Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzenia

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

whitefunk
Młodszy Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 2014-03-18, 11:19
Model: V6 Cabrio
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordowy
Lokalizacja:: Warszawa

Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzenia

Post autor: whitefunk » 2014-03-24, 14:06

Panowie chciałbym wiedziec czy jest to normalne, poniżej opiszę całą sytuację.

Odpalam samochód, temperatura normalnie rośnie powoli do połowy skali, leci z nawiewów w pewnym momencie ciepło. Dochodzi troszkę ponad połowę skali i nagle spada do 1/4 (czyli otwiera się termostat, ale dość gwałtownie). Póżniej podczas jazdy rośnie tak powoli aż dochodzi do literki L na wyświetlaczu i włącza się wentylator, zbija temperaturę do połowy i sytuacja znowu się powtarza. Nie zauważyłem, żeby wcześniej się włączał wentylator. Nie idzie dalej niż literka "L" na skali, nie spada poniżej połowy. Ogrzewanie cały czas jest.

Co wymienił poprzedni właściciel? Chłodnicę, przewody, moduł od wentylatora i wiązkę moduł, wentylator.

Co ja wymienię jutro? Termostat bo już go kupiłem i odpowietrzę solidnie układ.

Czy takie zachowanie jest normalne? Czy może coś jednak jest do poprawy?



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: lamina » 2014-03-24, 14:11

auto z LPG czy bez.... bo to może mieć ogromne znaczenie...



Rew
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2013-05-11, 14:04
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: red

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: Rew » 2014-03-24, 14:15

U mnie po nagrzaniu wskazowka chodzi miedzy polowa a 3/4 skali.I skoki przy otwieraniu termostatu tez sa dosc gwaltowne.

Jezeli trzyma sie w granicach skali-specjalnie sie nie przejmuj.Mustang (w ogole amerykance) nie dzialaja tak precyzyjnie jak Ople czy VW i mozliwe sa rozne odchylenia (wskazania moga byc nierowne,ale w granicach dopuszczalnych).
U mnie na przyklad sa lekko pogiete blaszki od chlodnicy klimy-niewiele,ale to wystarcza,zeby troche bardziej sie nagrzewal i czesciej wlaczal wentylator.Schlodzenie 5,0 nie jest latwe dla jednego wiatraka,a jesli jeszcze obsluguje on klime i ma utrudniony przeplyw powietrza (pogiety radiator),to nie ma sie co dziwic.
Dopóki nie przekracza ( a nawet nie zbliza sie) do gornej granicy ,nie ma sie czym przejmowac.



Rew
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2013-05-11, 14:04
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: red

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: Rew » 2014-03-24, 14:17

lamina pisze:auto z LPG czy bez.... bo to może mieć ogromne znaczenie...
Na przyklad jakie?



whitefunk
Młodszy Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 2014-03-18, 11:19
Model: V6 Cabrio
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordowy
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: whitefunk » 2014-03-24, 14:17

Auto bez LPG. rocznik 1995 silnik 4.9 czy tam 5.0 V8



whitefunk
Młodszy Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 2014-03-18, 11:19
Model: V6 Cabrio
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordowy
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: whitefunk » 2014-03-24, 14:19

Rew, czyli rozumiem, ze wkazania NORMAL są faktycznie normalne. Sprzedający mówił mi, że auto ostatnio zaczęło tak się zachowywać z tą temperaturą i zwracał mi na to uwage, czyli rozumiem, że wcześniej tak nie miał - dlatego staram się dojśc do tego o co chodzi.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: lamina » 2014-03-24, 14:25

ja bym zaczał od termostatu, który może się po prostu wieszać..... i przez to działać gwałtownie.



whitefunk
Młodszy Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 2014-03-18, 11:19
Model: V6 Cabrio
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordowy
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: whitefunk » 2014-03-24, 16:24

Tak jak napisałem, jutro wymieniam termostat :) Zobaczymy czy coś to da, jednak widzę problem w wentylatorze, który załącza się dopiero kiedy temperatura osiągnie 3/4 skali.



Rew
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2013-05-11, 14:04
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: red

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: Rew » 2014-03-24, 17:04

whitefunk pisze:Rew, czyli rozumiem, ze wkazania NORMAL są faktycznie normalne.
Tak.

Sprzadz jeszcze czy nie zalącza sie klima - mozesz miec ustawiony nawiew na szybe i wtedy klima chodzi (mimo,ze nie widzisz tego).Moze dlatego czasem sie zalacza sprezarka (pytales wyzej).Wystarczy nawiew ustawic na nogi i nie ma klimy.Dziala tylko w pozycji na przednia szybe.
Sprzedający mówił mi, że auto ostatnio zaczęło tak się zachowywać z tą temperaturą i zwracał mi na to uwage, czyli rozumiem, że wcześniej tak nie miał - dlatego staram się dojśc do tego o co chodzi.
Spróbuj zmienic termostat-koszt kolo 40 zl.
Jak nie pomoze-zostaw.Lekkie wahania moga sie utrzymywac.Wazne,zeby nie przekraczaly normy.
I nie przejmuj sie.
Przyzwyczaj sie,ze amerykaniec to nie niemiec ;)
Nie wymagaj idealnej pracy.
W zamian masz:
-piekny dzwiek V8,
-kijowe prowadzenie :rotfl: ,
-piekny start i chodzenie bokami.


I spojrzenia dziewczyn kiedy przegazujesz w miescie :D



pocker
Młodszy Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 2014-03-27, 16:22
Model: 00' Convertible
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: pocker » 2014-03-27, 17:04

ja z kolei mam taki klopot..Temperatura na wsazniku dochodzi mi jedynie do 1/4 skali i tak sie utrzymuje caly czas.Pomimo tego wyrzucilo mi plyn z korka chlodnicy bo sie zagrzal silnik.Zastanawia mnie czemu nie wlaczyl sie wentylator,nie bardzo wiem gdzie jest czujnik.Mozliwe ze termostat sie zawiesil na malym obiegu..?Silnik 3.8.



pocker
Młodszy Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 2014-03-27, 16:22
Model: 00' Convertible
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: pocker » 2014-03-28, 16:41

Nikt mi nie pomoze..?Dodam jeszcze ze nawet rano,na zimnym silniku po wlaczeniu zaplonu wskaznik wchodzi na 1/4 skali..Walniety czujnik czy jakies zwarcie..? Help..



wampir Lestat
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2010-06-25, 17:07
Model: SN95
Silnik: V6 3.8
Kolor: Wg Forda - Laser Red

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: wampir Lestat » 2014-03-28, 19:00

pocker pisze:ja z kolei mam taki klopot..Temperatura na wsazniku dochodzi mi jedynie do 1/4 skali i tak sie utrzymuje caly czas.Pomimo tego wyrzucilo mi plyn z korka chlodnicy bo sie zagrzal silnik.Zastanawia mnie czemu nie wlaczyl sie wentylator,nie bardzo wiem gdzie jest czujnik.Mozliwe ze termostat sie zawiesil na malym obiegu..?Silnik 3.8.

1. Sprawdź czujnik załączania wenylatora, obie jego części.
Jedna część jest wpięta w obudowę wentylatora ( chłodnicy ), drugą część znajdziesz jak będziesz śledził bieg przewodów. Ten czujnik odpowiada za załączanie się wentylatora.
Dodatkowo wypnij wtyczkę z wentylatora i ją przeczyść ( może zaśniedziała ).

2. Co do samego czujnika temperatury silnika, to znajduje się on koło takiego "białego koromesła z napisem REMOVE BEFORE RADIATOR RELIC :)".
Wymontuj i przeczyść.
Ale jego wskazaniami się nie przejmuj za bardzo ( przynajmniej dopóki się wskazówka nie urwie ), u mnie wskazówka lata jak stara ku..a ( znaczy się pani lekkich obyczajów ) a i tak jest wszystko w porządku.

3. Termostat jest umiejscowiony zaraz za wpustem najgrubszego węża w silnik ( z tego co pamiętam to nie trzeba nawet węża zdejmować, tylko odkręcić dwie śruby i pokrywa termostatu schodzi bez problemu ( za pomocą dobrego noża jeszcze szybciej ).

Wyjmij go i sprawdź w gorącej wodzie.

W silnikach 3,8 termostat powinien uzyskać pełne otwarcie w temperaturze 90 stopni Celsjusza ( ewentualnie w 195 stopni Farenheita jak kto woli ).
Jak Ci się nie chce bawić ze sprawdzaniem termostatu to go wymień od razu.
Koszt: 40 pln ( termostat ) + robota własna ( dwa browce ~ 6 pln ) + odpowietrzenie układu chłodzenia ( koszt uzupełnienia płynu )


W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi...

pocker
Młodszy Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 2014-03-27, 16:22
Model: 00' Convertible
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: pocker » 2014-03-28, 19:20

W końcu ktos sie zlitowal! ;) Dzieki,jutro od rana próbuje ogarnac temat..



wampir Lestat
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2010-06-25, 17:07
Model: SN95
Silnik: V6 3.8
Kolor: Wg Forda - Laser Red

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: wampir Lestat » 2014-03-28, 19:39

To nie tak, że ktoś się zlitował. To przez to, że IV Gen się nie psują ;)

Akurat na świeżo po wymianie termostatu i odpowietrzaniu układu jestem. Miałem podobne objawy jak u Ciebie ( tylko w drugą stronę, silnik zimny a wskazówka od temp chciała mi się urwać ).

Ale żeby nie było, że się wymądrzam, bo tutaj są dużo lepsi znawcy ode mnie.

W grę może jeszcze wchodzić np. uszkodzona pompa wodna ( bo poziom płynu chłodzącego sprawdzałeś? ).

Sprawdź jeszcze ( jak Ci się silnik zagrzeje, ale nie przegrzeje ) jakie są węże chłodnica - silnik i silnik - chłodnica , połóż na nich rękę ( tylko uważaj żeby Ci pazorów nie upitoliło przy samym zadku, bo tam blisko pazorów będzie Ci pasek latał i żeby Ci łapki nie wsysło ) i zobacz czy czuć przepływ płynu i czy możesz je ścisnąć ( najprostszy sposób na to czy układ nie jest zapowietrzony i czy termostat puszcza obieg ) jak je będziesz mógł ścisnąć i zostaną ściśnięte to termostat plus odpowietrzanie na początek, jak to nie pomoże to wtedy klucze w dłoń i wydzieramy pompę wodną.


W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi...

pocker
Młodszy Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 2014-03-27, 16:22
Model: 00' Convertible
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni

Post autor: pocker » 2014-03-28, 20:17

jeszcze jena rzecz..na zimnym silniku,gdy weze sa miekkie jak ściskam ten dolny to wyraznie wyczuwam takie jakby pierscienie w srodku..ten waz jest jakos specjalnie zbrojony??



ODPOWIEDZ

Wróć do „2 układ chłodzenia”