Zmiana typu filtra oleju

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Zmiana typu filtra oleju

Post autor: jaco » 2018-06-27, 00:06

Podjąłem już pierwsze kroki, w sensie zamówiłem jakieś części do eliminacji chłodnicy oleju razem z podstawką. Nie będzie mi się woda z olejem mieszać! Nie, żeby to robiła, ale tak na 'w razie co'.
Do bloku przyłożę adapter z 2 końcówkami 10AN. Węże do termostatu, powietrzna chłodnica oleju i relokacja filtra. Tu są schody - (może źle szukałem, ale) nie znalazłem zestawu do relokacji pod filtr 22x1.5. Wymusza to niejako na mnie wymianę filtra oleju na inny typ. Do tego dochodzą 4 węże, inna chłodnica.

I teraz -jak w ogóle należy podejść do dobrania takiego filtra? Powyższe mają jakiś wpływ na ciśnienie oleju, ale jaki, to pewnie nikt nie ma pojęcia. Mogę sobie od tak założyć najbardziej popularny, Bosch'owy filtr do dajmy na to golfa? Miało by to niebywałą zaletę - dostępność, ale to chyba nie może być takie proste? Przy mustangach nic nie jest proste.

Niejako 'przy okazji' - ufacie swoim czujnikom ciśnienia oleju? Nigdy nie zauważyłem, żeby się w ogóle drgnął w trakcie jazdy.


Remember, There Is Life Beyond Grip

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Zmiana typu filtra oleju

Post autor: Rezor » 2018-06-27, 00:22

Na chłopski rozum większy filtr nieznacznie zwiększy pojemność układu smarowania ale nie sądzę żeby znacznie wpłynęło to na ciśnienie. Turbo są smarowanie tym samym olejem i ludzie nie przebierają układu.
Co do czujników to ten w 5.0 ma się dobrze, jedynie przydałaby się podziałka. Czujnik ciśnienia oleju ma osobny sterownik (szara skrzynka gdzieś w desce), który jest rozlaczony podczas rozruchu.
Ostatnio wymieniałem uszczelke miski bo olej uciekał po rozgrzaniu. Jak wróciłem z przejażdżki i stanąłem na zboczu to wskazówka zaczęła delikatnie opadać przy przygazowaniu, po wymianie i dolaniu oleju przeszło.

Ps ja mam inne odczucia bo imo w mustangu wszystko jest proste :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Cinek
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2017-02-05, 16:22
Model: SN95 convertible 35a
Silnik: V6 3.8
Kolor: biały
Lokalizacja:: Łódź

Re: Zmiana typu filtra oleju

Post autor: Cinek » 2018-06-27, 07:08

Nie poprawiaj fabryki - szkoda czasu. Jeśli obawiasz się o szczelność podstawy, to kup nową i wymień. Wydajność i pojemność filtra oleju jest obliczona przez konstruktorów ze sporym zapasem. Zwróć uwagę na to, że w Fordzie jeden filtr oleju jest stosowany w kilku różnych silnikach. Tak samo jest z chłodzeniem oleju - fabryczne rozwiązania spisują się na ogół najlepiej. Lepiej kupić termostat o nieco niższej temperaturze otwarcia oraz dbać o czystość całego układu smarowania (regularne wymiany oleju, płukanie silnika), wymiana płynu chłodzącego na wlasciwy wraz z pozbyciem się osadów.

Przy tego rodzaju modyfikacji powinieneś zmienić pompę oleju na wydajniejszą (chlodnica oleju, dodatkowy dobry metr węży hydraulicznych i pare innych drobiazgów). O tym prawie nikt nie myśli. A wydajniejszy układ smarowania = wydajniejszy filtr oleju. Sporo tych zmian... Koszty spore, a dodatkowe komplikacje mogą zwiększyć ryzyko wystąpienia awarii.
Teoretycznie fabryczna pompa i smok dadzą radę, ale...

Zestawów do relokacji filtra oleju jest trochę - na cj znalazłem dwa. Na dalsze poszukiwania nie mam czasu.

Chcesz kombinować, to zacznij zabawę od np tego: https://www.cjponyparts.com/canton-engi ... 4/p/OILC4/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Zmiana typu filtra oleju

Post autor: Rezor » 2018-06-27, 10:40

Z ciekawości przejrzałem schematy i jednak w 94~99 czujnik ciśnienia mimo, że ze wskazówką to zwykły switch 0/1 :| w Cobrze powinieneś móc sprawdzić wartości na OBD. Jak wiszą w miejscu to znaczy, że późniejsze roczniki też mają przełącznik, a nie czujnik...


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: Zmiana typu filtra oleju

Post autor: jaco » 2018-06-27, 14:46

Rezor pisze:Z ciekawości przejrzałem schematy i jednak w 94~99 czujnik ciśnienia mimo, że ze wskazówką to zwykły switch 0/1 :| w Cobrze powinieneś móc sprawdzić wartości na OBD. Jak wiszą w miejscu to znaczy, że późniejsze roczniki też mają przełącznik, a nie czujnik...
Najprostsze rozwiązania są najlepsze - oczywiście, że powinienem to widzieć na SCT :)


Remember, There Is Life Beyond Grip

Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: Zmiana typu filtra oleju

Post autor: jaco » 2018-06-27, 15:32

Cinek pisze:Nie poprawiaj fabryki - szkoda czasu. Jeśli obawiasz się o szczelność podstawy, to kup nową i wymień. Wydajność i pojemność filtra oleju jest obliczona przez konstruktorów ze sporym zapasem. Zwróć uwagę na to, że w Fordzie jeden filtr oleju jest stosowany w kilku różnych silnikach. Tak samo jest z chłodzeniem oleju - fabryczne rozwiązania spisują się na ogół najlepiej. Lepiej kupić termostat o nieco niższej temperaturze otwarcia oraz dbać o czystość całego układu smarowania (regularne wymiany oleju, płukanie silnika), wymiana płynu chłodzącego na wlasciwy wraz z pozbyciem się osadów.

Przy tego rodzaju modyfikacji powinieneś zmienić pompę oleju na wydajniejszą (chlodnica oleju, dodatkowy dobry metr węży hydraulicznych i pare innych drobiazgów). O tym prawie nikt nie myśli. A wydajniejszy układ smarowania = wydajniejszy filtr oleju. Sporo tych zmian... Koszty spore, a dodatkowe komplikacje mogą zwiększyć ryzyko wystąpienia awarii.
Teoretycznie fabryczna pompa i smok dadzą radę, ale...

Zestawów do relokacji filtra oleju jest trochę - na cj znalazłem dwa. Na dalsze poszukiwania nie mam czasu.

Chcesz kombinować, to zacznij zabawę od np tego: https://www.cjponyparts.com/canton-engi ... 4/p/OILC4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Twoje uwagi są dobre, dziękuję.
Tak się składa, że robię grube modyfikacje na całym silniku - nie interesuje mnie podejście 'zacznij od'. Chcę zrobić od razu jak należy. Chłodnica oleju, którą mam, nowa już nie jest. Wymiana jej to koszt zbliżony do rozdzielenia obiegów wody i oleju. Do tego sporo ludzi na forach nie ufa fabrycznemu rozwiązaniu (ja zresztą też nie). Dlatego zdecydowałem, że też pójdę w tę stronę.
Mocniejsza pompa oleju - wiadomo - mam już w rękach. Węży, chłodnicy i termostatu jeszcze nie wybrałem, ale mam je na liście. Trochę ugrzązłem na temacie filtra - co to w ogóle jest wydajniejszy filtr? Taki, który jest większy? Ma więcej filtru w środku (co nie sposób sprawdzić, więc jest to kwestia wybrania producenta). Może martwię się na zapas, ale jakoś nie mam przekonania, czy moge sobie założyć filtr, jaki mi się podoba.


Remember, There Is Life Beyond Grip

Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: Zmiana typu filtra oleju

Post autor: jaco » 2018-06-27, 15:36

Rezor pisze: Ps ja mam inne odczucia bo imo w mustangu wszystko jest proste :D
Szukałeś kiedyś uszczelek wału korbowego? Albo uszczelki pod podstawkę chłodnicy oleju właśnie? Są dwie, opinie na ich temat są tak podzielone, że zamówiłem obie - organoleptycznie ustalę, która się lepiej nadaje. :rotfl:


Remember, There Is Life Beyond Grip

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Zmiana typu filtra oleju

Post autor: Rezor » 2018-06-27, 15:53

Mam stare poczciwe Windsory nie modulara więc nie narzekam :D Jedynie wkurza mnie ECU i jednocześnie dziwi, że przy hamburgerowym podejście DIY do niemal wszystkiego, jeśli chodzi o zabawę elektroniką/programowaniem wręcz odradzają i porady sprowadzają się do np. "buy quarterhorse or MegaSquirt"


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Cinek
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2017-02-05, 16:22
Model: SN95 convertible 35a
Silnik: V6 3.8
Kolor: biały
Lokalizacja:: Łódź

Re: Zmiana typu filtra oleju

Post autor: Cinek » 2018-07-01, 18:09

Większy - bardziej pojemny.
Wydajność też głównie zależy od wielkości.
Bardzo ważnym parametrem jest ciśnienie otwarcia zaworu w filtrze - tu trzeba uważać.

W środę będę w Warszawie - jak coś, to daj znać - podjadę i pomogę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „2 układ chłodzenia”