Płyn chłodniczy - wymiana

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Płyn chłodniczy - wymiana

Post autor: pudel » 2010-02-07, 19:34

Witam szanowne grono mam parę pytań odnośnie płynu chłodniczego, chciałbym go wymienić ale nie wiem jak się do tego zabrać i jaki płyn wybrać. Do tego czytałem trochę na forum odnośnie odpowietrzania układu chłodzenia i też nie wiem jak to działa. Ma ktoś może doświadczenie w tej dziedzinie. Z góry dziękuje :padam:


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-02-07, 19:47

ja do swojego kupiłem ten na dole w linku 5 l. i to wleję a resztę wody powinno wejść ok 10l
http://allegro.pl/item903732613_motorcr ... _plus.html
żeby spuścić płyn umnie w chłodnicy po prawej stronie jest zaworek do spuszczania ale najlepiej jest zdjąć przewód chłodniczy ten na dole gruby tylko zdejmuj powoli i miskę pod spód wcześniej odkręć sobie ogrzewanie na full i zawór od chłodnicy
ale i tak nie wszystko ci zleci jeszcze musiałbyś odkręcić termostat i najlepiej mieć drugi na wymianę w razie co + uszczelkę
termostat jest pod kolanikiem przykręconymdo głowicy na górnym przewodzie
i jeszcze odkręcić zbiornik przelewowy i go opróżnić

póżniej to wszystko skręcasz nalewasz mikstury 50:50 do pełna do chlodnicy
i do zbiornika przelewowego pod kreskę miedzy min i max ogrzewanie oczywiście na full uruchamiasz silnik i powinno wciągnąć wodę w chłodnicy uzupełniasz znowu do pełna i jak pracuje i jest na full zakręcasz korek i powinno być git ale jak rozgrzejesz i ostudzisz silnik to znowu sprawdzasz stan i uzupełniasz na max



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-02-07, 20:41

Po dolaniu trzeba jeszcze odpowietrzyć !
Na włączonym silniku musisz odkręcić śrubę nad termostatem, tak do połowy ( bo w połowie ma dwie dziurki), którymi wyleci powietrze.
Jak już wymieniasz płyn to koniecznie wymień termostat - kosztuje grosze, a może nabałaganić, u mnie przez niego poszła uszczelka :(


Obrazek

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-02-07, 20:59

Jedyne co jeszcze dla mnie nie jest jasne to że ktoś na tym forum powiedział że do mustanga nie może być różowy ani niebieski płyn do chłodnic jedynie żółty. Postaram się znaleźć ten wątek...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-02-08, 18:02

Witam!! co to da że kupisz Motorkrafa jak i tak nie da rady wszystkiego z silnika wylać,najwyżej wymienisz ok.7-8 litrów ,kup to co jest na rynku np.dynagel, do minus 37,wymień częsciej wtedy go trochę przepłucze, inaczej bez sensu robota,podobnie jak profilaktyczna wymiana dobrych częsci tz.termostatu ,trafisz na gorszy i dopiero będzie--hehehe,to się nazywa szukanie problemów--pozdr........


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-02-08, 20:22

Smerf dobrze gada termostat to tylko parafinka i sprężynka jak chodził do tej pory to czemu po zmianie płynu miało by być inaczej,a z jakimś aftermarketem nigdy nic nie wiadomo.
Trza by go najpierw w garku pogotować z termometrem (nie w zupie ogórkowej :hyhy:)i sprawdzić kiedy naprawdę się otwiera i czy w ogóle raczy :]
Płynu bez rozebrania kolektora ssącego i bloku silnika nie da się nigdy wylać całego zostanie pare litrów,a jak już mieszać płyn z czymś to tylko z wodą destylowaną bo kranówka to ZŁO !!!!! a korozja to jej najlepsza przyjaciółka Ruda się zwie :rotfl:


warto przy kupowaniu płynu popatrzeć na temp. wrzenia są na rynku płyny do np. 130*c przy ostrzejszej jeżdzie lub w gorące dni może to uchronić układ przed zapowietrzeniem,a nawet przegrzaniem silnika, jak również mniejszym ubytkiem płynu przez wyższą temperaturę odparowania cieczy :D

ps. odpowietrzenie układu w mustangu to wcale nie tak ciach ciach,chop siup (jak kto woli) zawsze miałem z tym problem,dopiero jak zamontowałem dodatkowy odpowietrznik "home made" w najwyższym punkcie układu na grubym przewodzie biegnącym z chlodnicy do kolana od termost. problem znikł,raz zalane i po sprawie :)


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-02-08, 21:31

Wszystko fajnie ale mam trochę mało płynu na oko brakuje od 1 do 2 litrów więc chcę czymś uzupełnić nie wiem co tam przedtem było lane i dla tego chce jeżeli to możliwe wymienić cały płyn albo większą część...

To bez różnicy czy wleje płyn żółty czy różowy?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-02-08, 21:39

pudel jak na szbyko chesz coś dolać to kup sobie tego Prestone - jego można mieszać z każdym rodzajem płunu chłodniczego ( na 99,9% jest tak napisane na butelce), wytrzymuje do -37 coś.. a międzyczasie zorganizuj sobie na spokojnie coś konkretnego i wymień przy lepszej pogodzie czy jak tam chesz :)


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-02-08, 21:42

dzięki tak zrobię


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-02-08, 21:44

Właśnie,nie mogłem przypomnieć sobie jego nazwy, też to leje do siebie Prestone sprzedają go w supermarketach na stacjach itd., jest dość tani kolor jaskrawo-zielony, ma też wysoką temp. wrzenia i miesza sie ze wszystkim jak pisze Darenty


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-02-08, 22:32

Klamka zapadła zakupiłem taki oto płyn:

http://www.allegro.pl/item889166593_ply ... ellow.html

A póki go nie dostanę poszukam jakiejś alternatywy na szybko może doleję trochę wody destylowanej w końcu u nas nie ma zimniej niż -10 :papa:


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-02-08, 22:46

pudel pisze:Klamka zapadła zakupiłem taki oto płyn:

http://www.allegro.pl/ite...oln_yellow.html
Oni to jakoś chyba rozlewają :wstyd: bo na zdjęciu jest butelka 1 galon koncentratu a nie 1.5 L.. zreszta jak byłem ostatnio za wielką wodą i brałem ten płyn u dealera to nawet takich 1.5L niewidziałem tylko galonówki.. więc nie wiem o co tu chodzi.. :niepewny:
Tu szczegóły http://www.fcsdchemicalsandlubricants.com/Main/


You can never have too much power, just not enough traction.

ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2010-02-13, 22:43

ja używam juz od 5 lat tego płynu
http://cokupic.pl/produkt/K2-KULER-uniw ... ic-1-litr-
i bardzo go polecam , ma jedną wielką przewage ,ma zielonkawy kolor i świeci w lampie UV wiec jak macie gdzies mniejszy lub wiekszy wyciek to odrazu widać :D


był konik
a teraz boattail 71

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1305
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2010-11-30, 22:44

Zrobiło się zimno, wiec odświeżam sezonowy temat.

Rozumiem, że ten płyn jest do stanga dobry?
http://www.ford.ewor.pl/towar/896/motor ... 26830.html



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-11-30, 22:47

Tak to ten.



ODPOWIEDZ

Wróć do „2 układ chłodzenia”