sn95problem z temperaturą:radioator coolant i engine coolant

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

sn95problem z temperaturą:radioator coolant i engine coolant

Post autor: Adrian » 2009-04-15, 16:50

Witam,
Mam problem z mustangiem GT V8 rocznik 95. Tzn wszystko bylo ok... A dzis brat jechal i nagle zauwazyl, iz temperatura podskoczyla prawie na czerwone pole, a silnik jakos tak ponoc dziwnie pracowal wiec zatrzymal sie, podnisl maske, bardzo malo ale poszlo pary, odczekal, przyjechal tata ktory dowiozl wode, zalali wode do chlodnicy, bylo bardzo malo plynu, natomiat po prawej stronie maski, jest RADIATIOR COOLANT, pojemnik duzy, i niestety pusty, rozumiem ze to jakis plyn do wiatraka? jest tam napisane ze to musi byc jakis specjalny plyn. Dolali do chlodnicy i temperatura spadla jest w miare ok, ale ten pojemnik kolo wiatraka po lewej RADIATOR COOLANT pusty. Wiecie moze co to sie podzialo? tak nagle po 2tygodniach uzytkowania auta takie cos, i jak temu zapobiec i czy nic wielkiego sie nie stalo, i skad wziasc ten plyn?
dzieki pozdrawiam



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2009-04-15, 19:31

Chyba muszę cię zmartwić - na 90% poszła ci uszczelka pod głowicą, przerabiałem to w lutym.
Sprawdź, czy nie masz zapowietrzonego układu. Jeśli się zapowietrzył to czujnik temp wariuje - podczas jazdy wyłącza duży obieg, przełączając na mały, a na małym stang grzeje się momentalnie ( Na małym obiegu nie leci ciepłe powietrze przez kratki).
Przy zimnym silniku odkręć korek od chłodnicy, jeśli poszła uszczelka to będzie widać bąbelki powietrza. Sprawdź jak wygląda olej (czy nie ma mazi)

Płyn dolej do chłodnicy (są płyny tzw. uniwersalne) i zbiorniczka, jak dobrze się przyjrzysz to na zbiorniczku jest zaznaczone, że przy zimnym silniku stan powinien być w połowie zbiornika. Nie zapomnij odpowietrzyć!!! Jeśli to początki to jak będziesz pilnował poziom płynu to jeszcze trochę pojeździsz.

Koszt ewentualnej naprawy to:
500-1000zł robocizna
200zł - nowy olej i płyn chłodniczy
400- 800zł komplet góry uszczelek
500zł - ewentualnie planowanie jeśli się okaże, że głowice krzywe

Jakbyś szukał uszczelek to mogę dać namiary.

Trzymam kciuki - żeby nie uszczelka.


Obrazek

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-04-15, 19:42

hehehehheheheh nie musi byc uszczelka. Odczekac az silnik ostygnie i wtedy wlaczyc silnik ze zdjetym korkem od chlodnicy jak bedzie podskakiwac to uszczelka jak bedzie sie zapowietrzal i nie bedzie cieplego nawiewu to uszczelka. W V 8 czasem nagrzewnica wysiada i wywala plyn . Radze wiec wszystko sprawdzic. W V6 to wiadomo ze pada uszczelka pod glowice bo to zawsze sie dzieje prawie gdy sie choc troche przegrzeje 3.8 V6 dlatego lepiej jak sie jezdzi w miescie to wywalic seryjny wentylator i wrzucic od thunderbirda sc . No wiec trzymamy kciuki by tone byla glowica:)



Awatar użytkownika
Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

Post autor: Adrian » 2009-04-15, 21:36

dzieki za pomoc chlopaki, brat mowi ze jak wlaczal wentylator w aucie to nic nie lecialo, ani zimne ani cieple, nic a nic, wszystko pracowalo ale nie dochodzilo powietrze do srodka, plyn do chlodnicy zostal dolany, cos tam bylo, nie byl pust, poprostu uzupelnilismy stan bo byl niski, natomiast w tym pojemniczku po lewej (na nakretce jest napisane RADIATOR COOLAN ONLY) stan plynu 0, czy moge dolac to tego pojemnika ten sam plyn co do chlodnicy po prawej? czy moze byc woda tez? bo do chlodnicy dolalismy wody,
i co to jest ten zbiorniczek po lewej? chyba z niego kapie? co do niego wlac? tam jest napiane 50% 50% z woda najlepiej, co to za zbiornik po co on jest (lewa strona chlodnicy) i co do niego wlac? bo jakby wiatrak w silniku sie nie wlacza, dziekuje za pomoc



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2009-04-15, 22:00

ten duży biały zbiornik to - zbiornik wyrównawczy, jest w nim ten sam płyn co w chłodnicy, kiedy płyn się nagrzewa zwiększa swoją objętość i trafia do tego zbiornika, jak się się schłodzi jego temp. wraca do układu i chłodnicy.
możesz dolewać wody, pamiętaj tylko jakie może to mieć skutki zimą. woda z kranu utlenia aluminium i niszczy chłodnice.
Podstaw autko do mechanika i niech posprawdza. Jakbyś nie mógł sam dojść przyczyny.


Obrazek

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-04-15, 22:37

latwy sposob co to sprawdz czy Ci z rury nie wali siwy dym jak sie auto porzadnie nagrzeje jak wali znaczy ze plyn chlodniczy ucieka przez wydech i tyle. Teraz jest sezon u fordow na robenie glowic heeehe:)
Ja codziennie jezdze mustangiem teraz po miescie i musze przyznac ze tz sie grzeje i wentylator ledwo wyrabia. Musze o lepszym chlodzeniu pomyslec:)


302 HOooooo

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-04-15, 22:53

w tym zbiorniku powinien byc płyn chłodniczy (jest to zbiornik wyrównawczy) zlej wszystką wode i nalej swiezego plynu do chlodnicy do pelna i pozniej do tego zbiornika do polowy i powinno grac a jak nie to napiszesz co sie dzieje.

ps wode to sie lało do syrenki a tu sie powinno lać płyn ma wyższą temp. wrzenia.



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-04-16, 18:24

Najlepiej wlac koncentrat shella do chlodnic przynajmniej dziala antykorozyjnie i kamien sie nie osadza. Wody nie lej bo te auta dosc wysoko trzymaja temprature



Awatar użytkownika
Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

Post autor: Adrian » 2009-04-16, 21:03

dzieki za pomoc chlopaki, dzis tata spotkal chlopaka jadacego zielonym mustangiem 94 i zapytal o serwis, okazuje sie jest facet ktory sie zajmuje glownie mustangami po Rybitwami w Krakowie.
A co do mojego to po odpaleniu nic nie widac zeby byl siwy dym, czysto ladnie, ale na razie woda jest w zbiorniku, oczywiscie woda tylko tak chwilowo gdy brat mial te sytuacje 2 dni temu,
w poniedzialek oddajemy go do serwisu wiec powinno byc ok, a co do zbiornika wyrownawczego po lewej to tata zauwazyl ze z niego wycieka woda, wiec albo jakos wyrzuca ja albo pekniety zbiornik, a w chlodnicy nie ma zadnych babelkow, wiec moze nie glowica?



ODPOWIEDZ

Wróć do „2 układ chłodzenia”