wal napedowy, duzo wibracji przy 80km/h zniknie juz wtedy ale wyprowadzenie wydechu przez bude oznacza, ze koncowki sa na stale przyspawane do szyn, wiec drgania wydechu przenoszone sa na cala bude Mysle, ze te maty pozwola troche to wytlumic.
Jak odloze troche biedronek to wywaze sobie wal napedowy, duzo wibracji przy 80km/h zniknie juz wtedy ale wyprowadzenie wydechu przez bude oznacza, ze koncowki sa na stale przyspawane do szyn, wiec drgania wydechu przenoszone sa na cala bude Mysle, ze te maty pozwola troche to wytlumic.