Płyn chłodniczy - wymiana
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Płyn chłodniczy - wymiana
Witam szanowne grono mam parę pytań odnośnie płynu chłodniczego, chciałbym go wymienić ale nie wiem jak się do tego zabrać i jaki płyn wybrać. Do tego czytałem trochę na forum odnośnie odpowietrzania układu chłodzenia i też nie wiem jak to działa. Ma ktoś może doświadczenie w tej dziedzinie. Z góry dziękuje
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2387
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
ja do swojego kupiłem ten na dole w linku 5 l. i to wleję a resztę wody powinno wejść ok 10l
http://allegro.pl/item903732613_motorcr ... _plus.html
żeby spuścić płyn umnie w chłodnicy po prawej stronie jest zaworek do spuszczania ale najlepiej jest zdjąć przewód chłodniczy ten na dole gruby tylko zdejmuj powoli i miskę pod spód wcześniej odkręć sobie ogrzewanie na full i zawór od chłodnicy
ale i tak nie wszystko ci zleci jeszcze musiałbyś odkręcić termostat i najlepiej mieć drugi na wymianę w razie co + uszczelkę
termostat jest pod kolanikiem przykręconymdo głowicy na górnym przewodzie
i jeszcze odkręcić zbiornik przelewowy i go opróżnić
póżniej to wszystko skręcasz nalewasz mikstury 50:50 do pełna do chlodnicy
i do zbiornika przelewowego pod kreskę miedzy min i max ogrzewanie oczywiście na full uruchamiasz silnik i powinno wciągnąć wodę w chłodnicy uzupełniasz znowu do pełna i jak pracuje i jest na full zakręcasz korek i powinno być git ale jak rozgrzejesz i ostudzisz silnik to znowu sprawdzasz stan i uzupełniasz na max
http://allegro.pl/item903732613_motorcr ... _plus.html
żeby spuścić płyn umnie w chłodnicy po prawej stronie jest zaworek do spuszczania ale najlepiej jest zdjąć przewód chłodniczy ten na dole gruby tylko zdejmuj powoli i miskę pod spód wcześniej odkręć sobie ogrzewanie na full i zawór od chłodnicy
ale i tak nie wszystko ci zleci jeszcze musiałbyś odkręcić termostat i najlepiej mieć drugi na wymianę w razie co + uszczelkę
termostat jest pod kolanikiem przykręconymdo głowicy na górnym przewodzie
i jeszcze odkręcić zbiornik przelewowy i go opróżnić
póżniej to wszystko skręcasz nalewasz mikstury 50:50 do pełna do chlodnicy
i do zbiornika przelewowego pod kreskę miedzy min i max ogrzewanie oczywiście na full uruchamiasz silnik i powinno wciągnąć wodę w chłodnicy uzupełniasz znowu do pełna i jak pracuje i jest na full zakręcasz korek i powinno być git ale jak rozgrzejesz i ostudzisz silnik to znowu sprawdzasz stan i uzupełniasz na max
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2121
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Po dolaniu trzeba jeszcze odpowietrzyć !
Na włączonym silniku musisz odkręcić śrubę nad termostatem, tak do połowy ( bo w połowie ma dwie dziurki), którymi wyleci powietrze.
Jak już wymieniasz płyn to koniecznie wymień termostat - kosztuje grosze, a może nabałaganić, u mnie przez niego poszła uszczelka
Na włączonym silniku musisz odkręcić śrubę nad termostatem, tak do połowy ( bo w połowie ma dwie dziurki), którymi wyleci powietrze.
Jak już wymieniasz płyn to koniecznie wymień termostat - kosztuje grosze, a może nabałaganić, u mnie przez niego poszła uszczelka
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Witam!! co to da że kupisz Motorkrafa jak i tak nie da rady wszystkiego z silnika wylać,najwyżej wymienisz ok.7-8 litrów ,kup to co jest na rynku np.dynagel, do minus 37,wymień częsciej wtedy go trochę przepłucze, inaczej bez sensu robota,podobnie jak profilaktyczna wymiana dobrych częsci tz.termostatu ,trafisz na gorszy i dopiero będzie--hehehe,to się nazywa szukanie problemów--pozdr........
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
Smerf dobrze gada termostat to tylko parafinka i sprężynka jak chodził do tej pory to czemu po zmianie płynu miało by być inaczej,a z jakimś aftermarketem nigdy nic nie wiadomo.
Trza by go najpierw w garku pogotować z termometrem (nie w zupie ogórkowej )i sprawdzić kiedy naprawdę się otwiera i czy w ogóle raczy
Płynu bez rozebrania kolektora ssącego i bloku silnika nie da się nigdy wylać całego zostanie pare litrów,a jak już mieszać płyn z czymś to tylko z wodą destylowaną bo kranówka to ZŁO !!!!! a korozja to jej najlepsza przyjaciółka Ruda się zwie
warto przy kupowaniu płynu popatrzeć na temp. wrzenia są na rynku płyny do np. 130*c przy ostrzejszej jeżdzie lub w gorące dni może to uchronić układ przed zapowietrzeniem,a nawet przegrzaniem silnika, jak również mniejszym ubytkiem płynu przez wyższą temperaturę odparowania cieczy
ps. odpowietrzenie układu w mustangu to wcale nie tak ciach ciach,chop siup (jak kto woli) zawsze miałem z tym problem,dopiero jak zamontowałem dodatkowy odpowietrznik "home made" w najwyższym punkcie układu na grubym przewodzie biegnącym z chlodnicy do kolana od termost. problem znikł,raz zalane i po sprawie
Trza by go najpierw w garku pogotować z termometrem (nie w zupie ogórkowej )i sprawdzić kiedy naprawdę się otwiera i czy w ogóle raczy
Płynu bez rozebrania kolektora ssącego i bloku silnika nie da się nigdy wylać całego zostanie pare litrów,a jak już mieszać płyn z czymś to tylko z wodą destylowaną bo kranówka to ZŁO !!!!! a korozja to jej najlepsza przyjaciółka Ruda się zwie
warto przy kupowaniu płynu popatrzeć na temp. wrzenia są na rynku płyny do np. 130*c przy ostrzejszej jeżdzie lub w gorące dni może to uchronić układ przed zapowietrzeniem,a nawet przegrzaniem silnika, jak również mniejszym ubytkiem płynu przez wyższą temperaturę odparowania cieczy
ps. odpowietrzenie układu w mustangu to wcale nie tak ciach ciach,chop siup (jak kto woli) zawsze miałem z tym problem,dopiero jak zamontowałem dodatkowy odpowietrznik "home made" w najwyższym punkcie układu na grubym przewodzie biegnącym z chlodnicy do kolana od termost. problem znikł,raz zalane i po sprawie
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Wszystko fajnie ale mam trochę mało płynu na oko brakuje od 1 do 2 litrów więc chcę czymś uzupełnić nie wiem co tam przedtem było lane i dla tego chce jeżeli to możliwe wymienić cały płyn albo większą część...
To bez różnicy czy wleje płyn żółty czy różowy?
To bez różnicy czy wleje płyn żółty czy różowy?
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- Darenty
- Forumowicz
- Posty: 488
- Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver Metallic
- Lokalizacja:: Przemyśl
pudel jak na szbyko chesz coś dolać to kup sobie tego Prestone - jego można mieszać z każdym rodzajem płunu chłodniczego ( na 99,9% jest tak napisane na butelce), wytrzymuje do -37 coś.. a międzyczasie zorganizuj sobie na spokojnie coś konkretnego i wymień przy lepszej pogodzie czy jak tam chesz
You can never have too much power, just not enough traction.
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
Właśnie,nie mogłem przypomnieć sobie jego nazwy, też to leje do siebie Prestone sprzedają go w supermarketach na stacjach itd., jest dość tani kolor jaskrawo-zielony, ma też wysoką temp. wrzenia i miesza sie ze wszystkim jak pisze Darenty
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Klamka zapadła zakupiłem taki oto płyn:
http://www.allegro.pl/item889166593_ply ... ellow.html
A póki go nie dostanę poszukam jakiejś alternatywy na szybko może doleję trochę wody destylowanej w końcu u nas nie ma zimniej niż -10
http://www.allegro.pl/item889166593_ply ... ellow.html
A póki go nie dostanę poszukam jakiejś alternatywy na szybko może doleję trochę wody destylowanej w końcu u nas nie ma zimniej niż -10
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- Darenty
- Forumowicz
- Posty: 488
- Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver Metallic
- Lokalizacja:: Przemyśl
Oni to jakoś chyba rozlewają bo na zdjęciu jest butelka 1 galon koncentratu a nie 1.5 L.. zreszta jak byłem ostatnio za wielką wodą i brałem ten płyn u dealera to nawet takich 1.5L niewidziałem tylko galonówki.. więc nie wiem o co tu chodzi..
Tu szczegóły http://www.fcsdchemicalsandlubricants.com/Main/
You can never have too much power, just not enough traction.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
- Model: mustang gt 95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: yellow
ja używam juz od 5 lat tego płynu
http://cokupic.pl/produkt/K2-KULER-uniw ... ic-1-litr-
i bardzo go polecam , ma jedną wielką przewage ,ma zielonkawy kolor i świeci w lampie UV wiec jak macie gdzies mniejszy lub wiekszy wyciek to odrazu widać
http://cokupic.pl/produkt/K2-KULER-uniw ... ic-1-litr-
i bardzo go polecam , ma jedną wielką przewage ,ma zielonkawy kolor i świeci w lampie UV wiec jak macie gdzies mniejszy lub wiekszy wyciek to odrazu widać
był konik
a teraz boattail 71
a teraz boattail 71
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1305
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Zrobiło się zimno, wiec odświeżam sezonowy temat.
Rozumiem, że ten płyn jest do stanga dobry?
http://www.ford.ewor.pl/towar/896/motor ... 26830.html
Rozumiem, że ten płyn jest do stanga dobry?
http://www.ford.ewor.pl/towar/896/motor ... 26830.html