Płyn chłodniczy - wymiana

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, celibad, pluzz, Rezor, stang232, Przemek64

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2010-11-30, 23:43

Bolek pisze:Kurde może też bym wymienił po 5 latach :niepewny: Ile wchodzi wogóle do 4.6? z 7 litrów?
Do mojego weszlo 11,w tym z litr na rozlanie.

Pewnie podobnie bedzie.

BOlek - nie miales wczesniej jeepa?
Cos mi sie kojarzysz z forum jeepa .



Anonymous

Post autor: Anonymous » 2010-11-30, 23:46

RAFAŁ pisze: ale i tak nie wszystko ci zleci jeszcze musiałbyś odkręcić termostat
Wszystko zleci jak spuscisz plyn na goracym silniku po otwarciu termostatu.
Siknie fontanna,trudno.
I szybko wlewaj,zeby sie termostat nie zamknal.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-12-01, 01:11

U was nie jest dedykowany ponizszy

MOTORCRAFT PREMIUM GOLD ENGINE COOLANT

pavlito z tego co wiem to do GT jet ten dedykowany.

Miski olejowe wieksze o 1 kwarte sa przeznaczone do samochodow o duzych przeciazeniach
G, aby olej pod wplywem sil osrodkowych zapewnial film olejowy.


Obrazek

Ciekawostka - u mnie plynu chlodniczego jest 21 litrow. :przestraszony:



Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-12-01, 11:57

AluStar pisze:Miski olejowe wieksze o 1 kwarte sa przeznaczone do samochodow o duzych przeciazeniach
G, aby olej pod wplywem sil osrodkowych zapewnial film olejowy.
AluStar, wtedy montowana jest sucha miska olejowa a przynajmniej zamontowanie jej jest bardziej efektywne niż standardowa miska.


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2010-12-01, 16:57

[quote="Bolek"][możesz mnie kojarzyć ewentulanie jeszcze z pudelek.pl :[/quote]

Nie,tam nie zagladam :D

I zadne 400 PLN,ale 3 razy po 4 litry Prestone,30 PLN za banke,wiec 90 PLN :D
Prestone polecaja i do jipa,i do inszych hamerykancow.
Moto chemia - Centralna 51 za drukarnia,ale pewnie wiesz.



Awatar użytkownika
zaborjr
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: RubyRed

Post autor: zaborjr » 2010-12-04, 19:49

Jak by ktoś pytał to w Gdyni w salonie forda EUROCAR zostało jakieś 5 baniaków koncentratu 1,5l Motorcrafta Super Plus X4, bo resztę ja zabrałem... ;)



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Post autor: rzabsky » 2012-05-13, 21:09

Ja może odswieze temat. Czy ktos wie co ile lat lub po jakim przebiegu powinno sie wymienic plyn chlodniczy?



gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Post autor: gover » 2012-05-13, 21:44

głównie zależy od sosunku woda/koncentrat.
generalnie co 2 lata lub ~55 000km. pod warunkiem ze nie jeździsz po torze. jak latasz po torze to częściej. Ale tor to i inne proporcje konctr./woda - ale nie bede sie rozpisywał.

Ale jak nie katujesz to można rozciągnąć ten czas do 3lat i mało jeździsz. Jak fura stoi na zime w garażu to co 2 lata.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Post autor: Tom.Tom » 2012-10-02, 15:49

Przymierzam się do wymiany u siebie bo jeżdżę w 80% na wodzie po zapowietrzeniu i dolewkach w Kielcach.

Pytanie: czy przed wymianą "płukaliście" swój układ? Tzn. np. wyczyszczenie zbiorniczka wyrównawczego, albo wręcz zalanie całości wodą, pojeżdżenie parę dni, wylanie i dopiero wlanie właściwego płynu?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Post autor: AluStar » 2012-10-02, 18:58

jak juz chcesz to art co mi przysylaja :

.." Ważne jest odpowiednie przygotowanie układu chłodzenia, który zimą odpowiada za ogrzanie wnętrza pojazdu, odparowanie szyb, czy zapewnienie optymalnej temperatury pracy silnika. Jego sprawność w dużej mierze wpływa na ekonomikę eksploatacji, a przede wszystkim na zużycie paliwa.

Dbanie o układ chłodzenia

Przed zimą należy sprawdzić temperaturę krzepnięcia płynu, aby w trakcie wystąpienia niskich temperatur nie uległ on zamarznięciu. Dobrze dobrany płyn chłodniczy jest odporny na niskie temperatury oraz zawiera dodatki antykorozyjne. Częstotliwość wymiany chłodziwa zależy od jego rodzaju, przykładowo – płyn xxxx zapewnia pełną ochronę silnika przez 5 lat lub do przejechania 150 tysięcy kilometrów. Wymienić płynu w chłodnicy oraz wyczyszczenia układu chłodzenia można dokonać samodzielnie. W tym celu należy: wypłukać zanieczyszczenia z układu, wymienić stare chłodziwo, uzupełnić chłodnicę nowym płynem oraz w razie potrzeby uszczelnić układ.

Płukanie chłodnicy

Płukanie chłodnicy powinno odbywać się przy użyciu specjalnie przeznaczonego do tego celu płynu, . Taki środek doskonale usuwa rdzę, kamień kotłowy i inne zanieczyszczenia. Regularne stosowanie płukacza przy każdej wymianie płynu chłodniczego pozwoli na utrzymanie chłodnicy w czystości i zmniejszy ryzyko wystąpienia nieszczelności.

Wymiana płynu chłodniczego

W celu wymiany chłodziwa należy odkręcić korek spustowy umieszczony pod spodem chłodnicy i podstawić odpowiednie naczynie do zebrania zlewanej cieczy. Niezależnie od tego, czy wcześniej użyto płukacza, cały układ chłodniczy trzeba dodatkowo przepłukać wodą, aby usunąć pozostałe zanieczyszczenia.

Uzupełnianie chłodnicy nowym płynem

Na rynku dostępne są zarówno gotowe do użycia płyny, którymi można od razu uzupełnić chłodnicę, jak i ich koncentraty, które należy wymieszać z wodą demineralizowaną według proporcji podanej na etykiecie produktu. Wybierając płyn do chłodnic warto zwrócić uwagę na jego temperaturę krzepnięcia oraz spełnione normy. Po uzupełnieniu układu chłodziwem należy uruchomić silnik i odpowietrzyć układ chłodzenia, Poziom płynu widoczny jest przez przezroczyste ścianki zbiornika wyrównawczego, także przy zakręconej zakrętce. Przy rozgrzanym silniku poziom płynu chłodzącego podnosi się, po ostygnięciu – opada. Przy zimnym silniku powinien nieco przekraczać znacznik „KALT" (zimny).

Uszczelnianie chłodnicy

Jeżeli zauważyliśmy nawet niewielkie wycieki z chłodnicy, zamiast kosztownej wizyty u mechanika możemy zastosować specjalny uszczelniacz do chłodnic, k. Produkty tego typu uszczelniają nawet najdrobniejsze wycieki, nie utrudniając cyrkulacji płynu chłodniczego i nie zmniejszając sprawności cieplnej chłodnicy. Zabezpieczają chłodnicę przed kolejnymi wyciekami.

Układ chłodzenia wymaga regularnej konserwacji przez cały rok, jednak przed nadejściem pierwszego mrozu warto poświęcić mu więcej uwagi, dzięki temu ryzyku jego uszkodzenia ulegnie zmniejszeniu. Chłodnica będzie działać sprawnie i nawet podczas trudnych warunków atmosferycznych okaże się niezawodna..."



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Post autor: Tom.Tom » 2012-10-03, 13:36

dzięki ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Post autor: Tom.Tom » 2012-12-04, 19:47

No i wymieniłem płyn. Kupiłem w serwisie Forda bo zależało mi na fakturze.
Poszły 3 baniaki koncentratu 1,5l Motorcrafta Super Plus X4 1:1 z wodą - czyli jakieś 9l - jeden ostał się na ewentualne dolewki. Co do odpowietrzania, to nalałem na równo z MAX i od razu zakręciłem zbiorniczek. Po kilku godzinach jazdy poziom spadł do pomiędzy Min/Max i tak się utrzymuje. Zakładam, że układ się sam odpowietrzył, bo wszystko działa OK, węże gorące i miękkie.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Midnite Tom
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 2014-08-17, 21:53
Model: 94 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny

Re:

Post autor: Midnite Tom » 2016-09-23, 10:10

stang232 pisze:Po dolaniu trzeba jeszcze odpowietrzyć !
Na włączonym silniku musisz odkręcić śrubę nad termostatem, tak do połowy ( bo w połowie ma dwie dziurki), którymi wyleci powietrze.
Jak już wymieniasz płyn to koniecznie wymień termostat - kosztuje grosze, a może nabałaganić, u mnie przez niego poszła uszczelka :(
Witam
Odświeżam temat by nie robić nowego.
Zamierzam wymienić płyn chłodniczy i szukam odpowietrznika.
w SN95 V8 5.0 termostat jest dosyć wysoko, szukałem w pobliżu jakiejś śrubki, która mogłaby uchodzić za odpowietrznik.
Jest tam wkręcona pionowo na górze budowy silnika kilka centymetrów po lewej od obudowy termostatu (patrząc od przodu na silnik), śrubka z oznaczeniem "H" w słoneczku - czy to odpowietrznik? (edit 24-09-2016r.: - ten znak to oznaczenie producenta, nie ma nic wspólnego z funkcją śruby)

Czy to może któraś śrubka na obudowie termostatu?

Inne elementy nad termostatem mają podpinane kabelki, więc zakładam, że to jakieś czujniki.


Dodane 20-10-2016:
bardziej doświadczeni SN-owcy uświadomili mnie że nie ma odpowietrznika, układ odpowietrza się sam przez zbiornik wyrównawczy.



kubus88
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2022-10-30, 13:55
Model: sn95
Silnik: V6 3.8
Lokalizacja:: Okolice Radomia

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Post autor: kubus88 » 2023-07-18, 19:57

Odgrzewam temat. Pacjent to V6 z 1996.

Dzisiaj zabrałem się za wymianę termostatu i płynu chłodniczego. Wlałem środek do płukania układu, auto pochodziło 30 minut, odkręciłem kranik i wszystkie korki i…i zleciało tylko około 6 litrów. Wlałem wiec wodę destylowaną, auto popracowało 15 minut i zleciało znowu około 6 litrów. Wymieniłem wiec termostat, zalałem układ znowu wodą i wstawiłem auto do garażu.

Jest jakiś sposób na całkowite spuszczenie cieczy chłodzącej czy będę teraz go tak „płukał” jeszcze ze 3 razy aż przestanie lecieć różowe?

Jak to jest z tym odpowietrzeniem? Kiedy odkręcić zaworek? Jak zimny? Ciepły? Kiedy będę wiedział, że jest dobrze?

Na jakiej zasadzie działa zbiorniczek wyrównawczy? Biegnie do niego tylko jeden cienki przewód pod korek chłodnicy.


http://forum.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=19923

kubus88
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2022-10-30, 13:55
Model: sn95
Silnik: V6 3.8
Lokalizacja:: Okolice Radomia

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Post autor: kubus88 » 2023-07-24, 20:50

kubus88 pisze:
2023-07-18, 19:57
Jak to jest z tym odpowietrzeniem? Kiedy odkręcić zaworek? Jak zimny? Ciepły? Kiedy będę wiedział, że jest dobrze?
Gdyby ktoś kiedyś się nad tym zastanawiał to moim zdaniem układ odpowietrza się sam przez zbiorniczek wyrównawczy.


http://forum.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=19923

ODPOWIEDZ

Wróć do „2 układ chłodzenia”