Mustang automat czy manual?

porady dla kupujących Mustanga V generacji

Moderatorzy: Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Kylo1789
Forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2011-04-18, 06:49
Model: GT Premium 2006
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver with black stripes

Mustang automat czy manual?

Post autor: Kylo1789 » 2015-08-11, 18:39

Witam. Mam pytanie dotyczące skrzyni manualnej w rocznikach 05-09. Jak to się sprawuje? Ma jakieś wady? Chciałbym powrócić do samochodów wprost ze "stajni" Forda ;) i ciekawi mnie użytkowanie manuala w tych rocznikach. W poprzednim modelu sprawowała się ona nieźle, sam miałem manuala, a teraz się zastanawiam... Z manualną skrzynią jest więcej frajdy z jazdy, no ale jest też wygoda automata
Osobiście wolałbym manual, tylko nie wiem jak z awaryjnością tych skrzyń itp itd. Doradźcie coś, wyraźcie swoje opinie. Aja, dodam, że miałby to być Stang 05-09 GT 4,6



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: Stachu_xjr » 2015-08-11, 19:03

Automaty dośc często padają a koszt naprawy jest duży , manual chodzi super i na seryjnej mocy jest praktycznie nie zniszczalny i daje większą frajdę :)



Awatar użytkownika
Kylo1789
Forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2011-04-18, 06:49
Model: GT Premium 2006
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver with black stripes

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: Kylo1789 » 2015-08-11, 19:43

Właśnie nie wiedziałem jak ma się manual do wersji GT...w sumie przy ostrzejszej jezdzie automat moze troche dostawac



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: Rezor » 2015-08-11, 21:34

Zależy od jazdy. Manuale szybciej padają w mieście i właśnie przy ostrej jeździe. Ruszanie na półsprzęgle albo gaz do podłogi i gwałtowne puszczenie sprzęgła. W sumie głównie pada sprzęgło. Poniekąd to samo tyczy się automatów. Najczęstszą przyczyną jest wrzucenie N gaz do podłogi i przełączenie na D. Tak naprawdę automaty nie są drogie w obsłudze. Drogie są usługi z nimi związane, głównie z powodu niskiej popularności. Jak ktoś się "zna" to woła jak za zborze.

PS. Sam lubie automaty ale do mojego mustanga prędzej czy później zrobie swap na manual :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
MaciekW
Stowarzyszenie MKP
Posty: 490
Rejestracja: 2012-07-28, 22:13
Model: MY 2014 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: black
Lokalizacja:: Kędzierzyn-Koźle
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: MaciekW » 2015-08-11, 22:27

Manual jest w porządku! Zestrojony seryjnie (jak to u mnie) tak, że z jednej strony od 50 km/h można jechać bez protestów na piątce, a z drugiej na dwójce wycisnąć prawie 120 km/h przy odcince. Jakoś nie słyszałem o awariach manuali, a o automatach wiele już tu napisano. Do tego po wymianie u Pawła oleju na zalecany przez producenta skrzyni, a nie Forda, skrzynia zaczęła zdecydowanie lżej chodzić i nie haczy przy szybkich zmianach, co jej się wcześniej czasami zdarzało.
Z drugiej strony musisz pamiętać, że sprzęgło zdecydowanie nie chodzi lekko, co nie przeszkadza przy pojeżdżawkach dla przyjemności, ale w korku już potrafi nadwerężyć lewą nogę. No i przy radosnym korzystaniu z możliwości V8 w manualu zamiast naprawiać automat będziesz wymieniał sprzęgło. Słyszałem, że wytrzymuje około 20 tys km - ale to u mnie ma od nowości 50 tys i chodzi idealnie, choć nie jeżdżę powoli, więc wiele zależy od stylu jazdy.



samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: samakra » 2015-08-11, 22:51

Mam manuala i sobie chwalę. Co prawda biegi nie wskakują tak delikatnie jak w europejskich samochodach ale podobno przy dużej mocy to normalne. W mieście można wbić dwójkę i jeździć jak automatem ale używam tego w awaryjnych sytuacjach np. żeby zjeść zupę czy się ogolić w drodze do pracy :hyhy:

Jeżeli to kogoś interesuje, podobno spalanie manuala jest mniejsze. Kiedyś się spieszyłem i galopując ok 180km/h, na trasie, komputer pokazał mi 12l/100km, aż się wystraszyłem że coś się popsuło. :zdziwko:

Korzystając z okazji zapytam czy przyśpieszając automatem w deszczu przeskoczenie biegu może być powodem uślizgu kół?



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: empi1955 » 2015-08-11, 23:34

Korzystając z okazji zapytam czy przyśpieszając automatem w deszczu przeskoczenie biegu może być powodem uślizgu kół?
Przy mocnym depnięciu i wymuszonej redukcji np. o 2 biegi w dół - może się śliznąć, to samo przy ostrym przyspieszaniu z butem w podłodze (od 1 do 4). Przy normalnej jeździe -nie. W normalnej jeździe zmianę biegu rozpoznajesz po dźwięku silnika i wahaniach obrotomierza.
Wszystko jednak jeszcze zależy od ustawień programu pracy skrzyni.
Relax , relax i jeszcze raz relax. Mozna też w czasie jazdy, lewą nogą wspomagać perkusję ulubionego utworu, który właśnie leci z Shakera. :D
Tak więc, kto co lubi.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
Kylo1789
Forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2011-04-18, 06:49
Model: GT Premium 2006
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver with black stripes

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: Kylo1789 » 2015-08-12, 06:27

No i raczej nie zmienię decyzji i poszukam manuala ;) z automatami w roznych samochodach mam do czynienia od dawna i na codzień, ale jednak kobyłę poszukam w manualu.

Co do sprzęgła to w każdym samochodzie będzie do wymiany prędzej czy później, zwłaszcza jak się będzie człowiek "bawił" samochodem. Przy normalnych dojazdach do pracu, czy tez wypadach na zakupy nic się nie stanie, a od czasu do czasu można bokiem polecieć. Dzięki za odpowiedzi, jak ktoś jeszcze ma jakąś myśl w głowie to z chęcią przeczytam kolejne opinie.

Poprzedni V6 z 2001 roku był na manualu i te biegi rzeczywiście nie wchodziły tak miękko i gładko jak w europejczykach, ale zarazem precyzyjnie i czułem że każdy bieg wchodzi.



Piotrek
Forumowicz
Posty: 178
Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: wiśniowy

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: Piotrek » 2015-08-12, 06:35

samakra pisze:Korzystając z okazji zapytam czy przyśpieszając automatem w deszczu przeskoczenie biegu może być powodem uślizgu kół?
może, i nie tylko zmiana biegu ale samo przyspieszenie.
mój potrafi zabuksować przy lekkim przyspieszeniu w deszczu np przy próbie wyprzedzenia jadąc 70/h bez mocnego depniecia - ale dużo zależy od opon ja mam oryginalne całoroczne made in usa


Piotrek

samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: samakra » 2015-08-12, 09:28

Piotrek pisze:
samakra pisze:Korzystając z okazji zapytam czy przyśpieszając automatem w deszczu przeskoczenie biegu może być powodem uślizgu kół?
może, i nie tylko zmiana biegu ale samo przyspieszenie.
mój potrafi zabuksować przy lekkim przyspieszeniu w deszczu np przy próbie wyprzedzenia jadąc 70/h bez mocnego depniecia - ale dużo zależy od opon ja mam oryginalne całoroczne made in usa
No tak, to każdy tak ma ale bardziej chciałem wiedzieć czy automatyczna/niespodziewana zmiana biegu nie powoduje dodatkowych wrażeń. Zmiana biegu wiąże się z zmianą momentu przekazywanego na koła, więc czy takie coś może zaskoczyć w ekstremalnych warunkach jak deszcz czy śnieg?



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: empi1955 » 2015-08-12, 10:09

samakra pisze: bardziej chciałem wiedzieć czy automatyczna/niespodziewana zmiana biegu nie powoduje dodatkowych wrażeń. Zmiana biegu wiąże się z zmianą momentu przekazywanego na koła, więc czy takie coś może zaskoczyć w ekstremalnych warunkach jak deszcz czy śnieg?
Jak dla mnie dziwne pytanie. Nie , nie może. Nie ma czegoś takiego jak "automatyczna/niespodziewana zmiana biegu". Przecież na końcu pedału gazu i kierownicy jest "kierownik" sterujący i zarządzający procesem zmiany biegów. Automatyczna skrzynia biegów nie zwalnia od myślenia podczas jazdy. :D


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: samakra » 2015-08-12, 11:05

empi1955 pisze:Jak dla mnie dziwne pytanie. Nie , nie może. Nie ma czegoś takiego jak "automatyczna/niespodziewana zmiana biegu". Przecież na końcu pedału gazu i kierownicy jest "kierownik" sterujący i zarządzający procesem zmiany biegów. Automatyczna skrzynia biegów nie zwalnia od myślenia podczas jazdy. :D
Oczywiście że to głupie pytanie :wstyd: tyle że nigdy nie jeździłem automatem w tak szalonym pojeździe i dla mnie to zagadka. To Wy jeżdżącymi automatami dokładnie wiecie kiedy wskoczy bieg? czy jest to totalnie bez znaczenia? Osobiście sobie nie wyobrażam zmiany biegu w momencie jak leci się bokiem.



Awatar użytkownika
Kylo1789
Forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2011-04-18, 06:49
Model: GT Premium 2006
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver with black stripes

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: Kylo1789 » 2015-08-12, 15:02

Odpowiednio umiejętne sterowanie dopływem mieszanki do silnika, czytaj przyciskanie pedału gazu powoduje, że skrzynia zmieni bieg kiedy osiągnie odpowoednie obroty, kiedy tego chcesz, albo jak tak jak piszesz lecisz bokiem i trzymasz silnik na wyższych obrotach to nie zmieni biegu i gładko przejedziesz w poślizgu. Każdy wie kiedy zbliża się zmiana biegu. Wyczuwa się to, widać po obrotach przy spokojnej jeździe, a kiedy się depnie i odpuści gaz, to wiadomo, że przerzuci na wyższy bieg. Pamiętajmy, że każdy samochód trzeba wyczuć, zaznajomić się z nim, a wtedy wszystko staje się prostsze i łatwiejsze :) automat nigdy nie zmieni biegu nieoczekiwanie, chociaż uważam że trzeba się odpowiednio nauczyć jeździć automatem ogółem i w każdym samochodzie z osobna. Mam rację? :cwaniak: skrzynie automatyczne są niezwykle wygodne i fajne, znam wiele osób, które jeździły całe życie manualem, przesiadły się na automat i za nic by tego nie zmieniły. Ja osobiście jeżdżę codziennie na zmianę. W pracy mam automat z tip tronikiem, manual, w domu zarowno i automaty i manuale. Dla mnie to bez różnicy. Natomiast jak chcę kupić Mustanga GT to interesowała mnie kwestia czysto techniczna obu skrzyń w danym modelu. Chcę by to auto już dłużej mi posłużyło, a w odróżnieniu od poprzedniego Mustanga teraz mam wybór ;)



spike200
Posty: 2
Rejestracja: 2017-07-19, 13:06

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: spike200 » 2017-07-19, 13:08

Odświeżam temat z pytaniem o rocznik 2010-2014. Poczytałem o awaryjności piątek z 2005, jak to jest z tymi nowszymi?



amisz
Forumowicz
Posty: 363
Rejestracja: 2014-12-09, 16:09
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black

Re: Mustang automat czy manual?

Post autor: amisz » 2017-07-19, 18:48

Jak dbasz tak masz. Jak ktoś zmienia olej na czas i nie bawi sie w launch control to nie ma co sie psuć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „19. kupowanie samochodu”