Piski dochodzące z silnika

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64

Awatar użytkownika
Kylo1789
Forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2011-04-18, 06:49
Model: GT Premium 2006
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver with black stripes

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: Kylo1789 » 2012-02-20, 20:16

witam, u mnie było teraz to samo. Zimny silnik, zima, mrozy i piszczało jak nie wiem co. Wyczytałem na jakimś forum że to od zimna jak auto stoi więcej niż jeździ. Od minusowej temp gęstnieją płyny i wszystko ciężko chodzi a pasek się obraca. Teraz jak już jest cieplej to mniej piszczy, krócej lub w cale. Podczas jazdy, albo na postoju jak dłużej pochodził to przy dużych mrozach z rana nawet pisk ustawał i jakby nigdy nic silnik chodził.



equidae
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-23, 09:48
Model: Mustang Convertible 98'
Silnik: V6 3.7
Kolor: laser red

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: equidae » 2012-02-20, 20:51

Dzisiaj pojawił się błąd P0340, zinterpretowany przez program diagnostyczny jako"wadliwe działanie czujnika wałka rozrządu" W drugim samochodzie w naszej rodzinie (Ford Mondeo) ,długo zmagaliśmy się z tym wlaśnie błędem. Powodem było przestawione koło pasowe. Impulsy generowane przez czujnik wału oraz czujnik wałka rozrządu, powinny spływać do ECU synchronicznie. Kiedy zaczynają się rozjeżdżać, wyskakuje P0340. Czy nie jest tak, że moje koło pasowe zaczyna się rozjeżdżać (stąd dziwne odłosy coraz bardziej przypominające skrzeczenie) i skutkuje to wywalaniem P0340 ?



equidae
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-23, 09:48
Model: Mustang Convertible 98'
Silnik: V6 3.7
Kolor: laser red

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: equidae » 2012-02-21, 19:58

Prawdopodobnie źródłem tych odgłosów jest czujnik wałka rozrządu. W trakcie pracy silnika, w momencie występowania zgrzytów wyczuwalne są na obudowie czujnika wyraźne wibracje. Po wymontowaniu czujnika okazało się, że wewnątrz obudowy luźno sobie "lata" mały magnesik. W związku z tym mam pytanie: czy rzeczywiście ten magnes jest częścią ruchomą i mógł wypaść przy demontażu, czy powinien być zamocowany na stałe ? Poniżej zamieszczam link do zdjęcia nowego czujnika :
http://patrz.pl/zdjecia/czujnik-walka-rozrzadu-mustang" onclick="window.open(this.href);return false;

oraz wymontowanego z mojego stanga :

http://patrz.pl/zdjecia/czujnik-walka-r ... -mustang-2" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Sunny
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
Model: 99' V6
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: Sunny » 2012-02-21, 20:54

jeśli to kawałek magnesu to może nie być ciekawie http://autokult.pl/2011/03/26/czujnik-p ... -korbowego" onclick="window.open(this.href);return false;

Nigdy jednak nie rozbierałem tego czujnika w swoim więc ciężko mi powiedzieć czy to część czujnika rozrządu.

Pozdro



equidae
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-23, 09:48
Model: Mustang Convertible 98'
Silnik: V6 3.7
Kolor: laser red

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: equidae » 2012-02-21, 21:30

Nie, to nie chodziło o czujnik wału korbowego, ale o czujnik wałka rozrządu. Czujnik tymczasowo został naprawiony poprzez wklejenie tego małego magnesiku. Obecnie nie ma błędu P0340, ale "pisko-chroboty" wystepują nadal i towrzyszą im drgania wyczuwalne na obudowie czujnika. Prawdopodobnie do wymiany będzie druga część czujnika osadzona w silniku.
Na forum można znaleźć procedurę wymiany, ale jest ona dla mnie zbyt skomplikowana. Czy ktoś z Was wymieniał tę część i mógłby w bardziej przystępny sposób wytłumaczyć jak to zrobić ? Mam na myśli ten element:
http://patrz.pl/zdjecia/czujnik-rozrzadu-mustang-3" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Sunny
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
Model: 99' V6
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: Sunny » 2012-02-22, 18:07

wiem że czujnik wału korbowego i rozrządu to inne sprawy, ale po porstu jak napisales o magnesie to pierwsze o czym pomyślałem ;)



equidae
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-23, 09:48
Model: Mustang Convertible 98'
Silnik: V6 3.7
Kolor: laser red

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: equidae » 2012-02-22, 22:47

Dzięki wszystkim za zainteresowanie moim problemem. Usterka tymczasowo rozwiązana :) Czujnik wałka rozrządu ( chodzi o element czujnika osadzony w bloku silnika) został potraktowany solidną dawką WD-40 . Od tego momentu zero pisków i zgrzytów spod maski - żona wreszcie mogła znów "dosiąść" swojego ukochanego konika :D
Zobaczymy na jak długo to pomoże.
Pozdr.



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: Alexander25 » 2012-02-29, 19:07

Mialem taki pisk przez dwa lata to byla u mnie w 3.8 z 1994 jedna z rolek od paska ktoras z dolnych. Wymienilem wszystkie i przestalo:)


302 HOooooo

strzala
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2009-01-07, 12:44
Model: '95 5.0 Manual
Silnik: inny V6

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: strzala » 2012-03-14, 22:43

ja mam starszy model, u mnie czujnik jest w rozdzielaczu.
mialem chyba identyczne piski - zajechane lozysko rozdzielacza.
u ciebie ta czesc http://patrz.pl/zdjecia/czujnik-rozrzadu-mustang-3" onclick="window.open(this.href);return false; wyglada jak u mnie dolna czesc rozdzielacza, w ktorej wlasnie jest lozysko, w tym pewnie tez.
Lepiej szybko wymien, WD40 raczej na dlugo nie starczy, ja jak swoje wyjolem to reka nie moglem obracac, a powinno chodzic lekko.


-Cheap and fast ain't good
-Good and cheap ain't fast
-Good and fast ain't cheap

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: Alexander25 » 2012-03-19, 15:17

U mnie byla peknieta ta oska ale piskow nie bylo.


302 HOooooo

ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”