Jak brzmi Mustang Ecoboost bez wydechu, rozebrane tłumiki
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
- markeeftb
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 2016-06-01, 13:53
- Model: Ecoboost 2016
- Kolor: Mica Shadow Black
Jak brzmi Mustang Ecoboost bez wydechu, rozebrane tłumiki
Planuję niebawem wymienić wydech w moim Ecobooscie, ale stwierdziłem, że zanim to zrobię - sprawdzę jakie możliwości drzemią w tym silniku.
Po zdjęciu wydechu nagraliśmy silnik surowego brzmienia silnika:
GT to to nie jest i nigdy nie będzie, ale na pewno brzmi to lepiej niż z fabrycznymi rurami. Głośność jest do zniesienia - jest cichszy niż GT deeboya z Magnalow Axle-back.
Potem rozebraliśmy dwa tłumiki i wycięliśmy z nich rury od których odbijają się spaliny. Chcieliśmy w ten sposób sprawdzić, czy dźwięk będzie głośniejszy.
W tłumiku, poza rurami są jeszcze dwie warstwy tłumiące, które pewnie trzeba by też usunąć, choć mechanik stwierdził, że mogłoby to spowodować wpadanie tłumika w rezonans.
Po tej operacji niestety dźwięk niestety nie zmienił się prawie w ogóle, a głośność może o 5%. Wniosek z tego taki, że aby faktycznie Ecoboost zaczął jako tako brzmieć - trzeba wywalić przede wszystkim rezonator. Czyli najtańsza operacja to jakiś y-pipe, a ideał to wydech w wersji cat-back.
Poniżej kilka zdjęć z tej operacji.
Tłumik otwieraliśmy z góry:
Środek otwartego tłumika:
Odcięta rura, od której odbijają się spaliny, rozpraszają i przechodzą przez kratę do drugiej komory, skąd lecą do wylotu:
Oba tłumiki - w prawym rura usnięta
Oba tłumiki zaspawane
Ukończona operacja, tłumiki przed montażem
Po zdjęciu wydechu nagraliśmy silnik surowego brzmienia silnika:
GT to to nie jest i nigdy nie będzie, ale na pewno brzmi to lepiej niż z fabrycznymi rurami. Głośność jest do zniesienia - jest cichszy niż GT deeboya z Magnalow Axle-back.
Potem rozebraliśmy dwa tłumiki i wycięliśmy z nich rury od których odbijają się spaliny. Chcieliśmy w ten sposób sprawdzić, czy dźwięk będzie głośniejszy.
W tłumiku, poza rurami są jeszcze dwie warstwy tłumiące, które pewnie trzeba by też usunąć, choć mechanik stwierdził, że mogłoby to spowodować wpadanie tłumika w rezonans.
Po tej operacji niestety dźwięk niestety nie zmienił się prawie w ogóle, a głośność może o 5%. Wniosek z tego taki, że aby faktycznie Ecoboost zaczął jako tako brzmieć - trzeba wywalić przede wszystkim rezonator. Czyli najtańsza operacja to jakiś y-pipe, a ideał to wydech w wersji cat-back.
Poniżej kilka zdjęć z tej operacji.
Tłumik otwieraliśmy z góry:
Środek otwartego tłumika:
Odcięta rura, od której odbijają się spaliny, rozpraszają i przechodzą przez kratę do drugiej komory, skąd lecą do wylotu:
Oba tłumiki - w prawym rura usnięta
Oba tłumiki zaspawane
Ukończona operacja, tłumiki przed montażem
Mój Czarny Koń: http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... 86&t=11723" onclick="window.open(this.href);return false;
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Jak brzmi Mustang Ecoboost bez wydechu, rozebrane tłumik
Fajne zdjecia - klasyczny tlumik refelksyjny
Lezy mi moj od GT w magazynie i w sumie mialem robic to samo ale zdecydowalem, ze mi nie przeszkadza i szkoda go ciac wiec niech lezy.
Jak zakladalem u siebie wydech to nie obylo sie bez odpalenia silnika z samymi kolektorami - z sufitu polecial tynik - szkoda, ze nie nagralem
Lezy mi moj od GT w magazynie i w sumie mialem robic to samo ale zdecydowalem, ze mi nie przeszkadza i szkoda go ciac wiec niech lezy.
Jak zakladalem u siebie wydech to nie obylo sie bez odpalenia silnika z samymi kolektorami - z sufitu polecial tynik - szkoda, ze nie nagralem
Re: Jak brzmi Mustang Ecoboost bez wydechu, rozebrane tłumik
" onclick="window.open(this.href);return false;
Widziałeś to?
Wyciął u siebie rezonator, wstawił Y i wyciął tłumiki końcowe - nie wiem tylko czy zastąpił je jakąś puchą czy zwykłą rurą.
Wiadomo - V8 to nigdy nie będzie ale dzwięk jest o niebo lepszy.
Też kupiłem EB i planuje zrobić taki zabieg.
Jeżeli będzie słabo to wtedy po prostu wymienię cały układ wydechowy.
Wiesz może gdzie w PL można kupić Y zamiast rezonatora?
Widziałeś to?
Wyciął u siebie rezonator, wstawił Y i wyciął tłumiki końcowe - nie wiem tylko czy zastąpił je jakąś puchą czy zwykłą rurą.
Wiadomo - V8 to nigdy nie będzie ale dzwięk jest o niebo lepszy.
Też kupiłem EB i planuje zrobić taki zabieg.
Jeżeli będzie słabo to wtedy po prostu wymienię cały układ wydechowy.
Wiesz może gdzie w PL można kupić Y zamiast rezonatora?
Re: Jak brzmi Mustang Ecoboost bez wydechu, rozebrane tłumiki
Ściągnięty przeze mnie koń ma juz to wszystko ogarnięte... wyciete. Aktualnie Y plus rura i dzwiek jest zacny. Ciekaw jestem czy przyjedzie przegląd... bede wiedział w ciągu tygodnia.
Re: Jak brzmi Mustang Ecoboost bez wydechu, rozebrane tłumiki
Informacyjnie... bez tłumików przegladu nie przechodzi... moze i by sie udało jakos po znajomosci ale neistety ale hałas na dłuższą mete nie do zniesienia zarówno wew jak i zew.
ale bez Y, bez katalizatora tylko z koncówkami wydechu tez brzmi zacnie.
ale bez Y, bez katalizatora tylko z koncówkami wydechu tez brzmi zacnie.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2019-11-20, 11:15
- Model: szukam
- Lokalizacja:: Września
Re: Jak brzmi Mustang Ecoboost bez wydechu, rozebrane tłumiki
A moje pytanie o trochę inne podejście do tematu - bo też mam EB. Gdzie i jaką wstawić aktywną przepustnicę wydechu aby nic z ori nie wycinać a jedynie dać sobie możliwość głośniejszego "gadania" po naciśnięciu przycisku na pilocie Najpierw myślałem że przed tłumikami końcowymi, może nawet tylko przed jednym bo totalnego zagłuszacza też nie chcę - ale po przeczytaniu tego postu naszło mnie że może wstawić taką przepustnicę przed rezonatorem?
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
- Model: 2016 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Jak brzmi Mustang Ecoboost bez wydechu, rozebrane tłumiki
Tylko i wyłącznie przed tylnymi tłumikami. Jeśli zamontujesz przed rezonatorem będzie Ci wszystko brzęczało w środku a przy otwartych drzwiach będzie śmierdziało spalinami.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2019-11-20, 11:15
- Model: szukam
- Lokalizacja:: Września
Re: Jak brzmi Mustang Ecoboost bez wydechu, rozebrane tłumiki
Ok, to już dla mnie konkretne info. Jaką średnicę mają rury przed tłumikiem końcowym? Chcę poszukać dla siebie przepustnic
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
- Model: 2016 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Jak brzmi Mustang Ecoboost bez wydechu, rozebrane tłumiki
Wydaje mi się, że średnica jest 2.25'' dobrze będzie jak potwierdzi ktoś kto ma ecoboosta.
Re: Jak brzmi Mustang Ecoboost bez wydechu, rozebrane tłumiki
U mnie finalnie tlumiki dolozylem.
Ale wcześniej w ramach zmian w usa dostał
Down pipe https://www.cjponyparts.com/cobb-downpi ... /p/5M2212/ oraz y pipe https://www.cjponyparts.com/flowmaster- ... 20/p/YPF1/ i brzmi finalnie naprawdę zacnie. Na pewno to nie jest v8 ale blisko no i na pewno to tez nie juz seryjny 4 zaworowy ecoboost.
Ale wcześniej w ramach zmian w usa dostał
Down pipe https://www.cjponyparts.com/cobb-downpi ... /p/5M2212/ oraz y pipe https://www.cjponyparts.com/flowmaster- ... 20/p/YPF1/ i brzmi finalnie naprawdę zacnie. Na pewno to nie jest v8 ale blisko no i na pewno to tez nie juz seryjny 4 zaworowy ecoboost.
Re: Jak brzmi Mustang Ecoboost bez wydechu, rozebrane tłumiki
Witam chciałem podglosnic troche mojego ecoboosta tak aby był znosny czy jak wytne tylne tlumiki dźwięk będzie ok?Z gory dzieki za pomoc.