Łożysko pompy wody!

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Łożysko pompy wody!

Post autor: figaro96 » 2011-01-30, 13:44

czy ktoś ten problem przerabiał w 3.8? Coś mi się zdaje że huczy mi łożysko na pompie wody! Możecie coś podpowiedzieć w tej sprawie! pozdrawiam!



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2011-01-30, 15:53

jeżeli jesteś pewien że to łożysko na pompie to nic tylko wymiana całej pompy



figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2011-01-30, 17:57

czyli pompa nie jest rozbieralna! ups!



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2011-01-30, 19:12

tu masz pompe całą
http://amerykany.pl/view/3739



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2011-02-06, 18:41

najczęściej piszczą łożyska napinacza i rolki prowadzącej pasek, a te bez problemu można wymienić, a nawet dostać je w PL.
Może też piskać blaszka od czujnika pozycji wałka.
Jak nie jesteś pewien spróbuj podczas, albo przed odpalenie silnika prysnąć WD40 na oba kółka to się okaże :]


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2011-02-06, 19:45

jesli juz jest tu temat pompy to mam pyt..od kilku dni cos mi chrobocze :P jakby lozysko odglos jest z pod maski nawet jak stoje na swiatlach na Drive..moze byc to od pompy??..
zmienialem ostatnio kolo pasowe..czy moze cos sie tam ukladac :D ;) ..bo nie wiem od czego tan odglos moze pochodzic??



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2011-02-06, 19:49

Rolka napinacza paska ta bez rowkow piszczy najczesciej. ja zawsze mam 2-3 na zapas bo ida po zimie czesto(jak sie jezdzi zima) najlepiej zacznij od tego. Lozysko pompy wody powinno byc ok chyba ze masz wiecej niz 250tys mil przejechane. Ja przy 180tys mil mialem pompe ok a padly mi rolki napinajaca gladka i ta rowkowana.Piszczaly strasznie na jakis czas ucichla potem znowu zacynalakoncert.Wpadnij do Rembertowa to sie zobaczy.
Mam jeszcze takiegojednegomustanga tocossie zobaczy:)


302 HOooooo

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2011-02-06, 19:57

Alexander25 pisze:Rolka napinacza paska ta bez rowkow piszczy najczesciej. ja zawsze mam 2-3 na zapas bo ida po zimie czesto(jak sie jezdzi zima) najlepiej zacznij od tego. Lozysko pompy wody powinno byc ok chyba ze masz wiecej niz 250tys mil przejechane. Ja przy 180tys mil mialem pompe ok a padly mi rolki napinajaca gladka i ta rowkowana.Piszczaly strasznie na jakis czas ucichla potem znowu zacynalakoncert.Wpadnij do Rembertowa to sie zobaczy.
Mam jeszcze takiegojednegomustanga tocossie zobaczy:)
oki..jak sie nie uspokoi to podjade ...masz paski na stanie?
ps.malo jezdze ale z 500 km w zime robie :hyhy:
a przebieg mam 57 tys mil...



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2011-02-06, 21:04

jesli chodzi o piski pochadzace od rolek lub pasa napedowego to jajlepsza metoda to psiknać na pasek od strony rowków wodą jak ucichnie to na 100% jest uślizg paska ,daje odgłosy identyczne jak łozyska ,jak nie ucichnie to trzeba szukać dalej :D --pozdr......


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2011-02-06, 21:08

Macie jakiś namiar na rolki napinacza?
michal@ pisze:Jak nie jesteś pewien spróbuj podczas, albo przed odpalenie silnika prysnąć WD40 na oba kółka to się okaże
dobry patent na pewno go sprawdzę!



figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2011-02-06, 21:11

smerf pisze:jesli chodzi o piski pochadzace od rolek lub pasa napedowego to jajlepsza metoda to psiknać na pasek od strony rowków wodą jak ucichnie to na 100% jest uślizg paska
też fajny patent ale na 90% to nie pasek to jakieś łożysko tylko jeszcze nie wiem które ale tak mnie korci zeby się dowiedzieć ze zaraz zejdę do garażu zobaczyć patent z WD40!



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2011-02-06, 21:12

z tym wd to raz wtopiłem popsikałem niby na lozysko rolki i wd poszło na trochę na pasek i ucichło ,wymieniłem rolkę a tu dalej piszczało okazało sie ze to pasek miał uślizg i popiskiwał jak alternator dawał opór przy bardziej rozładowanej bateri ślizgał sie lekko,tak ze najlepiej zaczas tanio :D od wody z kranu


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2011-02-06, 22:11

właśnie wróciłem z garażu i patent się udał (tak mi się wydaje) zaraz po napsikaniu w szczeline w rolce zgrzyt chwilowo się wyciszał(starałem się nie psikać na pasek)!
Smerf masz moze jakiś namiar na rolki do konia( tą bez nacięć)!
pozdrawiam!



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2011-02-06, 22:12

rolka napinacza ma wprasowane łożysko, nie pamiętam już teraz czy calowe, lub metryczne, u siebie zwyczajnie stare wybiłem i kupiłem w składnicy maszyn rolniczych nowe za parę zeta ;)

mogę jutro sprawdzić jaki to numer łożyska i wymiary to napiszę.

W silniku V6 jest czujnik położenia wałka rozrządu na kółku który też lubi piskać itp. tu masz filmik :hyhy:




jeszcze można zdjąć zupełnie pasek i odpalić silnik, w ten sposób potwierdzić można,że dzwięk wydobywa się z jednego z kół pasowych,czy z rozrządu, 1 minutowa praca silnika bez alternatora i pompy wody napewno nic nie zaszkodzi motorowni :)


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2011-02-06, 22:22

metoda Michała dobra :D jak tak samo zrobiłłem z łożyskami alternatora,kupiłem w Rolniczym--heheh :D


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „2 układ chłodzenia”