Czynnik klimatyzacji
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
Czynnik klimatyzacji
Witam, czy ktoś się orientuje jaki czynnik klimatyzacji jest zastosowany w VI generacji Mustanga?
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Czynnik klimatyzacji
R-134a dla wersji US a w wersji EU nie podano typu(bo jak wiadomo ostatnie przepisy tego starego zabronily) ale powinna byc naklejka pod maska.
A jak niema to znaczy, ze ten nowy HFO-1234yf.
A jak niema to znaczy, ze ten nowy HFO-1234yf.
Re: Czynnik klimatyzacji
Może ktoś z kolegów z europejskimi wersjami da znać? Z tego co się orientuję można zalać stary czynnik jak by co. Ktoś to przerabiał?
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Czynnik klimatyzacji
Mozna zmienic na stary bez problemu - nie jest to trudne ani w zaden sposob nielegalne. Inny jest tylko olej do kompresora - czasem tez inny jest skraplacz ale to rzadko.
Re: Czynnik klimatyzacji
Przykro mi al ta zmiana jest możliwa owszem bez wikszgo problmu ale ma skutki. pierwszy to taki że auto traci gwarancje (ponoć na cały samochód) , na klime na 100%veeefour pisze:Mozna zmienic na stary bez problemu - nie jest to trudne ani w zaden sposob nielegalne. Inny jest tylko olej do kompresora - czasem tez inny jest skraplacz ale to rzadko.
czynniki mieszają się tylko raz po wymieszaniu tworzy się galaretra i wtedy to są koszta jeśli taki zabieg zrobi ktoś(warsztat) kto nie wie co klient ma w aucie pozywa owego klienta do sądu i wygrywa, przypominam że kilo czynnika to ok 1000pln jak ktoś w maszynie ma 10 kilo to juz 10 koła
r 134a nie jest homologowany do nowego typu aut z 1234 yf więc przy wykryciu tej zmiany nie jest ciekawie, oczywiście narazie nikt tego nie sprawdza ale za rok, dwa,pić...
Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Czynnik klimatyzacji
Juz to robilem w dwoch autach - trzeba tylko przeplukac uklad. Inne sa tylko zawory - 99% warstatow wie jak sobie z tym poradzic i co z tym zrobic.komin pisze:Przykro mi al ta zmiana jest możliwa owszem bez wikszgo problmu ale ma skutki. pierwszy to taki że auto traci gwarancje (ponoć na cały samochód) , na klime na 100%veeefour pisze:Mozna zmienic na stary bez problemu - nie jest to trudne ani w zaden sposob nielegalne. Inny jest tylko olej do kompresora - czasem tez inny jest skraplacz ale to rzadko.
czynniki mieszają się tylko raz po wymieszaniu tworzy się galaretra i wtedy to są koszta jeśli taki zabieg zrobi ktoś(warsztat) kto nie wie co klient ma w aucie pozywa owego klienta do sądu i wygrywa, przypominam że kilo czynnika to ok 1000pln jak ktoś w maszynie ma 10 kilo to juz 10 koła
r 134a nie jest homologowany do nowego typu aut z 1234 yf więc przy wykryciu tej zmiany nie jest ciekawie, oczywiście narazie nikt tego nie sprawdza ale za rok, dwa,pić...
Wg mnie klima i tak po paru latach wymaga naprawy a przed koncem gwarancji rzadko sie zdarza zeby sie rozkraczyla wiec osobiscie dla mnie decyzja jest prosta.
Sobie moze producent zabrac gwarancje(ale tez o czyms takim nie slyszalem) na cale auto - w sadzie bedzie musial wykazac, ze np przez inny czynnik zepsula sie np tylna lampa
co jest kompletna bzdura i abstrakcja. Natomiast ma prawo odmowic naprawy ukladu AC i nikt tu chyba nie powinien miec watpliwosci?
Organoleptycznie oba czyniki sa identyczne i nie do rozroznienia - inny jest olej ale tez na oko tego nie sprawdzisz. Mozna to tylko udowodnic w laboratorium ale tez
ciezko bo nowy czynnik sie ulatnia i rozklada do 2 tyg..
Z cena ostro przesadziles. W pobliskim warsztacie maja po ok 700zl/kg a wchodzi 0.6kg...czyli zamiast za serwis klimy placic 150zl placisz 500zl.
Przy aucie ktore kosztuje 200k to chyba nie tak strasznie ale sa i sknerusy wsrod nas...jakby klime trzeba bylo nabijac co roku
-
- Forumowicz
- Posty: 399
- Rejestracja: 2016-07-26, 09:08
- Model: 4,6 GT 2007
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Mińsk Mazowiecki
Re: Czynnik klimatyzacji
Ciekawa dyskusja. Rozumiem że zarówno w VI gen USA jak i wszystkich wcześniejszych zastosowany jest ten "stary dobry czynnik", który nie szkodzi i nie rozpuszcza głowy w razie wypadku i rozszczelnienia?
Ex Clk430 V8 USA Amg pack
Ex Clk500 V8 USA Amg pack
Ex E500 V8 E63 pack
Ex 2012 Mustang 3,7 Premium Pony
Ex 2013 Mustang GT
Ex 2014 Mustang V6
2010 Camaro SS 6,2 Sinister Aero MBRP Performance
2015 Dodge Challenger SXT Plus
Ex Clk500 V8 USA Amg pack
Ex E500 V8 E63 pack
Ex 2012 Mustang 3,7 Premium Pony
Ex 2013 Mustang GT
Ex 2014 Mustang V6
2010 Camaro SS 6,2 Sinister Aero MBRP Performance
2015 Dodge Challenger SXT Plus
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Czynnik klimatyzacji
W totalnie wszystkich to nie wiem ale pewnie tez, zdecydowanie TAK w wiekszosci.
Re: Czynnik klimatyzacji
Nowego czynnika jeszcze nie przerabiałem, wiedza która się dzielę jest nabyta na szkoleniu
Co do 10 koła to nie przesadziłem, liczę ogólne koszta zamieszania czynników w maszynie jak i aucie. A i nie myślcie że jestem za 1234yf bo to straszny syf, ale jeśli chcecie przejść na "stary" czynnik to z rozwagą i głowa.
Ps. Co zrobiłeś z nowym gazem? Czy już pusto było
Co do 10 koła to nie przesadziłem, liczę ogólne koszta zamieszania czynników w maszynie jak i aucie. A i nie myślcie że jestem za 1234yf bo to straszny syf, ale jeśli chcecie przejść na "stary" czynnik to z rozwagą i głowa.
Ps. Co zrobiłeś z nowym gazem? Czy już pusto było
Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Czynnik klimatyzacji
Warsztat sobie wypompowal. To sie przeciez odzyskuje...a tak szczerze mowiac to nie powinienes miec skrupolow wypuczajac nowy do atmosfery - przeciez
ten sie calkowicie ulatnia i rozklada po 2 tyg. Nie tak jak stary ktory zostawal do 2 lat w atmosferze. Te jesczcze starsze to sie w ogole nie rokladaly i sa
tam do tej pory
Napisales 10kg wiec do tego sie odnislem. Po 2kg to maja jakies jezdzace chlodnie a normalne samochody maja zazwyczaj od 400 do 700g.
Nawet nie wiem co to za wytwor zeby mial 10kg czynnika. Butle chyba sprzedaja max 5kg.
Wiedza nabyta na szkoleniu nowego czynnika? Niech zgadne organizowane przez DuPont czy Honeywell?
Jakie mieszanie czynnikow? Pisales o zelowaniu? Gazy sie nie zeluja. Reagowac moga ze soba oleje do komprsorow i robic cos takiego
chociaz szczerze mowiac to ta teoria smierdzi mi na odleglosc. Jedyna roznica w komponentach to koniecznosc "zwiekszenia" powierzchni
parownikia bo nowy czynnik jest troche mniej wydajny co przy powrocie do starego czynnika nie ma zadnego znaczenia. Jak zeczely wchodzic
auta z nowym czynnikiem to kompresory byly identyczne tylko mialy nowa naklejke. Producenci nowego czynnika twierdza, ze moze byc on
zamiennikiem dla starego a w druga strone to juz nie? Bzdura, tylko zmieniono zlaczki do serwisu co by na bezczela nie podlaczac starych
Moja rada - zapomnij co ci tam na szkoleniu mowili bo oni mowili tak co bys sie latwo na nowy rezim przerzucuil. Jedna rzecz jaka
nalezy sobie wpoic do glowy to ze inne sa oleje do kompresorow i nie mozna ich mieszac. Stary czynnik trzeba wywalic, uklad przeplukac.
Zalozyc nowy osuszacz i naplenic uklad starym czynnikiem - dziala, sprawdzone juz dwa razy
Kolega tylko w serwisie zaplacil za przelutowanie zlaczek bo inne, ale wiekszosc juz ma odpowiednie przejsciowki.
ten sie calkowicie ulatnia i rozklada po 2 tyg. Nie tak jak stary ktory zostawal do 2 lat w atmosferze. Te jesczcze starsze to sie w ogole nie rokladaly i sa
tam do tej pory
Napisales 10kg wiec do tego sie odnislem. Po 2kg to maja jakies jezdzace chlodnie a normalne samochody maja zazwyczaj od 400 do 700g.
Nawet nie wiem co to za wytwor zeby mial 10kg czynnika. Butle chyba sprzedaja max 5kg.
Wiedza nabyta na szkoleniu nowego czynnika? Niech zgadne organizowane przez DuPont czy Honeywell?
Jakie mieszanie czynnikow? Pisales o zelowaniu? Gazy sie nie zeluja. Reagowac moga ze soba oleje do komprsorow i robic cos takiego
chociaz szczerze mowiac to ta teoria smierdzi mi na odleglosc. Jedyna roznica w komponentach to koniecznosc "zwiekszenia" powierzchni
parownikia bo nowy czynnik jest troche mniej wydajny co przy powrocie do starego czynnika nie ma zadnego znaczenia. Jak zeczely wchodzic
auta z nowym czynnikiem to kompresory byly identyczne tylko mialy nowa naklejke. Producenci nowego czynnika twierdza, ze moze byc on
zamiennikiem dla starego a w druga strone to juz nie? Bzdura, tylko zmieniono zlaczki do serwisu co by na bezczela nie podlaczac starych
Moja rada - zapomnij co ci tam na szkoleniu mowili bo oni mowili tak co bys sie latwo na nowy rezim przerzucuil. Jedna rzecz jaka
nalezy sobie wpoic do glowy to ze inne sa oleje do kompresorow i nie mozna ich mieszac. Stary czynnik trzeba wywalic, uklad przeplukac.
Zalozyc nowy osuszacz i naplenic uklad starym czynnikiem - dziala, sprawdzone juz dwa razy
Kolega tylko w serwisie zaplacil za przelutowanie zlaczek bo inne, ale wiekszosc juz ma odpowiednie przejsciowki.
Re: Czynnik klimatyzacji
W jednym ze śląskich ASO uzyskałem informację że na Europę zalewają nowy czynnik.