Swap Silnika 4.0 na 4.6

nasze modyfikacje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Sprintel
Posty: 6
Rejestracja: 2015-07-16, 23:10
Model: 2007
Silnik: V8 4.6

Swap Silnika 4.0 na 4.6

Post autor: Sprintel » 2015-09-05, 01:54

Witam!

Otoz przerobilem temat u siebie wiec moge napisac co konkretnie jest potrzebne, co trzeba kupic, aby obylo sie bez problemow przy przekladce :)
Opisany model tyczy sie kompletu ze skrzynia automatyczna

Otoz przede wszystkim silnik ze skrzynia :) i tutaj istotna sprawa silnik musi byc cakowicie kompletny:
Slupek zamkniety, alternator,p. wsp. lapy, kolektory, wtryski, klima, rozrusznik, najlepiej komplet wezy gumowych chlodzenia zarowno do chlodnicy jak i do nagrzewnicy.
Tutaj uwaga przy silnikach 4.6 w zaleznosci od rocznika wystepowaly dwa rodzaje chlodzenia, ukladu termostatu, w pierwszysch rocznikach V gen. termostat znajduje sie na wezu gumowym (dol chlodnicy, blok silnika). W przypadku montazu mozna sie zdziwic nie wiedzac o tym i silnik bedzie pracowal bez termostatu a my bedziemy myslec ze jest w gornych kroccach glowic. Dlatego wazne aby weze miec w oryginale.
Chlodzenie skrzyni biegow jest identyczne wiec rurki mozna zostawic stare, nie potrzeba nowych od 4.6.

Wiazka takze kompletna od 4.6 zarowno skrzyni jak i silnika jest to jedna spleciona wiazka konczaca sie dwiema wtyczkami do sterownika oraz jedna duza zielona do puszki bezpiecznikow.
Razem z wiazka oczywiscie sterownik !!!
Wszystko jest tutaj super rozwiazane brak przerobek przy instalacji, poprostu wywalamy stary sterownik podpinajac nowy.
Trzecia wtyczka do sterownika to wiazka reszty samochodu, wiec nie ma tutaj problemu z przerobkami instalacji.

Podaczas zakupu proponuje zwrocic uwage poniewaz wystepowaly takze dwa rodzaje puszek bezpiecznikow pod maska !
Roznia sie miejscem na dodatkowe bezpieczniki i brakiem miejsca na jeden z mniejszych przekaznikow, wiec najlepiej dorwac zestaw ktory ma taka sama puche jak u was.

Kolejna sprawa rurki od klimy oczywiscie mozna kombinowac i lutowac (przerabiac swoje) ale aby wszystko fajnie wygladalo potrzebne sa dwie rurki wychodzace z kompresora z uwagi na to iz jest on po drugiej stronie silnika. Rurka kompresor-skraplacz oraz rurka kompresor-osuszacz
Druga rurka osuszacza biegnaca po grodzi do parownika i skraplacza jest identyczna nie trzeba jej ruszac.

Nastepnie nie obejdzie sie bez rurki wysokiego cisnienia od pompy wspomagania do przekladni kierowniczej jest ona zupelnie innej dlugosci.
Tutaj polecam zakupic oryginal wraz z silnikiem a nie dorabiac bo z zakuwanymi przewodami wsp. bywaja rozne problemy.
Waz gumowy zbiorniczek-p. wspomagania takze ma inny ksztalt.
Przy silnikach 4.6 wspomaganie posiada na powrocie chlodniczke plynu jest to zwykla rurka ale bardzo dluga mozna zalozyc jezeli dostaniecie w zestawie.

Dalej Gorna przykrywka filtra powietrza wraz z dolotem do przepustnicy jest potrzebna poniewaz puszka ma inna srednice wylotowa, przeplywki sa te same moze zostac stara.

Wal pasuje dlugoscia elegancko wystarczy przykrecic.
Poduszka skrzyni takze identyczna
Linka wybieraka skrzyni pasuje
Poduszki Silnika pasuja
Pompa paliwa u mnie akurat rocznik 2007 byla identyczna jak w 4.6 i nie musialem jej zmieniac chodzi elegancko ale warto to sprawdzic u siebie bo wiem ze bylo ich 3 rodzaje.

Problem przy calej operacji pojawia sie jeden - KATALIZATORY - otoz kolektory nie pasuja do ukladu wydechowego 4.0 inaczej patrza.
Tutaj mamy dwa wyjscia: pierwsze po prostu kupic caly uklad wydechowy lacznie z katalizatorami od wersji 4.6 - niestety bedzie super drogo.
Albo drugie wyjscie ja zrobilem tak: Ucinamy przylacza do kolektora same kielichy, oczywiscie przy tlumiku :) Przykrecamy je do kolektorow - rozstaw jest ten sam i analizujemy odstepy wstawiajac krotkie podgiete rurki i chwytamy, pozniej tlumik na ziemie i spawanko.
Teraz w samochodzie macie 5 sond lambda :) oczywiscie jedna nie jest podpieta robi za zaslepke poniewaz w kolektorze wydechowym LEWYM w 4.6 jest sonda a w 4.0 obie sa przed katami ( mozna podmienic na trasie w razie awarii :P )

Jezeli chodzi o tlumik koncowy nie wiem jak sprawuje sie od 4.0 do 4.6 bo ja juz wczesniej przerobilem, moze byc tak ze go zatyka i nie bedzie jezdzil wiec trzeba sprawdzic/rozwazyc.



I to w zasadzie tyle...

Kolejnosc dzialan;
1. Auto na podnosnik demontaz poduszki skrzyni, linki wybieraka, walu oraz ukladu wydechowego, spuscic plyn chlodniczy
2. Auto na glebe wszystkie weze polaczone z silnikiem, komplet chlodnic z wentylatorem, wiazke wypiac z puszki bezpiecznikow i sterownika, zostanie cala ladnie na silniku.
3. Odkrecamy poduszki silnika
4. Dzwig i wyciagamy silnik wychodzi elegancko wraz ze skrzynia, tak samo wkladamy spowrotem nowa jednostke

I jeszcze raz lista potrzebnych elementow:

1. Silnik kompletny ze skrzynia
2. Uklad wydechowy/kupic lub przerobic
3. Komplet wezy wodnych
4. Rurka wysokiego cisnienia p. wspomagania oraz waz gumowy od zbiorniczka
5. Rurki klimatyzacji
6. dolot i pokrywka filtra powietrza
7. Wiazka kompletna + sterownik

A na koniec jak to wszystko poskladacie to nigdzie nie pojedziecie :) Bo niestety blokuje was immo. Wiec umawiacie sie z Pawlem (Canigga) ladujecie auto na lawete i jedziecie do Opola tam po 20min programowania kluczy auto odpala. Nie polecam jednak w euforii wracac na kolach, poniewaz po tak duzej ingerencji moga pojawic sie rozne problemy u mnie np puscily dwie opaski od plynu chlodniczego... ( na szczescie testowalem dopiero po powrocie:))

U mnie w warunkach warsztatowych czas operacji to sobota od 11 do 2:00 w nocy, niedziela spawanie tlumika...

Temat umiescilem tutaj mozna go przeniesc wedle uwagi

Jak cos nie jasne to pytajcie, kolejny poradnik moze bedzie zmiana auto na manuala ale to zobaczymy :) Powodzenia



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Swap Silnika 4.0 na 4.6

Post autor: stang232 » 2015-09-07, 12:31

masz jakieś zdjęcia z tej operacji.
jak koszty, dużo oszczędziłeś vs sprzedaż v6 kupno v8


Obrazek

Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: Swap Silnika 4.0 na 4.6

Post autor: tomas » 2015-09-07, 13:27

Da się tym jeździć ? 300 KM + zawieszenie od V6 , brak szpery i hamulców :szok:



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Swap Silnika 4.0 na 4.6

Post autor: Rezor » 2015-09-07, 14:23

Ważne, że śmiga prosto :hyhy: IMO sprawa ze swapem bardzo fajna gdyby kupić uszkodzone V6 z myślą o całkowitej budowie nowego samochodu na budzie s197. Skoro i tak cały spód byłby na wyrzucenie to wtedy można nieźle ograniczyć koszty. Pytanie tylko czy są jakieś różnice w budzie między V6 i V8


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Sprintel
Posty: 6
Rejestracja: 2015-07-16, 23:10
Model: 2007
Silnik: V8 4.6

Re: Swap Silnika 4.0 na 4.6

Post autor: Sprintel » 2015-09-08, 10:37

tomas pisze:Da się tym jeździć ? 300 KM + zawieszenie od V6 , brak szpery i hamulców :szok:
Tak nie widze roznicy miedzy jazda z silnikiem V6 a V8 jezeli chodzi o prowadzenie hamowanie itp A czy napewno wystepuja roznice w zawieszeniu i hamulcach? bo nawet nie wiem

Co do szpery nie wiem czy wszystkie V8 mialy szpere u mnie jest most 3.31 a takie tez wystepowaly w v8
Ja nie robie tego auta do wyscigow czy driftu tylko dla siebie. NIe ma problemow z mostem jezdzi normalnie

stang232 pisze:masz jakieś zdjęcia z tej operacji.
jak koszty, dużo oszczędziłeś vs sprzedaż v6 kupno v8
Koszt zalezy tylko od tego za ile kupisz silnik v8 z czesciami bo ceny bywaja rozne i trzeba naprawde trafic okazje zeby sie oplacalo
Zdjec niestety brak gonil mnie czas natomiast operacja bez komplikacji.
Rezor pisze:Pytanie tylko czy są jakieś różnice w budzie między V6 i V8
Roznic w budzie podczas przekladki nie stwierdzono
Wiadomo ze najlepiej to wychodzi jezeli tanio kupimy jakiegos v8 rozbitka tylem wtedy jestesmy pewni ze niczego nie bedzie brakowalo i mozna spokojnie przekladac.



Rokets
Posty: 4
Rejestracja: 2015-06-24, 16:41
Model: s-197
Silnik: V6 4.0
Kolor: srebrny

Re: Swap Silnika 4.0 na 4.6

Post autor: Rokets » 2016-09-30, 16:32

A co jeśli jest skrzynia manualna od 4.0 v6 będzie współpracować z 4.6 v8 czy trzeba tez skrzynię wymienić



ODPOWIEDZ

Wróć do „20. przeróbki i tuning”