Instalacja LPG 3,7 V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
paka166
Posty: 6
Rejestracja: 2024-02-05, 21:06
Model: Mustang VI 2015
Silnik: V6 3.7
Kolor: Niebieski
Lokalizacja:: Małopolska/Ślask
Stajnia: Stajnia Małopolska

Instalacja LPG 3,7 V6

Post autor: paka166 » 2024-02-05, 21:23

Cześć, zamierzam montować LPG od swojego Mustanga 3,7 V6 2015r.
Chciałbym żeby wypowiedział się ktoś, kto używa którejś z nich u siebie lub poleci inny sprawdzony zestaw!

WARIANT I - Najbardziej polecana STAG
-Sterownik STAG Q-MAX plus 6 OBD (5 lat gwarancji na sterownik)
-Reduktor: STAG AC-R03 do 450 PS LUB 2x STAG AC-R01 250 PS
-Wtryskiwacze STAG AC-W031 BFC montowane pojedynczo
-Filtr gazu Certools włókno szklane
Podobno AC-R03 jest dużo bardziej wadliwy i zawodny, więc lepiej dać podwójnie AC-R01 ?!?!

WARIANT II
-Sterownik KME JET 6 OBD i nowoczesny programowalny przełącznik RGB
-Reduktor Magic III POWER do 450 PS
-Wtryskiwacze Barracuda montowane pojedynczo
-Filtr gazu KME/Certools włókno szklane

WARIANT III
-Sterownik ALEX Optima EXPERT i nowoczesny programowalny przełącznik RGB
-Reduktor Magic III POWER do 450 PS
-Wtryskiwacze ALEX Barracuda montowane pojedynczo
-Filtr gazu ALEX Ultra 360

WARIANT IV
-Zestaw od BRC

Jaki najlepiej wybrać?
Oferta od Silesia Cars, warsztat ma zarówno bardzo dobre opinie jak te bardzo słabe...



Piotrek
Forumowicz
Posty: 178
Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: wiśniowy

Re: Instalacja LPG 3,7 V6

Post autor: Piotrek » 2024-02-06, 19:41

po co ?
Jak kogoś stać na mustanga to i na paliwo go stać :)
Mam 3,7 10 lat i średnie spalanie na komputerze przez 10 lat 8,9 l/100 km
A gaz to koszt, droższe przeglądy, zakaz wjazdu na parkingi podziemne, koszty awarii instalacji ...bomba w samochodzie .....brak koła zapasowego... i nie wiem co jeszcze
no i profanacja silnika :P


Piotrek

paka166
Posty: 6
Rejestracja: 2024-02-05, 21:06
Model: Mustang VI 2015
Silnik: V6 3.7
Kolor: Niebieski
Lokalizacja:: Małopolska/Ślask
Stajnia: Stajnia Małopolska

Re: Instalacja LPG 3,7 V6

Post autor: paka166 » 2024-02-06, 20:56

Ktoś pytał o twoją opinię w tym temacie czy co wybrać?... Przy wersji GT, MACH albo SHELBY bym w LPG nie szedł... ale zwykłe 3,7 V6 to dla mnie jak Mondeo w Coupe na daily... przypominam, że mustanga można kupić za 65 tys zł, więc nie jest to jakiś wyczyn, żeby go zdobyć... Jakby palił 9l/100km, a nie 16l/100km to by nie było tematu... Samochód to wół roboczy, a nie perełka na 10 dni w ciągu roku...



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Instalacja LPG 3,7 V6

Post autor: Michał P. » 2024-02-07, 23:00

W swoim 3.7 miałem Stagg przez około 140k km, (od 100k km do 240k km) , aktualnie w 5.0 też mam od jakiś 30-40k km również Stagga i jestem bardzo zadowolony. Miesięcznie robię z 1-2k km także trochę tego gazu się spala :D


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

GRZECHU10
Posty: 5
Rejestracja: 2022-01-14, 21:23
Model: Base
Silnik: V6 3.7
Kolor: Szary
Lokalizacja:: Będzin
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Instalacja LPG 3,7 V6

Post autor: GRZECHU10 » 2024-02-08, 23:18

Mam zamontowany w Silesia Cars zestaw II na wtryskiwaczach Fenix. Jak do tej pory zero problemów a jeżdżę tym autem na lpg już prawie dwa lata.



gentile
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2023-07-04, 13:25
Model: 3.7 2017
Silnik: V6 3.7
Kolor: Lightning Blue
Lokalizacja:: Gdańsk

Re: Instalacja LPG 3,7 V6

Post autor: gentile » 2024-02-13, 11:06

Ja szczerze mówiąc wolałbym 3.7 bez gazu ale akurat u mnie w okolicy pojawił się taki z instalacją LPG STAG i lekko półśmiesznym przebiegiem 75k więc mam zagwozdkę czy brać. Głównie zastanawia mnie czy LPG jakoś odczuwalnie odbiera moc koniowi. Na pewno bardziej obciąża i dodatkowe 50kg musi mieć jakiś wpływ, plus samo paliwo, które też jakieś kilka % mocy odbierze. Teoretycznie, pytanie czy praktyka to potwierdza?



paka166
Posty: 6
Rejestracja: 2024-02-05, 21:06
Model: Mustang VI 2015
Silnik: V6 3.7
Kolor: Niebieski
Lokalizacja:: Małopolska/Ślask
Stajnia: Stajnia Małopolska

Re: Instalacja LPG 3,7 V6

Post autor: paka166 » 2024-02-13, 11:44

gentile pisze:
2024-02-13, 11:06
Ja szczerze mówiąc wolałbym 3.7 bez gazu ale akurat u mnie w okolicy pojawił się taki z instalacją LPG STAG i lekko półśmiesznym przebiegiem 75k więc mam zagwozdkę czy brać. Głównie zastanawia mnie czy LPG jakoś odczuwalnie odbiera moc koniowi. Na pewno bardziej obciąża i dodatkowe 50kg musi mieć jakiś wpływ, plus samo paliwo, które też jakieś kilka % mocy odbierze. Teoretycznie, pytanie czy praktyka to potwierdza?
Spalanie LPG do 20% więcej niż PB... LPG 3zł, a PB 6,5zł...
U mnie Mustang to daily i wół roboczy, szkoda że się haka nie da dołożyć... dziennie robi 100km.
3,7 V6 to raczej nie jest wyścigówka, więc nie patrz na 50kg dodatkowego obciążenia xD
LPG przy dobrej instalacji wcale mocy nie odbiera



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Instalacja LPG 3,7 V6

Post autor: Michał P. » 2024-02-13, 13:00

gentile pisze:
2024-02-13, 11:06
Ja szczerze mówiąc wolałbym 3.7 bez gazu ale akurat u mnie w okolicy pojawił się taki z instalacją LPG STAG i lekko półśmiesznym przebiegiem 75k więc mam zagwozdkę czy brać. Głównie zastanawia mnie czy LPG jakoś odczuwalnie odbiera moc koniowi. Na pewno bardziej obciąża i dodatkowe 50kg musi mieć jakiś wpływ, plus samo paliwo, które też jakieś kilka % mocy odbierze. Teoretycznie, pytanie czy praktyka to potwierdza?
Miałem okazje przewieźć parę osób moim 2012 3.7l manual w gazie i nie jedna osoba dziwiła się, że to jest to samo 3.7 co oni mają w automacie bo totalnie inne odczucia :)
Co do samego gazu to czasy gdzie LPG odbierało moc spalało więcej i rodziło problemy minęły z 2 dekady temu. Aktualnie dobrze wystrojona instalacja nie ma strat w mocy, w moim mieszany cykl po śląsku, komputer pokazywał 12l/km jak liczyłem zużycie gazu to wychodziło okolice 13l/100 km, gdzie do chorwacji jadąc poza naszymi granicami według przepisów spalanie spadło poniżej 10l mimo, że auto było silnikowo zmodyfikowane (dolot, przepustnica, program, długie kolektory, wydech) i miało krótszy dyfer.
Nie ma co się bać. Auto sprzedawałem przy przebiegu 250k km i dalej jeździ u nowego właściciela bez jakichkolwiek problemów.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

tezcatlipoca
Młodszy Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 2023-03-05, 13:28
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Bordowy
Lokalizacja:: Opole
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Instalacja LPG 3,7 V6

Post autor: tezcatlipoca » 2024-02-14, 08:56

Montaż LPG to na prawdę indywidualna sprawa. Ja robię w roku 25 tys i zamontowałem stag. Nie czuć żadnych spadków mocy, spala przy grzecznej jeździe w zimie 10.5L (opony 215/65/r17) a w lecie 13 (255/35r20 przód, 285 tył) jak się chce podeptać to w zimie max 13 a w lecie max 16. 😉



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”