rady i porady
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
rady i porady
Od miesiąca jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami Mustanga. Nasz nabytek to konik V8 4.6 z 2010 roku wersja GT Supercharger model PREMIUM, z jednostka napędowa 320HP I tutaj pierwsze pytanie – czy można pokusić się o zwiększenie jego mocy? Jeśli tak, to ile koni może mieć w takiej konfiguracji?
Ponieważ dopiero rozpoczynamy Naszą przygodę z Mustangiem, chcielibyśmy się wesprzeć Waszym doświadczeniem. Może macie jakieś rady odnośnie użytkowania, tego jak dbać by służył jak najdłużej. Ostatnio podłączając go do komputera wyskoczył błąd dotyczący cylindrów i świec – i tu kolejne pytanie do Was - jakie świece polecacie do tego modelu?
Ponieważ dopiero rozpoczynamy Naszą przygodę z Mustangiem, chcielibyśmy się wesprzeć Waszym doświadczeniem. Może macie jakieś rady odnośnie użytkowania, tego jak dbać by służył jak najdłużej. Ostatnio podłączając go do komputera wyskoczył błąd dotyczący cylindrów i świec – i tu kolejne pytanie do Was - jakie świece polecacie do tego modelu?
- kaskader bart
- Forumowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
- Model: GT '08 roush
- Silnik: V8 4.6
Re: rady i porady
Wyskakujący błąd to P0300 - w załączeniu screen błędu. Dodatkowo występuje błąd samego trzeciego cylindra.
- kaskader bart
- Forumowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
- Model: GT '08 roush
- Silnik: V8 4.6
Re: rady i porady
Ok. Może być zapchany katalizator ( ja tak miałam) i może być też cewka lub zle paliwo. Ale ja obstawiam katalizator. Trzeba rozkręć wydech i sprawdzić czy kar nie zapchany. A najlepiej go zdemontować tymczasowo i pojeździć i zobaczyć czy kody wyskoczą.
Re: rady i porady
W skład układu wydechowego Naszego Mustanga wchodzą:
- kolektory JBA
- sportowe caty
- X-pipe (prochamber)
- Roush Extreme Performance Cat-Back System
więc w tym układzie nie ma katalizatorów. Czy przy takiej konfiguracji wydechu może mieć związek wspomniany wcześniej błąd?
- kolektory JBA
- sportowe caty
- X-pipe (prochamber)
- Roush Extreme Performance Cat-Back System
więc w tym układzie nie ma katalizatorów. Czy przy takiej konfiguracji wydechu może mieć związek wspomniany wcześniej błąd?
- kaskader bart
- Forumowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
- Model: GT '08 roush
- Silnik: V8 4.6
Re: rady i porady
Sportowe katy to też katy i jak są zapchane to idzie backpresure i powoduje detonacje które wychwytuje knock sensor i daje komunikat misfire. Zauważ że masz przeważnie random misfire czyli nie związane z konkretnym cylindrem.
Pozatym sprawdzenie wydechu będzie cię mniej kosztowalo niż wymiana wszystkich cewek lub świec. Wiec radzę zacząć od tego i katy wykluczyć.
Pozatym sprawdzenie wydechu będzie cię mniej kosztowalo niż wymiana wszystkich cewek lub świec. Wiec radzę zacząć od tego i katy wykluczyć.
Re: rady i porady
Super, dzięki za odpowiedz, na pewno sprawdzimy.
Kolejne pytania...w skrócie co ile należy serwisować/regenerować: kompresor, paski, filtry, na co zwrócić szczególną uwagę?
Kolejne pytania...w skrócie co ile należy serwisować/regenerować: kompresor, paski, filtry, na co zwrócić szczególną uwagę?
- kaskader bart
- Forumowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
- Model: GT '08 roush
- Silnik: V8 4.6
Re: rady i porady
To co ten kompresor robi, że tylko 320 koni? Przecież tyle to seryjny silnik bez doładowania na lepszym paliwie wyciągnie.
Re: rady i porady
kaskader bart : Po sprawdzeniu, zakup - właśnie od Gary2 Mustang działa bez zarzutu, jesteśmy nim zafascynowani, moglibyśmy z niego nie wychodzić
Wszystkie informacje potrzebne są Nam na przyszłość. Z racji tego, że mamy mało czasu będąc w Polsce, chcemy być przygotowani na każdą ewentualność jeżeli chodzi o różne wymiany, regeneracje itp.
Matt84 : Dzięki zamontowanemu kompresorowi auto ma 492 KM. Z czystej ciekawości pytaliśmy czy to już maksymalna moc czy jednak można ją jeszcze trochę zwiększyć.
Wszystkie informacje potrzebne są Nam na przyszłość. Z racji tego, że mamy mało czasu będąc w Polsce, chcemy być przygotowani na każdą ewentualność jeżeli chodzi o różne wymiany, regeneracje itp.
Matt84 : Dzięki zamontowanemu kompresorowi auto ma 492 KM. Z czystej ciekawości pytaliśmy czy to już maksymalna moc czy jednak można ją jeszcze trochę zwiększyć.
- Gary2
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2016-10-19, 19:16
- Model: GT 281 Supercharger
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czarnuch
Re: rady i porady
To ja coś dodam od siebie.
Świece trzeba czasem wymieniać. To normalne w silnikach spalinowych a tu akurat dawno nie były wymieniane. Pamiętajmy że w tym przypadku pracują one w nieco trudniejszych warunkach (silnik doładowany, inne ilości mieszanki).
Błąd p0300 pojawił mi się ze dwa razy, ale tylko podczas upałów. Uważam że to moduł "MAFia"(czyli wzbogacający mieszankę) tutaj jest winien. Lepiej byłoby zmapować auto bez tego typu dodatków.
Świece trzeba czasem wymieniać. To normalne w silnikach spalinowych a tu akurat dawno nie były wymieniane. Pamiętajmy że w tym przypadku pracują one w nieco trudniejszych warunkach (silnik doładowany, inne ilości mieszanki).
Błąd p0300 pojawił mi się ze dwa razy, ale tylko podczas upałów. Uważam że to moduł "MAFia"(czyli wzbogacający mieszankę) tutaj jest winien. Lepiej byłoby zmapować auto bez tego typu dodatków.
- andi74
- Forumowicz
- Posty: 1160
- Rejestracja: 2014-05-30, 17:37
- Model: GT S550 GT350 Mod
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary Metalik
- Lokalizacja:: EU/PL
Re: rady i porady
niby w tym silniku swiece wymienia sie przy 100.000 milach czyli przy 160.000 km przebiegu