Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 2024-06-14, 23:30
- Model: Boss
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Pomaranczowy
- Lokalizacja:: Kielce
Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Panowie od wczoraj zauważyłem że podczas odpalania na zimnym obroty wędrują tak na 3-5 sekund na 1500 obr po tych sekundach spadają na 900 ( tyle ile powinny mieć na ssaniu ) po 2-3 min spadaja jak zejdzie ssanie na 600 czyli oki . Martwi mnie dlaczego wchodzi od wczoraj tak wysoko ? Mustanga mam od niedawna od wczoraj jest trochę chłodniej i moze dlatego ? Mam zamiar sprawdzić krokowy .... Ale moze wcześniej reset i adaptacje ? I kolejna pytanie da się to zrobić bez kompa ?;)
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 2024-06-14, 23:30
- Model: Boss
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Pomaranczowy
- Lokalizacja:: Kielce
Re: Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Może jednak znajdzie się ktoś życzliwy co ma 3.7 i powie jak na zimnym przy tej pogodzie idą obroty na ssaniu ?? Albo jakiś filmik ? Szukałem na necie jest sporo cold startów mustanga ale żaden nie pokazuje obrotów tylko dźwięk z silnika
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Jak dobrze pamiętam to w moim poprzednim 3.7l, na zimnym było okolic 1000 obrotów i spadało na okolice 500. 1500 wydaje się ciut za dużo.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 2024-06-14, 23:30
- Model: Boss
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Pomaranczowy
- Lokalizacja:: Kielce
Re: Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Panowie dziś wyciągnąłem przepustnice . Trochę miała nagaru . Wyczyściłem specjalnym preparatem do czyszczenia przepustnic . Dalej chciałem namierzyć TPS . Silniczek i mechanizm TPS jest zintegrowanym w obudowie przepustnicy ? Ściągnąłem pokrywkę z boku przepustnicy . Są tam 3 tryby plastikowe jeden na osi przepustnicy .... I w obudowie głębiej przepustnicy wałeczek silniczka .... Tam wszystko było szczelne czyste ... Poruszałem wleczkiem solniczka poruszałem nim. Ktoś opisywał jak zaadoptować przepustnice i TPS . Ściągnąłem Aku 10 min zapiąłem... I na zapłonie wciskałem gaz w przeciągu 3 sekund i puszczałem . I tak x 3 . Co zauważyłem autko jakby trochę płynniej chodzi . Najważniejsze muszę poczekać do jutra jak zapali na ssaniu czy znowu wejdzie na tak wysoko na obroty .... Mam pytanie TPS to to co opisałem ... ? A silniczek krokowy gdzie się znajduje ? Jakby dzisiejszy zabieg nie pomógł to może sprawdzić jakiś czujnik np temperatury ?
- kovi128
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 2023-08-17, 17:32
- Model: Mustang VI
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Guard Green
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Ja w moim 3.7 mam na początku koło 1000 a potem jakieś 700
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 2024-06-14, 23:30
- Model: Boss
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Pomaranczowy
- Lokalizacja:: Kielce
Re: Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Panowie a napisze ktoś parametry silnika swoje ? Tj mieszanka powietrze/paliwo i ciśnienie doładowania w dolocie ?
Ja na biegu jałowym mieszankę mam na 14.5 (+-0.5) jak przygazuje opiera się na 20 po czym spada na 13 i po paru sekundach wraca na 14.5 .
Zaś ciśnienie doładowania kolektora na jałowym mam 20 ...
Też tak macie Itaka powinno być?
Ja na biegu jałowym mieszankę mam na 14.5 (+-0.5) jak przygazuje opiera się na 20 po czym spada na 13 i po paru sekundach wraca na 14.5 .
Zaś ciśnienie doładowania kolektora na jałowym mam 20 ...
Też tak macie Itaka powinno być?
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 2024-06-14, 23:30
- Model: Boss
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Pomaranczowy
- Lokalizacja:: Kielce
Re: Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Panowie odebrałem auto od jednego z najlepszych mechaników z okolicy zajmujący się też elektronika chip tuningiem itp . Posprawdzał szczelność dolotu specjalnym sprzętem z dymem . Wszystkie czujniki , podpiął komputer zero błędów. Doszedł do wniosku że te silniki tak chodzą . Mówi że jak wcześniej robił v6 mustanga to też tak miał. W sensie że na zimnym odpalał na 1250 obr . Po paru sekundach podbijał na 1500 na parę sekund i opadał . Jakiś mnie to nie przekonuje bo wcześniej tak nie było . Aha silnik w manualu jak to ma znaczenie
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Robiłeś "kalibracje" przepustnicy ? Czy te objawy pojawił się po dłuższym braku zasilania ? Spróbuj odłączyć aku na 10-15 min, po podpięciu odpal auto, ustaw klimę na maxa obiek zamknięty i najzimniej i tak niech sobie pochodzi z 3-5 min. Zgaś i sprawdź czy coś się poprawiło.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 2024-06-14, 23:30
- Model: Boss
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Pomaranczowy
- Lokalizacja:: Kielce
Re: Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Robiłem już tak właśnie . Plus wyczytałem no forum że przed 1 odpaleniem można dodatkowo za zapłonie wciskać 3 sekundy gaz i tak puszczać x3 tak też zrobiłem . W głowie zostają już mi tylko czujniki .... A gdzie jest czujnik temp w dolocie ? Czy temperaturę dolotu łapie też map sensor ?
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 2024-06-14, 23:30
- Model: Boss
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Pomaranczowy
- Lokalizacja:: Kielce
Re: Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Panowie. Problem nadal aktualny . Ale trafiłem na trop evap. Wie ktoś czy tym zaworkiem co jest na kolektorze powinno cały czas zasysać powietrze ? Na moje oko tam powinno tylko raz na jakiś czas zasysać jak dochodzi to opróżniania pojemnika na opary, a mi zasysa tam powietrze do kolektora cały czas ... Odpiołem wtyczkę i narazie jest oki nie podbija obrotów ... Ale potrzebuje paru dni żeby się przekonać ... Jak myślicie dobry trop ?
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Nie wywala Ci błędów ?
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 2024-06-14, 23:30
- Model: Boss
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Pomaranczowy
- Lokalizacja:: Kielce
Re: Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
No właśnie nie wywalało . Dopóki nie odpiołem wtyczki od evap . Dziś na odpalonym zimnym odpiołem podciśnienie od niego . Jednak zawór był zamknięty bo nie zasysało. ... Zmierzyłem rezystancję i jest na poziomie 17 omów . Czy to nie za mało ? Mam taką teorię że evap czasem mi się przycina losowo. Tak jak losowo podbija mi obroty na zimnym . Zostaje otwarty i po odpaleniu na zimnym zasysał lewe powietrze . Jest to możliwe ? Tak się zastanawiam czy mógłbym pojeździć na rozpiętym przewodzie podciśnienia od evapa ? Oczywiście kruciec od zaworu bym szczelnie zaślepił i wtedy bym się przekonał czy podbija obroty czy nie na zimnym
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Pytałem się, ponieważ w swoim wymieniałem zawór evap bo sypał błędami.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 2024-06-14, 23:30
- Model: Boss
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Pomaranczowy
- Lokalizacja:: Kielce
Re: Podwyższone obr do 1500 na zimnym 3.7 V6
Jakby mi wywalało jakiś błąd to bym się cieszył i to bardzo .... Auto było u 3 gości w tym ostatnio zrobiłem 300 km do Pawła w HD Opole .... Sprawdzone wszystko ... Szczelność w dolocie wszystkie czujniki temp zewnętrznej silnika map sensor, evap ( też dobry bo zaslepilem i nadal podbija obroty na zimnym ) lambdy , przepustnica umyt filtr powietrza też rusha .... Jak podbijało tak dalej podbija te obroty na zimnym. Zapale pobedzie z 2 sekundy na 1200 jak być powinno i zamiast spadać wzrasta na parę sekund do 1500/1700 i spada .... Nie wiem już co jeszcze mogę zrobić ... Studiuje amerykańskie fora z translatorem ale nie ma opisanego mojego przypadku .... Chyba zostaje mi na oślep wymiana przepustnicy ... Może ktoś poratuje jakimś pomysłem. Może jakiś czujnik sprzęgła lub hamulca tam jest ? Skrzynia manual