układ chłodzenia?

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

układ chłodzenia?

Post autor: michal@ » 2009-11-30, 21:48

witam,szukam na necie od kilku godzin schematu układu chłodzenia mustanga sn95 V8 i nie mogę znaleść może ktoś z was natknął się na coś takiego?
za pomoc z góry dziękuje


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2009-12-01, 07:19

RAFAŁ pisze:co to ma być za schemat elektryczny ?
chodzi mi raczej o obieg płynu chlodniczego i zadanie poszczególnych elementów tego układu


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2009-12-01, 15:12

Może to coś pomoże, 12b577 to PCM

Obrazek



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2009-12-03, 21:06

dzięki za schemat napewno się przyda :P
mam jeszcze jedno pytanie;
zbiornik "wyrównawczy" tego układu posiada jeden przewód który jest podłączony do chlodnicy,z reguły w samochodach są dwa przewody, grubszy i cieńszy,oraz zakręcany jest szczelnie korkiem gdzie wytwarza się ciśnienie.Tutaj jest inaczej.Jak to działa, jakie zadanie spełnia ten zbiornik? oraz dlaczego poziom max płynu w nim jest w 1/3 jego całkowitej wysokości w połowie chlodnicy
Troche dziwne pytania ale ważne dla mnie :znudzony:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2009-12-03, 22:13

cześć trochę tam grzebałem już przy moim,sprawa ma się tak ja silnik zimny całkowicie to w zbiorniku wyrównawczym musi być minimum,w miarę jak nabiera temperatury to w korku od chłodnicy jest zawór i on upuszcza ciśnienie do zbiornika wyrównawczego robi sie tam maxymalny poziom lub nawet więcej,dlatego na zimnym musi być minimum ,bo potem by sie wylewało na podlogę,jak silnik stygnie to w korku jest 2 zawór i znowu blok i chłodnica zasysa z zbiornika wyrównawczego i w nim ubywa i tak to działa,w chłodnicy jest ciśnienie ,piszesz o 2 węzach to jest inny układ w nowszych mustangach--pozdrowienia


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Szuba
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 2010-03-13, 20:38
Model: GT 1996r
Silnik: V8 4.6
Kolor: Royal Blue
Kontakt:

Post autor: Szuba » 2010-03-19, 22:13

Wlasnie dzisiaj odebralem auto z warsztatu. Czyscilem je caly dzien, by wieczorem sie przejechac 5km :D W czasie jazdy wskazania pokazywaly, ze temp jest w normie, jednak po powrocie dalo sie odczuc cieplo z silnika, wentylator sie zalaczyl a wcale nie krecilem go na wysokie obroty. Wlasnie przed chwila bylem w garazu, odpalilem auto i po przygazowaniu caly plyn chlodniczy wylecial w pi.. na glebe :/ Co moglo byc przyczyna? W miedzyczasie zaswiecila mi sie jakas kontrolka z wentylatorem, ale pozniej zgasla.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-03-19, 22:27

a skąd pitnoł płyn?? Ja sam zmieniałem płyn chłodniczy ale nie było w tym nic trudnego...

jak coś to dolej wody i zobacz skąd cieknie...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Szuba
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 2010-03-13, 20:38
Model: GT 1996r
Silnik: V8 4.6
Kolor: Royal Blue
Kontakt:

Post autor: Szuba » 2010-03-19, 22:39

Dokladnie nie wiem w ktorym miejscu popuscil, bo cisnienie bylo na tyle duze ze rozlalo sie po silniku. Jutro sprawdze z woda, ale obstawiam ze to gdzies w tym miejscu.

Obrazek



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-03-19, 22:49

A jeszcze pytanie co robiłeś w warsztacie chyba nie układ chłodzenie?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Szuba
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 2010-03-13, 20:38
Model: GT 1996r
Silnik: V8 4.6
Kolor: Royal Blue
Kontakt:

Post autor: Szuba » 2010-03-19, 23:09

Mustanga odstawilem do mechanika by ten wszystko posprawdzal, bo auto stalo nieuzywane od 3 lat. Mowil ze uklad chlodzenia byl sprawny, ale byc moze nie sprawdzil go dokladnie. Mam nadzieje, ze to nic powazniejszego.



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-03-19, 23:23

Mogłeś mieć niski poziom płynu, temp wzrosła, przez co przy czujniku temp mogła być para i auto chodziło na małym obiegu, a wtedy bardzo łatwo jest przegrzać silnik.
Sprawdzałeś poziom płynu przed odstawieniem do mechanika?
Niestety w SN95 trzeba bardzo pilnować poziom płynu chłodniczego bo jakimś cudem powolutku znika.

Koniecznie sprawdź termostat (a najlepiej to kup profilaktycznie nowy - koszt do 30zł) bo może się zacinać i nie otwiera dużego obiegu, albo nie otwiera się do końca wskutek czego auto chodzi na małym obiegu i szybko się grzeje.
Sprawdzić trzeba też czujnik temp.
Czasem gumowe węże też pękają ale rzadko.
Dolej jutro płyn ( ma wyższą temp wrzenia, na wodzie termostat może nie do końca dobrze działać), odpowietrz i się przejedź żeby się dobrze nagrzał.

W najgorszym wypadku mogła pójść uszczelka pod głowicą.


Obrazek

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-03-19, 23:29

Szuba pisze:auto stalo nieuzywane od 3 lat.
to wg mnie gorzej niż by przejechało w tym czasie 100tys. km.
Poprzedni właściciel mówił dlaczego stało?
Dużo już zrobiłeś od tego czasu?


Obrazek

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-03-19, 23:45

ja mam jeszcze pytanko czy płyn chłodniczy można wlewać również do zbiornika wyrównawczego czy tylko do chłodnicy?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-03-19, 23:47

ja mam jeszcze pytanko czy płyn chłodniczy można wlewać również do zbiornika wyrównawczego czy tylko do chłodnicy?
oczywiście, że można - byle tylko nie przekraczać podziałki.


Obrazek

Awatar użytkownika
Szuba
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 2010-03-13, 20:38
Model: GT 1996r
Silnik: V8 4.6
Kolor: Royal Blue
Kontakt:

Post autor: Szuba » 2010-03-20, 00:43

Wlasnie bylem zlokalizowac dokladnie miejsce wycieku i wyglada jakby lecialo za alternatorem.

Obrazek
Obrazek

Generalnie to z autem jeszcze nic nie bylo robione. Po przywiezieniu laweta z okolic Gdanska pojechalo nastepnego dnia na warsztat. Dzisiaj dopiero je odebralem. Jesli chodzi o stan techniczny to jedynie stabilizator z tylu byl walniety, klocki z tylu do wymiany i drazki z przodu. Elektryka wszystko gra, jedynie co to fotel kierowcy nie chodzi w przod-tyl. Tylko z tym ukladem chlodzenia cos nie teges :/


BTW Posiada ktos instrukcje do tego modelu?



ODPOWIEDZ

Wróć do „2 układ chłodzenia”