A jakie grubości warstw mat dałeś? Byś problem z założeniem boczków?Winston_Wolf pisze:O proszę, krótko i konkretnie. Oprócz wymiany głośników (koniecznie opisz wrażenia! ) polecam wygłuszenie drzwi matami butylowymi - potrafi to dać taką samą poprawe dźwięku jak wymiana głośników (wg ludzi od car audio nawet najlepszy głośnik nie zagra dobrze w niewygłuszonych drzwiach), a gratis mamy cichsze wnętrze. No i drzwi przy trzaśnięciu nie brzmią już żywą blachą, choc ma to swój urok. Albo przynajmniej przyklej matę za samym głośnikiem - kosztuje to grosze, jest szybkie i proste do wykonania przy okazji wymiany głośnika, a poprawi dodatkowo brzmienie nowego głośnika.
S197 - wymieniać głośniki?
- kaskader bart
- Forumowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
- Model: GT '08 roush
- Silnik: V8 4.6
Re: S197 - wymieniać głośniki?
- andi74
- Forumowicz
- Posty: 1165
- Rejestracja: 2014-05-30, 17:37
- Model: GT S550 GT350 Mod
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary Metalik
- Lokalizacja:: EU/PL
Re: S197 - wymieniać głośniki?
maty przykleja sie na wew blache dzwi i nie ma problemu z zalozeniem boczkow
maty dajemy za glosnik wkladamy je przez otwor od glosnika
ja tak robilem w 2014
maty dajemy za glosnik wkladamy je przez otwor od glosnika
ja tak robilem w 2014
- Python
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 2015-10-18, 12:35
- Model: MY2014 Premium Aut
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarno-pomarańczowy "Hot Wheels"
Re: S197 - wymieniać głośniki?
Chwila....
Czyli kawałek przyklejamy w dziurze za głośnikiem
A te duże partie po prostu pod boczkiem ?
Tak ?
Czyli kawałek przyklejamy w dziurze za głośnikiem
A te duże partie po prostu pod boczkiem ?
Tak ?
- Winston_Wolf
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
- Model: S550 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Triple Yellow
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: S197 - wymieniać głośniki?
Wersja minimalistyczna - mate dajemy tylko za głośnik
Wersja bajer full - wyklejamy matami wew i zew blache drzwi, a boczek drzwi pianką akustyczną
Edit:
Wersja bajer full DELUXE ®™ - wyklejamy matami blache zew drzwi, następnie w otworach technologicznych montujemy kawałek blaszki amelinowej (czyli jak jest dziura np. 10x20cm to przez jej środek ciągniemy blaszkę szerokości 2-3cm, montujemy nitami czy coś) i dzięki temu zaklejamy nie tylko blache, ale i otwory. No i potem pianka na boczek. Opis np. tu:
http://www.strefatestow.pl/wygluszenie- ... mochodzie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wersja bajer full - wyklejamy matami wew i zew blache drzwi, a boczek drzwi pianką akustyczną
Edit:
Wersja bajer full DELUXE ®™ - wyklejamy matami blache zew drzwi, następnie w otworach technologicznych montujemy kawałek blaszki amelinowej (czyli jak jest dziura np. 10x20cm to przez jej środek ciągniemy blaszkę szerokości 2-3cm, montujemy nitami czy coś) i dzięki temu zaklejamy nie tylko blache, ale i otwory. No i potem pianka na boczek. Opis np. tu:
http://www.strefatestow.pl/wygluszenie- ... mochodzie/" onclick="window.open(this.href);return false;
We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.
- andi74
- Forumowicz
- Posty: 1165
- Rejestracja: 2014-05-30, 17:37
- Model: GT S550 GT350 Mod
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary Metalik
- Lokalizacja:: EU/PL
Re: S197 - wymieniać głośniki?
tylko ze mustang to plastik fantastik i szalu nigdy nie bedzie nawet jak nawalimy kg pianki
bo same boczki nie sa wygluszone jak np BMW gdzie sam boczek juz odpowiednio ma swoja wage
najwazniejsze zeby dac za glosnik
bo same boczki nie sa wygluszone jak np BMW gdzie sam boczek juz odpowiednio ma swoja wage
najwazniejsze zeby dac za glosnik
Re: S197 - wymieniać głośniki?
andi74 - po to właśnie jest pianka kauczukowa, nią wykleja się boczek od wewnątrz, jak ktoś chce naprawdę porządnie wygłuszyć. Standard to same maty butylowe na blachę drzwi.
Da się to tak zrobić, że będzie lepiej niż w BMW, jeżeli ktoś chce się bawić.
Da się to tak zrobić, że będzie lepiej niż w BMW, jeżeli ktoś chce się bawić.
- Python
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 2015-10-18, 12:35
- Model: MY2014 Premium Aut
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarno-pomarańczowy "Hot Wheels"
Re: S197 - wymieniać głośniki?
Wygłuszyłem, idzie bardzo szybko i prosto. Rozkręcenie drzwi to bajka.
Natomiast wspominane tu głośniki JBL są za duże i nie pasują :-(
Natomiast wspominane tu głośniki JBL są za duże i nie pasują :-(
Re: S197 - wymieniać głośniki?
Mówisz o tych JBL GTO, które znalazł Winston_Wolf do premium, a nie JBL GT7-86, które ja założyłem do base?
Właśnie czytam, że te GTO mają 165mm, więc 6.5 cala. Do premium trzeba 5,25 cala plus tweeter. Winston, o co się opierałeś znajdując te głośniki?
Właśnie czytam, że te GTO mają 165mm, więc 6.5 cala. Do premium trzeba 5,25 cala plus tweeter. Winston, o co się opierałeś znajdując te głośniki?
- Winston_Wolf
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
- Model: S550 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Triple Yellow
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: S197 - wymieniać głośniki?
Nie pamiętam już skąd wziąłem to info. W każdym razie głośnik 165mm wejdzie w fabryczne miejsce - trzeba tylko zastosować adapter. W USA mają gotowce:
http://www.ebay.com/itm/Scosche-SA68-5- ... -k&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
U nas takiego gotowego z 6x8" na 6.5" / 165mm nie ma, ale są płyty z MDFu dla głośników 165mm i trzeba w nich samemu nawiercić dziurki pod fabryczne mocowania i gotowe. Jak ktoś ma pomiary jakie są odległości między fabrycznymi śrubkami (otworami na śrubki w plastikowym stelarzyku głośników 5.25 i tweetera) - to mam takie płyty MDF na chacie i mogę sprawdzić czy na pewno będą pasować.
http://www.ebay.com/itm/Scosche-SA68-5- ... -k&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
U nas takiego gotowego z 6x8" na 6.5" / 165mm nie ma, ale są płyty z MDFu dla głośników 165mm i trzeba w nich samemu nawiercić dziurki pod fabryczne mocowania i gotowe. Jak ktoś ma pomiary jakie są odległości między fabrycznymi śrubkami (otworami na śrubki w plastikowym stelarzyku głośników 5.25 i tweetera) - to mam takie płyty MDF na chacie i mogę sprawdzić czy na pewno będą pasować.
We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.
- Python
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 2015-10-18, 12:35
- Model: MY2014 Premium Aut
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarno-pomarańczowy "Hot Wheels"
Re: S197 - wymieniać głośniki?
Tak, co do dziury w drzwiach to jest wystarczająca, więc pewnie wejdzie.
Gdyby ktoś chciał sobie docinać płytki, to mam nieużywane JBLe w dobrej cenie :-)
Gdyby ktoś chciał sobie docinać płytki, to mam nieużywane JBLe w dobrej cenie :-)
Re: S197 - wymieniać głośniki?
Winston, ja myślałem, że Ty szukałeś i znalazłeś 1:1 zamiennik fabrycznego głośnika z premium, czyli 5,25 cala, a nie coś co wymaga adapterów itd.
Z powodu takich akcji z kompatybilnością ja zawsze zamawiam przez Internet, można zwrócić do 14 dni i to dodatkowo motywuje do nieodkładania roboty na później
Z powodu takich akcji z kompatybilnością ja zawsze zamawiam przez Internet, można zwrócić do 14 dni i to dodatkowo motywuje do nieodkładania roboty na później
- andi74
- Forumowicz
- Posty: 1165
- Rejestracja: 2014-05-30, 17:37
- Model: GT S550 GT350 Mod
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary Metalik
- Lokalizacja:: EU/PL
Re: S197 - wymieniać głośniki?
witam ost na TVN Turbo bylo fajnie pokazane wygluszanie dzwi gdzie glosnosc przy dzwiach zmniejszyla sie o 2 DB
na blache dzwi dajemy maty bitumiczne i podgrzewamy opalarka zeby dobrze nie ulozylo i takim malym walkiem malarskim dociskamy
zamiast tej foli dajemy na cale dzwi pianke/gabke karbowana wygluszajaca
na wew czesc panela tapicerki dajemy tez tam gdzie mozna ta mate bitumiczna
tanio i solidnie
na blache dzwi dajemy maty bitumiczne i podgrzewamy opalarka zeby dobrze nie ulozylo i takim malym walkiem malarskim dociskamy
zamiast tej foli dajemy na cale dzwi pianke/gabke karbowana wygluszajaca
na wew czesc panela tapicerki dajemy tez tam gdzie mozna ta mate bitumiczna
tanio i solidnie
- andi74
- Forumowicz
- Posty: 1165
- Rejestracja: 2014-05-30, 17:37
- Model: GT S550 GT350 Mod
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary Metalik
- Lokalizacja:: EU/PL
Re: S197 - wymieniać głośniki?
czy moze ktos wie jak jest w 2008 premium z glosnikami sa one rozdzielone ze wzmacniacza na dol i gore ??
- Winston_Wolf
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
- Model: S550 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Triple Yellow
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: S197 - wymieniać głośniki?
Troche czasu minęło. ale mam już wygłuszone drzwi. Robiłem sam w garażu. Użyłem:
- mata butylowa od Bitmat (najcieńsza, w newralgicznych miejscach używałem 2mm przeznaczonej na bagażnik)
- pianka akustyczna 3mm od Bitmat
- wałek do dociskania maty
- klej termo (ten z pistoletu)
Rozebranie drzwi jest bardzo proste - na internetach są filmiki pokazujące co i jak. Samo wyklejanie nie jest trudne, ale czasochłonne - mnie wyklejanie drzwi (2xblacha + boczek) zajęło 3 dni (w sumie niepełne, ale lepiej tyle sobie zarezerwować). Narzędzia wystarczą podstawowe - klucz 7mm nasadowy do boczka, 6mm do odkręcenia głośnika, TORX (duży, dokładnego rozmiaru nie pamiętam), wąskie szczypce (najlepiej zakrzywione - do odczepienia linki od klamki), plastikowe narządko do ściągania podważania plastików (lub dobrze oklejony taśmą płaski śrubokręt ), do mat zwykłe nożyczki, nożyk tapicerski, linijka. Warto też zaopatrzyć się w taką maź do gwintów, żeby potem nam nie skrzypiały śruby (nie znam dokładnej nazwy).
Po zdjęciu boczka nie ukazuje nam się żywa blacha drzwi - między boczkiem a blachą jest hmm... ni to folia ni to plastik. No, w każdym razie jest taki miękki plastik, który stanowi "błone" oddzialającą wnętrze drzwi od tej strony gdzie jest boczek (zajmuje powierzchnie całych drzwi). Ten plastik jest istotny - raz że działa jako element wygłuszający, a dwa że oddziela dwie strefy akustyczne, by głośnik mógł dobrze działać (jeśli usuniemy ten plastik, to głośnik przestanie grać - fale akustyczne "z tyłu głośnika" będą wygłuszać "te z przodu głośnika" - a więc te które mamy słyszeć). Zapewne ma też chronić przed wodą. Teoretycznie możemy go zastąpić matami, ale jest pewien myk - boczek drzwi nie jest płaski i jego część wchodzi w otwory technologiczne drzwi. I plastik ma odpowiedni kształt - zagłębia sie w otwory technologiczne. Natomiast mate przyklejamy "na płasko" - i potem nie wsadzimy z powrotem boczka. Być może warsztaty Car Audio maja na to swoje patenty, ja nie mam i zostawiłem ten plastik. Czyli małe otwory w górnej części drzwi pozaklejałem matą, ale dwa duże u dołu (zajmują z 1/4 czy 1/3 powierzchni drzwi) zostawiłem puste, wchodzi w nie ten "plastik" i boczek drzwi. Ta "membrana" jest na całym swoim obwodzie przyklejona do blachy drzwi - czymś co przypomina plasteline. Po odklejeniu możemy podgrzać ją np. suszarką i ponownie przykleić dociskając wałkiem (tak samo jak maty).
Głośniki - mam 2013 V6 premium i u mnie były 130mm + tweeter w plastikowym holderze (no i subwoofery poniżej). Finalnie kupiłem inne głośniki Audio System M130 Evo (woofery, tweetery i zwrotnice). Mimo takiego samego rozmiaru trzeba było nieco rzeźbić - ja zleciłem montaż nowych głośników majstrowi od audio. Głośniki fabryczne sa wklejone na miejsce, trzeba je nieco siłowo przekonać do opuszczenia holdera i wolałem żeby ktoś ogarnięty się tym zajął. Trzeba było też troche podgiąć mocowania nowych głośników, żeby spasowały do fabrycznego żłobienia holdera. Myśle, że jeśli ktoś już grzebał przy głośnikach, to poradzi sobie sam. Przyda sie klej termo - do przymocowania kabli tak, żeby się nie majtały (zwykle do tweeterów dokłada sie długie kable, a w Kucu montujemy je tuż obok wooferów, więc mamy nadmiar kabla i trzeba go tak zamontować, żeby nie wibrował ani nie oberwał na dziurach - jest na to miejsce w holderze). Wtyczka kabla do głośnika - warto kupić 2szt. (muszę sprawdzić dokładnie, ale powinny pasować z Mondeo mkIV) - wtedy nie musimy lutować kabli.
Czym oklejamy - blache drzwi matami, boczek drzwi pianką akustyczną. Mata butylowa nie wymaga podgrzewania przy klejeniu, ale warto zabrać się za to w ciepłym pomieszczeniu. Odnośnie subwoofera - Ford chyba troche zrypał sprawe, bo sub nie jest zamontowany do blachy drzwi, tylko siedzi w boczku drzwi. Czyli w plastiku. Warto obłożyć to miejsce matą butylową (sub siedzi za ta maskownicą, wokół której jest srebrna ramka, obklejamy oczywiście od strony wnętrza drzwi). Warto najpierw przyłożyć ten biały plastik / membrane do boczka, żeby zobaczyć ile mamy miejsce na wklejenie maty i pianki. Jak damy za gruba warstwe będzie problem złożyć drzwi z powrotem.
Jeśli chcemy wyciągnąć subwoofer, to musimy najpierw zdjąć boczek - bo jest on przykręcony do boczka śrubą, do której dostęp mamy od wnętrza boczku.
Efekty - na pewno jest ciszej na dziurach, ale np. na autostradzie raczej szum jest na takim samym poziomie. Co do audio - jest lepiej, ale nadal nie urywa dupy, ot gra OK. Liczyłem na troche więcej, ale widać trzeba tu poważniejszych modów, niż proste wygłuszenie drzwi i wymiana jednej pary głośników. Na pewno różnica w samej budowie głośników fabrycznych vs. moje nowe jest kolosalna - typowe chińskie gówienko które nawet nic nie waży vs. kawał głośnika z porządna membraną (średnica jest ta sama, ale wielkość tyłu głośnika gdzie jest cewka to jak maluch do S-klasy ).
Miało być pare zdań, wyszło jak zawsze. Przepraszam, że tak chaotycznie, ale starałem sie zawrzeć jak najwięcej wskazówek.
- mata butylowa od Bitmat (najcieńsza, w newralgicznych miejscach używałem 2mm przeznaczonej na bagażnik)
- pianka akustyczna 3mm od Bitmat
- wałek do dociskania maty
- klej termo (ten z pistoletu)
Rozebranie drzwi jest bardzo proste - na internetach są filmiki pokazujące co i jak. Samo wyklejanie nie jest trudne, ale czasochłonne - mnie wyklejanie drzwi (2xblacha + boczek) zajęło 3 dni (w sumie niepełne, ale lepiej tyle sobie zarezerwować). Narzędzia wystarczą podstawowe - klucz 7mm nasadowy do boczka, 6mm do odkręcenia głośnika, TORX (duży, dokładnego rozmiaru nie pamiętam), wąskie szczypce (najlepiej zakrzywione - do odczepienia linki od klamki), plastikowe narządko do ściągania podważania plastików (lub dobrze oklejony taśmą płaski śrubokręt ), do mat zwykłe nożyczki, nożyk tapicerski, linijka. Warto też zaopatrzyć się w taką maź do gwintów, żeby potem nam nie skrzypiały śruby (nie znam dokładnej nazwy).
Po zdjęciu boczka nie ukazuje nam się żywa blacha drzwi - między boczkiem a blachą jest hmm... ni to folia ni to plastik. No, w każdym razie jest taki miękki plastik, który stanowi "błone" oddzialającą wnętrze drzwi od tej strony gdzie jest boczek (zajmuje powierzchnie całych drzwi). Ten plastik jest istotny - raz że działa jako element wygłuszający, a dwa że oddziela dwie strefy akustyczne, by głośnik mógł dobrze działać (jeśli usuniemy ten plastik, to głośnik przestanie grać - fale akustyczne "z tyłu głośnika" będą wygłuszać "te z przodu głośnika" - a więc te które mamy słyszeć). Zapewne ma też chronić przed wodą. Teoretycznie możemy go zastąpić matami, ale jest pewien myk - boczek drzwi nie jest płaski i jego część wchodzi w otwory technologiczne drzwi. I plastik ma odpowiedni kształt - zagłębia sie w otwory technologiczne. Natomiast mate przyklejamy "na płasko" - i potem nie wsadzimy z powrotem boczka. Być może warsztaty Car Audio maja na to swoje patenty, ja nie mam i zostawiłem ten plastik. Czyli małe otwory w górnej części drzwi pozaklejałem matą, ale dwa duże u dołu (zajmują z 1/4 czy 1/3 powierzchni drzwi) zostawiłem puste, wchodzi w nie ten "plastik" i boczek drzwi. Ta "membrana" jest na całym swoim obwodzie przyklejona do blachy drzwi - czymś co przypomina plasteline. Po odklejeniu możemy podgrzać ją np. suszarką i ponownie przykleić dociskając wałkiem (tak samo jak maty).
Głośniki - mam 2013 V6 premium i u mnie były 130mm + tweeter w plastikowym holderze (no i subwoofery poniżej). Finalnie kupiłem inne głośniki Audio System M130 Evo (woofery, tweetery i zwrotnice). Mimo takiego samego rozmiaru trzeba było nieco rzeźbić - ja zleciłem montaż nowych głośników majstrowi od audio. Głośniki fabryczne sa wklejone na miejsce, trzeba je nieco siłowo przekonać do opuszczenia holdera i wolałem żeby ktoś ogarnięty się tym zajął. Trzeba było też troche podgiąć mocowania nowych głośników, żeby spasowały do fabrycznego żłobienia holdera. Myśle, że jeśli ktoś już grzebał przy głośnikach, to poradzi sobie sam. Przyda sie klej termo - do przymocowania kabli tak, żeby się nie majtały (zwykle do tweeterów dokłada sie długie kable, a w Kucu montujemy je tuż obok wooferów, więc mamy nadmiar kabla i trzeba go tak zamontować, żeby nie wibrował ani nie oberwał na dziurach - jest na to miejsce w holderze). Wtyczka kabla do głośnika - warto kupić 2szt. (muszę sprawdzić dokładnie, ale powinny pasować z Mondeo mkIV) - wtedy nie musimy lutować kabli.
Czym oklejamy - blache drzwi matami, boczek drzwi pianką akustyczną. Mata butylowa nie wymaga podgrzewania przy klejeniu, ale warto zabrać się za to w ciepłym pomieszczeniu. Odnośnie subwoofera - Ford chyba troche zrypał sprawe, bo sub nie jest zamontowany do blachy drzwi, tylko siedzi w boczku drzwi. Czyli w plastiku. Warto obłożyć to miejsce matą butylową (sub siedzi za ta maskownicą, wokół której jest srebrna ramka, obklejamy oczywiście od strony wnętrza drzwi). Warto najpierw przyłożyć ten biały plastik / membrane do boczka, żeby zobaczyć ile mamy miejsce na wklejenie maty i pianki. Jak damy za gruba warstwe będzie problem złożyć drzwi z powrotem.
Jeśli chcemy wyciągnąć subwoofer, to musimy najpierw zdjąć boczek - bo jest on przykręcony do boczka śrubą, do której dostęp mamy od wnętrza boczku.
Efekty - na pewno jest ciszej na dziurach, ale np. na autostradzie raczej szum jest na takim samym poziomie. Co do audio - jest lepiej, ale nadal nie urywa dupy, ot gra OK. Liczyłem na troche więcej, ale widać trzeba tu poważniejszych modów, niż proste wygłuszenie drzwi i wymiana jednej pary głośników. Na pewno różnica w samej budowie głośników fabrycznych vs. moje nowe jest kolosalna - typowe chińskie gówienko które nawet nic nie waży vs. kawał głośnika z porządna membraną (średnica jest ta sama, ale wielkość tyłu głośnika gdzie jest cewka to jak maluch do S-klasy ).
Miało być pare zdań, wyszło jak zawsze. Przepraszam, że tak chaotycznie, ale starałem sie zawrzeć jak najwięcej wskazówek.
We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.