Dławienie przy zmianie z R na D

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Dławienie przy zmianie z R na D

Post autor: gmlyn » 2016-11-25, 15:46

Powitać,

ostatnio zaobserwowałem u siebie następujący objaw - gdy cofam, staję i chcę ruszyć do przodu silnik się jakby dławi. Innymi słowy - skrzynia na R, jedzie do tyłu normalnie, hamulec, staje, zmiana na D, gaz - a ten przez chwilę nie robi nic (właśnie jakby się dławił), potem wchodzi na obroty ale wolniej niż powinien i dopiero po chwili wyrywa do przodu. Cała sekwencja trwa powiedzmy sekundę, czyli niby nie długo, ale wrażenie jest dziwne - trochę jakby w manualu z turbo zmienić bieg przy za małych obrotach i wpaść w turbodziurę.

Próbowałem na zimnym i ciepłym silniku oraz z różnym stopniem wciśnięcia gazu. Co więcej wydaje mi się, że wcześniej tak nie było. GT 2016 r., przejechane zaledwie 1200 km, więc to "wcześniej" to było np. 2 tygodnie temu. Ktoś coś kojarzy? Moje ostatnie doświadczenia z automatem to Audi 80 sto, sto pięćdziesiąt lat temu, więc nie mam z czym tego porównać.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Dławienie przy zmianie z R na D

Post autor: veeefour » 2016-11-25, 16:10

Ten automat tak ma. Jezdzilem kilkoma sztukami i wszystkie tak mialy.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Dławienie przy zmianie z R na D

Post autor: Rezor » 2016-11-25, 17:17

Elektroniczna przepustnica i skrzynia sterowana z kompa. Ot zabezpieczenie, żeby nie rozwalić skrzyni. W 300C też tak mam co powoduje często "zabawne" sytuacje kiedy magluje na drodze taką długą krową, a ktoś widzi, że wrzucam bieg i czekam nie wiadomo na co :wstyd:


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Dławienie przy zmianie z R na D

Post autor: veeefour » 2016-11-25, 18:03

Rezor pisze:Elektroniczna przepustnica i skrzynia sterowana z kompa. Ot zabezpieczenie, żeby nie rozwalić skrzyni. W 300C też tak mam co powoduje często "zabawne" sytuacje kiedy magluje na drodze taką długą krową, a ktoś widzi, że wrzucam bieg i czekam nie wiadomo na co :wstyd:
Hahaha tez mam takie czasem wrazenie, ze pacza sie jak na debila :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Nie raz jak wrzuce na S i w koncu jak zalapie to potrafi zaczac mielic kolami - trzeba sie po prostu do tego przyzwyczaic ;)



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Dławienie przy zmianie z R na D

Post autor: Matt84 » 2016-11-26, 11:33

Dziwne, bo mój gen. V ma taką samą skrzynię i nie zauważyłem czegoś takiego, nawet przed programem u Pawła. Wczoraj akurat w ramach ucieczki z korka robiłem dynamiczny "w tył zwrot" na trzy i nikt na nic nie czekał ;)



amisz
Forumowicz
Posty: 363
Rejestracja: 2014-12-09, 16:09
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black

Re: Dławienie przy zmianie z R na D

Post autor: amisz » 2016-11-26, 12:57

A widzieli Mustanga czy tak szybko zrobiłeś nawrót?? ;)



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Dławienie przy zmianie z R na D

Post autor: Rezor » 2016-11-26, 12:58

To nie jest wina skrzyni ale elektronicznej przepustnicy. Mimo, że dasz gaz w podłogę to przepustnica się nie otworzy. Widocznie w V generacji nie było takich restrykcji. Vgen był produkowany tylko na rynek USA i tam ludzie są przyzwyczajeni do AT możliwe, żeby nie było potem jaj z reklamacjami w skrzyniach na rynek europejski jest dodany idiotootporny element żeby nie uwalić skrzyni właśnie przy manewrowaniu.

EDIT:
" onclick="window.open(this.href);return false;


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Re: Dławienie przy zmianie z R na D

Post autor: gmlyn » 2016-11-28, 14:49

Dziękuję Panowie koledzy, uspokoiliście mnie. Przyjmuję zatem, że "jest jak jest a nie jak powinno być". Pozdro.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”