Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii

czym podkuwamy nasze konie

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SebJaw
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2018-03-31, 23:17
Model: 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Tripple Yellow
Lokalizacja:: Florentynów

Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii

Post autor: SebJaw » 2018-12-18, 17:25

Witajcie.

Chciałbym podzielić się swoim rozwiązaniem problemu pojawienia się kontrolki informującej o awarii czujnika TPMS. (awaria czujnika TPMS)
(dotyczy Mustanga 4.0 V6 2010)
Jakieś 2 miesiące temu pojawiła mi się podczas jazdy kontrolka ciśnienia w oponach.
Sprawdziłem, ze ciśnienie we wszystkich kołach było mniej więcej ok ale postanowiłem, że podpompuję koła tak aby było idealnie...
Niestety kontrolka wciąż świeciła. Zmieniałem ciśnienia i nic to nie dawało..
Doszedłem do wniosku, że "padł" któryś z czujników ciśnienia w kole.
Pytanie: który ?
Na szczęście okazało się, że można to sprawdzić bez żadnego urządzenia.

Trzeba napompować wszystkie koła do około 2.5 bara
Przekręcamy kluczyk na ON (bez odpalania),
6 razy wciskamy przycisk od świateł awaryjnych,
Klakson zrobi wtedy 1 raz "tit"
Wysiadamy z Mustanga
Podchodzimy do przedniego/lewego koła i upuszczamy powietrze
Gdy ciśnienie spadnie o około 0,3 bara klakson zrobi 1 raz "tit"
(oznacza to, że w tym kole czujnik działa)
Następnie przechodzimy do koła przedniego/prawego i upuszczamy powietrze aż usłyszymy klakson.
Potem tak samo koło tylne/prawe i tylne/lewe.
Jeśli wszystkie czujniki działają to test się zakończy i kontrolka zniknie.

W moim przypadku przy spuszczaniu powietrza z tylnego/prawego koła klakson się nie odezwał co oznaczało, że czujnik w tym właśnie kole nie wysyła sygnału do komputera.

Odkręciłem więc koło i zawiozłem do wulkanizatora aby zdjął oponę.
Wtedy odkręciłem czujnik od zaworka. (u mnie nie był przymocowani żadną opaską tylko przykręcony małą śrubką.)

Pomyślałem, że raczej "padła" bateria a nie zepsuł się sam czujnik ciśnienia...
Patrząc na czujnik generalnie można się domyślić, w której części znajduje się bateria (okrągła)

Przy pomocy nożyka do tapet i małego płaskiego ostrego śrubokrętu udało mi się w kilka minut "wyłuskać" baterię z warstwy tworzywa, którym jest zalana.

Jest tam bateria Litowa 3V o symbolu CR 2045. Niestety nie jest ją łatwo kupić więc zastąpiłem ją bardzo popularną baterią CR 2032 (koszt 5zł)
Najlepiej kupić taką baterię z dogrzanymi na plusie i minusie blaszkami - ułatwia to przylutowanie.

Przylutowałem nową baterię do styków czujnika, wszystko złożyłem, zakleiłem i zabezpieczyłem baterię termokurczliwą koszulką.
(należy uważać aby nie przegrzać baterii lutownicą)
Czujnik przykręciłem do zaworka w feldze i znów do wulkanizatora - założyć oponę. (może teraz być potrzebne wyważenie koła bo czujnik nieznacznie zmienił swoją masę)

Po założeniu koła do Mustanga zrobiłem znów test czujników.

Tym razem klakson zasygnalizował odbiór sygnału z wszystkich 4 kół (czujników) i zakończył test o oraz zgasła kontrolka na desce rozdzielczej.

Wszystko jest OK :)

Załączam zdjęcie poglądowe.

Może komuś, kiedyś przyda się mój sposób na "naprawę" czujnika TPMS w Mustangu.


Ps:

Bateria CR2032 jest troszkę cieńsza od oryginanej baterii CR2045 i posiada trochę mniejszą pojemność.
Oznacza to, że czujnik będzie pracował około 4-5 lat a nie jak w przypadku oryginalnej baterii 6-8 lat...


Pozdrawiam
Sebastian J.
Załączniki
TPMS Ford Mustang V6 2010.jpg
Ford Mustang V6 2010 TPMS sensor battery



krosster
Forumowicz
Posty: 871
Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
Model: BULLITT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: highland green
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Kontakt:

Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii

Post autor: krosster » 2018-12-20, 14:46

MI sie temat narazie nie przyda ale na przyszłość super.
Własnie od tego jest to forum aby sobie bezinteresowanie pomagać !!!

w imieniu forumowiczów i swoim dziękuje :)



Krystian75
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2017-06-08, 08:40
Model: GT CS 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: biały
Lokalizacja:: NIECHORZE
Stajnia: Stajnia Pomorze
Kontakt:

Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii

Post autor: Krystian75 » 2018-12-20, 19:45

:hurra: :padam: :hurra: u siebie też sprawdzę



Awatar użytkownika
Torsen
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: ...

Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii

Post autor: Torsen » 2018-12-28, 14:57

Widziałem tą instrukcję na amerykańskim forum Focusa. Też będę musiał się zająć tematem, bo mi wyświetla ten sam błąd, niby drobny problem ale drażni mnie świecąca kontrolka i komunikat.



torak
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2016-02-01, 21:43
Silnik: V6 3.7
Kolor: smolisty

Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii

Post autor: torak » 2021-04-09, 19:50

Pozwolę sobie odgrzać kotleta bo chciałbym zrobić porządek z czujnikami a wygląda na to że padły 3 z czterech :zalamany:
Ale... Czy diagnostyka w 2011 3,7 jest identyczna?
Chodzi mi szczególnie o kolejność kół, bo sam początek testu mam już po trzecim wciśnięciu awaryjnych



Matias1990
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2021-10-25, 19:48
Model: Club Of America 2013
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep impact blue
Lokalizacja:: Bieszczady
Stajnia: Stajnia Podkarpacka

Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii

Post autor: Matias1990 » 2021-12-02, 10:44

Witam
Po założeniu zimowek pojawil sie błąd czujników. Prawdopodobnie dostałem kola bez czujników lub sa padnięte.
Zasadnicze pytanie...
Czy oprocz tej ikony na desce sa jakies skutki nie dzialajacych czujnikow np. Nie dzialajacy abs itp?

Bo jesli nie to wytrzymam ten sezon zimowy z tym bledem :wstyd:



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii

Post autor: empi1955 » 2021-12-02, 11:44

Nic więcej ! Tylko ta wkurzająca ikonka. Wyłącz sobie Forscanem i będziesz miał spokój.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Matias1990
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2021-10-25, 19:48
Model: Club Of America 2013
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep impact blue
Lokalizacja:: Bieszczady
Stajnia: Stajnia Podkarpacka

Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii

Post autor: Matias1990 » 2021-12-02, 12:34

Ok dzięki. Nie mam pojecia puki co jak to zrobić. Wiec bede tak jeździł



Awatar użytkownika
hellcup
Młodszy Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 2021-09-19, 17:58
Model: 2014 Cyclone
Silnik: V6 3.7
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Gorinchem, Holandia

Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii

Post autor: hellcup » 2021-12-02, 13:53

Co prawda po angielsku ale analogicznie z latwoscia ogarniesz



V6 3.7L Cyclone, Airaid MXP CAI+SynthaMax Filter, BBK Shorty Headers, BBK Throttle Body+Throttle Body Spacer, DSS Driveshaft 3.5" Alu, Sprint Booster V3, Pype Bomb Axle Back Muffler Delete, EBC Brakes, HD Customs tune, Cervini Type 4 RAM Air Hood

Matias1990
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2021-10-25, 19:48
Model: Club Of America 2013
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep impact blue
Lokalizacja:: Bieszczady
Stajnia: Stajnia Podkarpacka

Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii

Post autor: Matias1990 » 2021-12-02, 18:55

Super... Dziekuje bardzo. :hurra:
Napewno sie przyda mi i innym niekumatym w przyszłości



ODPOWIEDZ

Wróć do „17. koła i ogumienie”