Znikający płyn chłodniczy

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Forest
Młodszy Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 2009-01-03, 14:46
Model: 1995 Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny

Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Forest » 2009-01-09, 11:24

Witam,
Mam problem jak w temacie.
Na trasie nie znika (~1000km bez zauważalnego ubytku w zbiorniczku wyrównawczym),
w mieście potrafi zniknąć 0,25l / 100km, wycieków nie widać (jeden zauważyłem i już chyba zlikwidowany), pod korkiem oleju czysto.
Co to może być?
Gdyby to była uszczelka pod głowicą to na trasie też powinien znikać :zdziwko:



strzala
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2009-01-07, 12:44
Model: '95 5.0 Manual
Silnik: inny V6

Post autor: strzala » 2009-01-09, 12:02

moze w miescie sie bardziej grzeje i jest wyzsze cisnienie, jezdzisz na wyzszych obrotach itp. wtedy wiecej sie przedostaje przez jakas uszkodzona uszczelke
mechanikiem nie jestem ale jak nie ma wyciekow to chyba jest tylko jedno miejsce, gdzie moze znikac, zobacz czy moze nie przybywa oleju?


-Cheap and fast ain't good
-Good and cheap ain't fast
-Good and fast ain't cheap

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-01-09, 12:13

Z tego co mi mówił Lizzard to np w GT 2005 + płyn znika z powodu mikro nieszczelności czy jakoś tak :zdziwko:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Forest
Młodszy Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 2009-01-03, 14:46
Model: 1995 Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny

Post autor: Forest » 2009-01-09, 13:17

Oleju nie przybywa, wymieniany ok 2k temu, wygląda zdrowo, przez ten czas symbolicznie go ubyło. Poszukam dalej, może jednak gdzieś cieknie.



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2009-01-09, 13:35

cześć Forest

widzę że mamy podobny problem, też mi znika ostatnio. W sobotę planuję naprawiać.
Niby nigdzie nie cieknie a płyn powoli znika, sprawa wygląda tak że nie mogę odkręcić śruby do odpowietrzania a jest w najwyższym pkt układu nad czujnikiem temp. , strasznie się zapiekła i boje się że urwie, w wyniku czego nie mogę do końca odpowietrzyć układu.
Co dzień wystaje około godziny w korkach, przez co po około tyg. przy czujniku chyba zbiera się gorące powietrze, czujnik myśli że temp niska i wyłącza duży obieg przez co auto przy gorącym silniku zostaje na małym obiegu płyn się grzeje i wyparowuje przez zbiorniczek wyrównawczy. Dolewam płyn do chłodnicy odpowietrzam na ile mogę i problem znika na jakiś czas.

Spróbuj może wystarczy odpowietrzać.

Odezwę się w tygodniu czy udało mi się rozwiązać problem, jak nie to będę szukał dalej - nie lubię oddawać konika fachowcom od golfów itp. :oczami:

Pozdrawiam :)



MONTWA
Forumowicz
Posty: 375
Rejestracja: 2008-08-29, 19:15
Model: shelby GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: vista blue

Post autor: MONTWA » 2009-01-09, 14:26

Mam podobny problem, z tym że u mnie widać wyciek...cieknie tylko podczas jazdy po mieście(zimny silnik) w trasie, po trasie nie widać żadnych ubytków. ten proces występuje tylko zimą.
Prawdopodobnie coś siękurczy i układ się rozszczelnia
za tydzień jadę do mechanika to zobaczę co puszcza płyn (latem nie mogłem tego zdiagnozować)
pozdrawiam
MTA



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2009-01-09, 14:45

To już jest moja czwarta zima ale 2 pierwsze stal w garażu, w tamtym roku jeździłem tylko parę dni, a w tym roku śmigam codziennie więc może faktycznie to te minusowe temp dają się we znaki. Inżynierowie ford projektowali chyba tylko z myślą o kalifornii :)
Daj znać jak znajdziesz kurczybyka ...


Obrazek

MONTWA
Forumowicz
Posty: 375
Rejestracja: 2008-08-29, 19:15
Model: shelby GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: vista blue

Post autor: MONTWA » 2009-01-09, 14:51

OK



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2009-01-09, 21:34

alfatech pisze:Z tego co mi mówił Lizzard to np w GT 2005 + płyn znika z powodu mikro nieszczelności czy jakoś tak :zdziwko:
No było coś takego, ale nie pamiętam :zawstydzony: :rotfl: Musze w TSBekach poszukać, znajdę to zapodam...


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-02-24, 16:00

uszczela pod glowica
pod wplywem temp w miescie wcina wiecej bo sie bardziej nagrzewa a to powoduje rozszerzanie el metalowych. Gdy jedziecie na trasie temp jest nizsza i nie ma ubytku lub jest znikomy. zbiorniczki maja w paru miejscach specjalne przerwy by nadmiar plynu usunac.
Mialem to samo okazalo ze sie uszczelka pod glowica sie rozlazla ze starosci a w drugim z przegrzania auta



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2009-02-24, 16:20

właśnie poszła mi uszczelka pod głowicą w mojej v6 - niestety :( .
Polecasz uszczelki jakiejś konkretnej firmy, których unikać?
Ile cię kosztowały (komplet góry)?
Jakieś rady co do wymiany?


Obrazek

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-02-24, 16:33

jakby co to moje gg 4942609 pytaj o co chcesz mam taki sam woz jak Twoj tyle ze moj to automat( nie wiem jak Twoj) jestem na gg tak od 21 do 1 w nocy



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2009-02-24, 16:46

dzięki :padam:

odezwę się wkrótce na gg

ja mam manuala


Obrazek

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-02-25, 11:28

mi walnela uszczelka w zime. Chodzi o to ze w zime wysiadaja czujniki temperatury i termostaty dlatego te auta sypia sie glownie w zime. Wystarczy wymienic orzed zima czujnik temperatury i termostat na lepsze anie acdelco i spokoj



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2009-02-25, 12:09

przed następną zimą, będę czujny. :cool:
Tyle że przez poprzednie trzy zimy stang stał w garażu, a w tym roku wrzuciłem zimowe oponki i jeździłem w każdych warunkach, choć chwilami jazda była jak z odbezpieczonym granatem. Przez ostatnie 3 miechy zrobiłem ponad 6 tysięcy z czego z 2 tysiące po zakorkowanych ulicach Łodzi- no i coś walnęło...


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „2 układ chłodzenia”