Kupno mustanga 2017

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

.3lite
Forumowicz
Posty: 414
Rejestracja: 2014-01-06, 01:13
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: .3lite » 2016-12-29, 13:29

Niektórych tu ponosi fantazja. Tacy fani a nawet nie wiedzą, że Ford w swojej ofercie miał już Mustanga z silnikiem o takiej pojemności :rotfl:

No i tylko kompresor? Paweł by się nie zgodził, ale co on tam wie...



Awatar użytkownika
Bullit
Forumowicz
Posty: 128
Rejestracja: 2012-07-13, 17:55

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: Bullit » 2016-12-29, 13:31

Kusza85 pisze:Czytając Twojego posta odnoszę wrażenie, że za wszelka cenę chcesz się usprawiedliwić, że nie kupił V8.
Ja "się" nie usprawiedliwiam, jak już to jego. Czy za "wszelką cenę"? Niepowiedziałbym. Po prostu zanim się napiszę że Mustang z I4 to kompletny bezsens, warto pomyśleć trochę i spojrzeć z innej perspektywy niż tylko swoja własna. Challenger (typowy MuscleCar) bez V8 to np. dla mnie totalny bezsens. Ale znam osobę w Colorado, która sprzedaje swoje Subaru i sobie zamówiła nową kontrowersyjną wśród internetowych internetowych "znawców" wersję V6 AWD. Jestem w stanie zrozumieć ten wybór.
Matt84 pisze:"eej Panowie, coraz więcej amatorów się pcha do zabawy...
Tak zgadza się, mój Tata to amator, na dodatek który zawsze manifestował swój wstręt do amerykańskich aut. Przełamał się dzięki Mustangowi EB i bardzo się z tego cieszę. Im więcej amerykańskich aut na naszych drogach, tym cieszę się tym bardziej. Robienie z popularnego auta sportowego niszy na siłę mnie z kolei śmieszy.


17' Mustang EcoBoost A/T + 94' Firebird TransAm V8 M/T = 12 cylinders of pure fun

Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: Matt84 » 2016-12-29, 13:50

Wiedziałem, ze będzie odzew :P

Historię znam i zdaję sobie sprawę, że niewielkie rzędówki już były i turbo też. Była też generacja, kiedy Mustang wyglądał jak upośledzony bękart Sierry i Escorta ;)
I żadna z tych cech nie zbudowała legendy Mustanga. Zbudowały ją duże silniki podatne na hot-rodding i muskularne nadwozie z późnych lat 60 - a nie pierwszy Mustang '64, który faktycznie był drobny, wygładzony i prawie europejski i dlatego też wyśmiewany jako samochód dla sekretarek. Brzydkie (sorry ) generacje III, IV przetrwały dzięki temu, że można było w nich ciągle znaleźć 5.0 albo 4.6 v8. Wielki ponowny sukces Mustang zawdzięcza stylowi bezpośrednio nawiązującemu do końca lat 60 (retro styling V generacji). Sam się zdziwiłem ile linii nadwozia i wnętrza jest bezpośrednio przeniesionych do V gen.

Także wiem, że bywały i słabe, i rzędowe, i brzydkie Mustangi, ale to nie one dla mnie (i dla całej popkultury, setek filmów, teledysków etc.) są punktem odniesienia i legendą, ale właśnie koniec lat 60/początek 70 i potem bezpośrednio nawiązująca do nich V generacja od 2005 do 2015. To w tych autach jest najwięcej "muscle" a najmniej "pony" i mnie to odpowiada.

Co do turbo - Pawła znam, serwisuję u niego konia i lubię, ale turbo do Mustanga bym nie włożył, tak samo jak nie okleiłbym go częściowo na pomarańczowo w stylu Lambo ;)



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: veeefour » 2016-12-29, 14:16

Kupowac Mustanga tylko dlatego, ze Ford zglupial i wsadzil do niego silnik z Focusa...do czego ten swiat zmierza, echh.. :zdegustowany:



Awatar użytkownika
janek85
Forumowicz
Posty: 235
Rejestracja: 2016-01-13, 22:22
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: race red
Lokalizacja:: Warszawa/Wrocław
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: janek85 » 2016-12-29, 14:26

Matt84 ciesz się swoim V8 i daj innym cieszyc się ich Mustangami zamiast hejtowac inne generacje i silniki.

A co do III gen to przetrwala kryzys paliwowy wylacznie dzięki 2.3, V8 przez jakis czas nie było nawet w ofercie w IIIgen. Natomiast 4.6 w ogóle nie było oferowane w III i IV gen.



.3lite
Forumowicz
Posty: 414
Rejestracja: 2014-01-06, 01:13
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: .3lite » 2016-12-29, 14:31

janek85 pisze:Matt84 ciesz się swoim V8 i daj innym cieszyc się ich Mustangami zamiast hejtowac inne generacje i silniki.
Dokładnie. Tyle razy to powtarzałem, nawet przy przepychankach V6 kontra V8, ale dalej to samo, tj. zawsze ktoś musi się wywyższać, ponieważ ma lepszy silnik.

Osobiście też nigdy nie wziąłbym EB, ponieważ nie jestem fanem takich silników, ale z jakiej okazji mam innym uprzykrzać życie twierdząc, że źle wybrali? No i z jakiej okazji źle wybrali? Ponieważ twierdzi tak kilku użytkowników na jakimś tam forum? :P



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: Matt84 » 2016-12-29, 14:52

Ale ja mam v6 :)


Sam czynię kompromisy tracąc część legendarności, mocy i dźwięku v8 na rzecz ekonomii v6. R4 uważam za kompromis zbyt daleko idący i zabierający najbardziej charakterystyczne cechy tego samochodu, razem z nowym wyglądem VI gen. Czy ja komuś zabraniam czegokolwiek? Moja opinia. Jak Mustangi będą na każdym rogu, w pastelowych kolorach, z wiejskim tuningiem i rzędówką turbo to jako kolejny samochód kupię Challengera albo Chargera albo Vette i po sprawie. Ja w Mustangu lubię amerykańskość, widlasty silnik, pewną surowość i tam je ciągle znajdę, znaczek konia to nie wszystko, chociaż przez lata własnie takie znaczenie głównie mu się przypisywało.



Feniks
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2016-01-16, 06:31
Model: GT Premium
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby Red

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: Feniks » 2016-12-29, 15:35

Od miesiaca jezdze na przemian, EB, V6, V8... (przedluzone jazdy próbne wiec mam auta na caly dzien badz 2, mam dobrego znajomego w salonie wiec jezdze ile sie da)

Po tym czasie powiem jedno, starałem sie przyzwyczaic do EB, Premium wyposazenie to jest cos co musze miec i w EB mozna to wszystko miec duzo taniej niz V8 (V6 jeżdżę chyba tylko dla zabawy) Osiagi EB dają rade, niestety nie wykorzystasz wiekszosci mocy bo w USA przed policja nie uciekniesz gdybys cos ;)
Naprawde starałem sie dostrzec ten "mięsień" w EB, jeździłęm, ogladalem z daleka i bliska, sluchalem, nawet dalej kobiecie sie przejechac pare razy ulica przed domem zebym mogl posluchac jak brzmi z perspektywy przechodnia... Naprawdę chciałem z całego serca... I co? I Jeep Cherokee z silnikiem 3.2 V6 Pentastar mojej Panny brzmi lepiej, choć wygląda jak zmutowany pies Gru z Minionków (nie pytać czemu akurat takie porównanie)

Wprowadzenie silnika EB to wymysł, amerykance ciągle narzekaja jakie to paliwo nie jest drogie, nosz kur... Tych ktorych znam, zarabiaja taka kase,ze kupuja auta po 50-80k $ ale paliwo drogie... Mój teść kupując nowe auto (kupuje co roku jedno albo dwa) patrzy jakie paliwo trzeba lać, jesli premium to juz odpada albo sie musi dobrze zastanowić, no jasna cholera. Dodam,ze galon w Pennsylvanii teraz kosztuje jakies 2.39$/gal za regular a premium chyba 3$ coś tam.
I przez takich ludzi mamy silnik EB w Mustangu, tak też mu powiedziałem to sie obraził chyba :D

Ale powtarzam, to są moje przemyślenia, jeśli kogos one obraziły to ma pecha ;)
Pewnie wiekszość sie zaraz rzuci,ze gadam a auta nie mam, no tak, jeszcze nie mam i dalej nie wiem czy bedzie V6 czy V8, za 3 tyg lece do PL, tam naładuję "baterie"
, bądź sie motyla noga jak zazwyczaj bywa i podejmę decyzje :)

Pozdrawiam i Panowie piją zdrowie Pań ;)



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: Matt84 » 2016-12-29, 16:01

Otóż to.

I jeszcze żeby EB palił mniej niż v6... ale NIE PALI MNIEJ. Tracisz fajny silnik stworzony specjalnie dla tego samochodu na rzecz małego przeszczepu z Focusa bo Ford postanowił nie oferować v6 w Europie, a w zamian nie dostajesz nic. No może większy potencjał tuningowy jak ktoś chce dłubać.

A dlaczego Ford tak postanowił? Bo wiedział, że ludzie w Europie będą się bać v6 bo "paanie, to wielki potwór, to musi palić!" kiedy ten silnik potrafi być bardzo ekonomiczny i odnośnie spalania idzie łeb w łeb z EB z tego co tu widzę na forum.

Ostatnio czytałem test Volvo v60 Polestar na autokult.pl chyba. Silnik 2.0 turbo i kompresor, około 360 koni. Spalanie ok 12 litrów uznane przez dziennikarza za ok, adekwatne do mocy - a to mały, super hiper nowoczesny euro-eko-turbo-kompresor. A moje klasyczne v6 3.7, (w oczach wielu laików amerykański paliwożerny potwór) ma podobną moc i takie samo spalanie - gdzie tu sens, gdzie logika?



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: Volver » 2016-12-29, 20:15

Jeździłem takim Volvo S60 przez rok, ale ze starym i kapitalnym 3,0 T6, 6 cylindrowym, rzędowym. Takie auto paliło też 12 litrów, ale rozwijanie mocy i dźwięk, to poziom nieosiągalny dla 2,0 turbo-burbo-jeżdżę sporadycznie, to wiem o czym mówię. Masakra. Pitolenie o Szopenie, czyli ekologii a chodzi o koszty zredukowane o inne niż 4 cylindrowe jednostki napędowe w gamie i produkcji. Kolega ma Mercedesa A45 AMG 2,0 T i wierzy, że ma 360 KM...hehe... Podobnie jak z tabletyzacją aut, długo by gadać.



Wave
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2016-01-12, 19:10

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: Wave » 2016-12-29, 23:45

Pany i Panie, jedno co najważniejsze to mustang.

Chce mustanga, w Vce, bo chce, V6 bo moc i tak duża jak na mnie, wariata. :)



Awatar użytkownika
Bullit
Forumowicz
Posty: 128
Rejestracja: 2012-07-13, 17:55

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: Bullit » 2016-12-30, 03:48

Mnie strasznie wymęczyło to co przeczytałem na tym forum (w tym i w setkach innych wątków) o wszystkich innych silnikach w Mustangu niż V8. I to mówię ja - osoba, która osobiście posiada amerykańskie V8 w manualu (nie Mustang). Nie wyobrażam sobie mimo to, żeby być takim purystą i tak ględzić. Mam nadzieję tylko, że kiedyś jak mój tata (bardzo towarzyski człowiek) pojedzie na jakiś spot, to nie będzie tam osób, które będą zarządzać jego pieniędzmi i mu mówić, co ma następnym razem z nimi zrobić. To mój ostatni wpis w tym wątku. Odezwę się, jak auto przypłynie i założę nowy temat. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2016-12-30, 10:58 przez Bullit, łącznie zmieniany 1 raz.


17' Mustang EcoBoost A/T + 94' Firebird TransAm V8 M/T = 12 cylinders of pure fun

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1613
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: Dezo » 2016-12-30, 09:28

No i foch... :D Ale narobiliście...
Obrazek


Samotny Wilk

Marcelkr
Młodszy Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 2016-12-15, 19:07
Model: Ecoboost , manual
Kolor: Czerwony

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: Marcelkr » 2017-01-14, 19:53

Zastanawiam się jaki jest cel tych wywodów i do czego ma on doprowadzić? Jeżeli ktoś brał nowy z salonu to wybierał to co chciał i co odpowiadało jego potrzeba, sugestie są dobre jeśli ktoś nie ma swojego zdania a mając możliwość wyboru i sprawdzenia każdy ma prawo wybrać sam .
No chyba że ktoś brał ze szrotu w USA gdzie nawet murzyn nie chciał tego spawac i decyzję podjął przez pryzmat niższej ceny - ale to już inna bajka.

Ps. W 2020 dojdzie Mustang hybryda, potem pewnie na ogniwa wodorowe- gdyby postęp nie następował to znaczek mustanga byłby pewnie dziś na karocy.



Awatar użytkownika
Rekin
Stowarzyszenie MKP
Posty: 375
Rejestracja: 2017-04-29, 00:09
Model: Ford Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony
Lokalizacja:: Elbląg
Kontakt:

Re: Kupno mustanga 2017

Post autor: Rekin » 2017-04-30, 00:02

Koledzy ! A jakie paliwo tankujecie do v8 ? Czy jest konieczność lania 100 oktanów ? Czy wystarczy 98 ?


"W życiu trzeba być rekinem, jeśli nie chcesz by dopadły Cię inne rekiny."
Jarosław Psikuta ( bez "s" )

ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”