Odkręcenie pompy wody - rolka napędowa pompy

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, celibad, pluzz, Rezor, stang232, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Midnite Tom
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 2014-08-17, 21:53
Model: 94 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny

Odkręcenie pompy wody - rolka napędowa pompy

Post autor: Midnite Tom » 2017-11-22, 20:59

Cześć.
pacjent: 94r. v8 5.0
czy śruby mocujące rolkę napędową pompy wody mają normalny gwint- tzn odkręca się w lewo a zakręca w prawo?

Potrzebuję wymienić uszczelkę pompy wody i operacja utknęła na pierwszej śrubie rolki nie chcą się dranie ruszyć, jak przyspawane.
Nie chcę zniszczyć śruby próbując kręcić w niewłaściwą stronę, tym bardziej że łeb jest calowy: za duży na metryczny rozmiar 12 za mały na 13.
Jaki to rozmiar?

Dzięki
Tom



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Odkręcenie pompy wody - rolka napędowa pompy

Post autor: Rezor » 2017-11-22, 23:09

Tak są gwintowane standardowo. Ja luzowałem z założonym paskiem. Do tego nasadki na 2 śruby, pomiędzy długi klucz i do tego drugi z nasadką calową i puszczało. Ale problem był dokładnie ten sam. Uważaj na śruby pompa - blok... dokładnie oczyść otwory. Ja zerwałem 2 razy tą samą bo łajzy są długie i łatwo źle moment przyłożyć...


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2119
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Odkręcenie pompy wody - rolka napędowa pompy

Post autor: stang232 » 2017-11-23, 15:08

Musisz sobie załatwić nasadkę 1/2"
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
Midnite Tom
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 2014-08-17, 21:53
Model: 94 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny

Re: Odkręcenie pompy wody - rolka napędowa pompy

Post autor: Midnite Tom » 2017-11-27, 22:35

Dzięki za porady.
Zakupy zrobione, czekam na przesyłkę z kluczami i nasadkami.

Masę uszczelniającą dać z obu stron uszczelki?



(Dodane 03-12-2017)
Rezor pisze:Tak są gwintowane standardowo. Ja luzowałem z założonym paskiem. Do tego nasadki na 2 śruby, pomiędzy długi klucz i do tego drugi z nasadką calową i puszczało. Ale problem był dokładnie ten sam. Uważaj na śruby pompa - blok... dokładnie oczyść otwory. Ja zerwałem 2 razy tą samą bo łajzy są długie i łatwo źle moment przyłożyć...
REZOR: podany sposób działa - śrubki na kole pasowym puściły.

Dolna śruba pompy jest umieszczona tak blisko koła zamachowego, że nie można użyć nasadek, tylko klucze płaskie.
Wyklucza to użycie klucza dynamometrycznego przy dociąganiu.
Trzeba na wyczucie.
Dodane 01.07:
Poprawka: Dobra nasadka 1/2cala (nie 13mm) zmieści się przy kole zamachowym i można dociągać z właściwym momentem.
Sorki że tak późno dodane - skleroza.
Warto po jakimś czasie dociągnąć - po czterech latach był spory luz (ale uszczelka jest dorabiana w domu)

Pozdrawiam
Tom
01.07.2021



ODPOWIEDZ

Wróć do „2 układ chłodzenia”