chłodzenie silnika

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

chłodzenie silnika

Post autor: michal@ » 2011-05-28, 06:42

Witam
Od czasu do czasu zaraz po odpaleniu auta włącza się wentylator chłodnicy nawet jak silnik jest zimny, dzieje się to też jak zostawie mustanga z włączonym zapłonem po około 2-3 minutach ponownie słychać chwilową pracę pompki oraz uruchamia się wentylator chłodnicy na kilka sekund czy to normalne?
Podczas normalnej jazdy w trasie wskazówka temperatury wody trzyma się w skali zaznaczonej rameczką z napisem NORMAL trochę poniżej "N" po dłuższym postoju w ciepły dzień na włączonym silniku dochodzi do "O"
przy ostrej jeżdzie również stoi na "N" jaka to może być temperatura? ma ktoś równocześnie wskażnik wyskalowany w *C i seryny?

Jak to wygląda u was?
Dodam,że wymieniłem czujnik temp. płynu co prawda nie na nowy, ale na inny z sprawnego silnika nic to nie zmieniło


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2119
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: chłodenie silnika

Post autor: stang232 » 2011-05-28, 10:39

michal@ pisze:Witam
Od czasu do czasu zaraz po odpaleniu auta włącza się wentylator chłodnicy nawet jak silnik jest zimny, dzieje się to też jak zostawie mustanga z włączonym zapłonem po około 2-3 minutach ponownie słychać chwilową pracę pompki oraz uruchamia się wentylator chłodnicy na kilka sekund czy to normalne?
A masz włączoną klimę, bo układ klimy jest tak zrobiony, że jeśli klima chłodzi to wentylator się kręci.
michal@ pisze:Podczas normalnej jazdy w trasie wskazówka temperatury wody trzyma się w skali zaznaczonej rameczką z napisem NORMAL trochę poniżej "N" po dłuższym postoju w ciepły dzień na włączonym silniku dochodzi do "O"
przy ostrej jeżdzie również stoi na "N" jaka to może być temperatura? ma ktoś równocześnie wskażnik wyskalowany w *C i seryny?
No u mnie jak się skończyły problemy z układem chłodzenia, to mam podobnie od roku. Ale wskazówka przy normalnej jeździe trzyma się w okolicach ,,O-R''
W korkach latem czasem dochodzi do R-M
michal@ pisze:Jak to wygląda u was?
Dodam,że wymieniłem czujnik temp. płynu co prawda nie na nowy, ale na inny z sprawnego silnika nic to nie zmieniło
Lepiej sprawdź termostat, może się nie domykać i przez to temp silnika jest za niska.


Obrazek

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: chłodenie silnika

Post autor: smerf » 2011-05-28, 12:47

jak sie trzyma wskazowka na skali w granicach N to jest za mała temp.,,wentylator na zimnym po odpaleniu nie powinien chodzić chyba że jest klima załaczona wtedy startuje od razu i jak sie wypnie wtyczkę z czujnika temp z rurki poziomej!!!!!! wtedy startuje na szybkim biegu i chodzi cały czas,a tobie na jakim biegu chodzi wolnym albo szybkim??? ,,jak na szybkim może sie przerwa robi do czujnika!! jak pewnie wiesz wskażnik temp. ma swój czujnik umieszczony pionowo :D ,,całe sterowanie wentylatorem i p;ompą paliwa umieszczone jest w CCRM---czarna skrzynka koło zbiornika z płynem do chłodnicy :D,,,termostat może jak pisze kolega!!! ale to zaras byś miał ciepły wąż gruby górny z chłodnicy,ale i tak po czasie wskażnik musiałby pokazac wiecej na skali :D ------trza kontrolowac po kolei :D


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: chłodzenie silnika

Post autor: michal@ » 2011-05-28, 17:55

termostat mam chłodniejszy o 5*C, szybciej otwiera niż seria, jest nowy, a klimatyzacji w aucie nie mam jest wyjęta 2 lata temu, choć problem pojawił się dopiero w tym roku :kwasny: wentylator załącza si9ę na 1 biegu przez 1-2 sekundy póżniej wchodzi na wyższe obroty, następnie wyłącza się.
Zastanawia mnie jeszcze jedno, ponieważ kilka razy miałem taką sytuację,że podczas jazdy gdy silnik był nagrzany wszedł mi sam na wyższe obroty na kilka chwil po czym wrócił do normalnej pracy wyglądało to tak jakby na chwilę załączało się ssanie.

Jeszcze jedno, jadąc na trasie z tak niskimi wskazaniami na zegarze temp. spalanie wychodzi w okolicach 12-12,5 l. na 100km dziwne bo zawsze wydawało mi się,że jak auto nie dogrzane to silnik spala więcej :zdziwko:
chyba,że wskażnik fisiuje,....no tak ale skąd to uruchamianie się samoczynne wentylatora :suchy:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
rafalbanasiak
Młodszy Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
Model: cabrio 1997
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: chłodzenie silnika

Post autor: rafalbanasiak » 2011-05-28, 22:08

w mustangu klima sie wlaczala nie tylko przy pokretle ustawionym na a/c ale rowniez na nadmuchu na szybbe i mix szyba nogi i nawet jesli nie masz dzialajacej klimy to ustawienie pokretla na ktoras z tej pozycji daje impuls do sterownika silnika a sterownik steruje wentylatorami a przy ustawieniu na szybe lub mix klima sie wlacza co jakis czas na pare sekund wiec to moze byc to. tak jest to rozwiazane w wiekszosci aut wiec pewnie i mustangu. sprawdz czy jak ustawisz na "vent" to czy tez bedzie sie wlaczal



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: chłodzenie silnika

Post autor: michal@ » 2011-05-29, 07:13

Rafalbanasiak
ale ja w ogóle nie mam w samochodzie klimy, to znaczy chłodnicy, skraplacza, agregatu, przewodów i wszystkiego z tym wspólnego łącznie z bezpiecznikiem :D


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
rafalbanasiak
Młodszy Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
Model: cabrio 1997
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: chłodzenie silnika

Post autor: rafalbanasiak » 2011-05-29, 09:19

i fabrycznie nie bylo?



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: chłodzenie silnika

Post autor: michal@ » 2011-05-29, 09:46

była klima, ale ją zdemontowałem


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
rafalbanasiak
Młodszy Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
Model: cabrio 1997
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: chłodzenie silnika

Post autor: rafalbanasiak » 2011-05-29, 18:53

pewnie dlatego sie wlaczaja bo nawet jak odepnie sie sprezarke i czujnik cisnienia to tak jakby niebylo klimy w samochodzie to ustawienie pokretla na np szybe zalaczy wentylator. a czemu zdemontowales klime?



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: chłodzenie silnika

Post autor: michal@ » 2011-05-29, 19:04

Rafał,ale ja zdemontowałem klimę 2 lata temu,a problem pojawił się w tym roku wcześniej nic się nie działo.
Nie korzystałem z niej,a ważyła swoje, więc ją zdemontowałem, tak ogólnie to cały samochód mam tak popsuty :oczami:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: chłodzenie silnika

Post autor: Alexander25 » 2011-06-12, 01:53

uwazam ze moga byc nastepujace rzeczy:
1. Awaria wentylatora(dosc powszechne samwymienialem juz 3 razy)
2. Zaczynaja wysiadac uszczelki pod glowica
3. fiksuje elektryka i przechodzi w tryb serwisowy


302 HOooooo

ODPOWIEDZ

Wróć do „2 układ chłodzenia”