ogrzeweanie w SN-95

ani za zimno ani za gorąco

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

ogrzeweanie w SN-95

Post autor: smerf » 2010-01-26, 23:14

Witam! chciałbym sie podzielić spostrzezeniami w tak mrożne dni z jakimi przyszło sie nam borykać,a mianowicie ogrzewanie jako takie oceniam w tym aucie na 5 ,wydolnośc układu super tylko jak zawsze jest jakiś problem---jak jest minus 20 st.C ,trzeba ciągle manipulować ogrzewaniem tz. można je puścić albo na siebie ,przez górne gratki,albo na nogi,jak tak to marzną nogi jak na odwrót to w ręce zimno ,,nie ma możliwości na nogi i górę i to jest problem,czemu tak porobili nie wiem? ---lipa,ale ciepła to daje ---super--zawsze musi być coś,dziwne ale w tym aucie nic nie paruje i nie zamarza podczas jazdy, nawet boczne szyby i to jest piękne i przednia też nie paruje,ogólnie daje 5 na 5--hehehehe,nie wspomne o grzałce w silniku to jest dopiero udogodnienie 110v podłączam i ciepło raz dwa i z uruchomieniem bez problemu-poza tym cały silnik z żeliwa grzeje jak stary kaloryfer,po dłuższym postoju aż uciecha jechać-ameryka panie---pozdr.......


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-26, 23:57

to fakt ogrzewanie jest super ja w swoim w jesienne wieczory to z otwartym dachem jeździłem ogrzewanie na full i ciepło jak w piecu. :D



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-01-27, 10:37

ogrzewanie super- zawsze jak wiozę mamę lub siostrę to nie mogę wyjść z podziwu, że tak szybko robi się ciepło :) Z dzieciństwa pamiętam jak rodzice mieli mercedesa w124 200D i tak też ogrzewanie działało bajecznie... ( ale to mercedes, więc można się było spodziewać :)
ja jak włączam auto to na początek daję ogrzewanie na szybę, a jak jest już trochę nagrzany to przełączam między : mix a vent. i jest ok.


Obrazek

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-01-27, 11:19

cześć ! jak dasz na szybę to klima chodzi,na mix to tak samo,a jak piszesz pomiędzy to jak to działa z klimą???


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-01-27, 12:00

Raz ustawiam w pozycji mix - wtedy u mnie dmucha na nogi oraz kratkami nad radiem ( nie zaważyłem u mnie żeby klima działała w pozycji mix latem, więc zakładam że zimą też nie działa, ale mogę sie mylić) później w pozycji vent. (tu już klima nie działa) - wtedy dmucha z górnych nadmuchów, na nogi już jednak nie dmucha.
Przełączam pomiędzy ustawieniami mix i vent. bo żadne nie jest wg mnie idealne na zimę.
Takie mam subiektywne odczucia.

Sprężarka klimy chodzi u nas fizycznie cały czas (tzn. nawet jak nie ustawimy w pozycji ac), nie wiem natomiast czy cały czas wspomaga układ chłodzenia/ ogrzewania.
U mnie latem czuć chłodzenie tylko w pozycjach ac norm i ac max, w pozostałych nie chłodzi.


Obrazek

strzala
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2009-01-07, 12:44
Model: '95 5.0 Manual
Silnik: inny V6

Post autor: strzala » 2010-01-27, 12:26

no wlasnie ciekawe z ta klima, ja tez zauwazylem, ze cos nie wiadomo kiedy jest wylaczona

mi z odprowadzenia wody kapie dokladnie na rure i oczywiscie robi sie w tym miejscu coraz wieksza plama rdzy, musze jakas rurke podczepic i wyprowadzic na bok albo cos


-Cheap and fast ain't good
-Good and cheap ain't fast
-Good and fast ain't cheap

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-01-27, 13:21

ja to sprawdzałem dokladnie, klima chodzi na mix i dmuchać powinno na nogi i szybę przednią ,natomiast jak damy nawiew tylko na szybę przedniaą ,to też chodzi klima ,nie można tego wyeliminoewać--taki program ma ta klima :D ,,potem jest jeszcze vent to jest tak jak piszesz dmucha przez kratki nad radiem bez klimy,no i pozycja floor wtedy dmucha na nogi bez klimy,2 pozycje AC WIADOMO klima i klima obieg zamkniety ,brakuje pozycji na nogi i kratki nad radiem bez klimy jak w innych autach nie wiadomo czym sie kierowali robiąc taka konstrukcję--pozdr.....


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

strzala
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2009-01-07, 12:44
Model: '95 5.0 Manual
Silnik: inny V6

Post autor: strzala » 2010-01-27, 13:26

no to mi rozjasniles w glowie :) dzieki

sprobuje na floor poobserwowac, ogolnie cieple powietrze ucieka do gory, wiec na dluzszy czas pozycja floor powinna byc ok, ja na mix ciagle jezdze


-Cheap and fast ain't good
-Good and cheap ain't fast
-Good and fast ain't cheap

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-01-27, 13:36

jak nie jest za zimno na dworze to floor jest ok własciwie najlepsze,ale jak zimnica jak w te ostatnie dni to wtedy zimno w ręce,a jak da sie vent to znowu zimno w nogi i tak w kółko,trzeba by cos wymyśleć żeby dmuchało na nogi i przez kratki,może podłozyć coc pod tę klapkę co otwiera na nogi :D :D :D ,,byle by czego nie popsuć


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

strzala
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2009-01-07, 12:44
Model: '95 5.0 Manual
Silnik: inny V6

Post autor: strzala » 2010-01-27, 14:10

ja bym to olal, po 10-15 min jazdy jest na tyle cieplo w samochodzie, ze zdejmuje rekawiczki :)
jak po niedlugim czasie samochod sie nagrzeje to ogolnie panuje jamajska atmosfera i raczej sie rozbieram niz odczuwam zimno, w ktorejs z konczyn :)


-Cheap and fast ain't good
-Good and cheap ain't fast
-Good and fast ain't cheap

strzala
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2009-01-07, 12:44
Model: '95 5.0 Manual
Silnik: inny V6

Post autor: strzala » 2010-01-28, 08:22

jednak na floor sie ciezko jezdzi, szyby paruja
trzeba jezdzic chyba na mix i wszystko jest ok, w nic nie jest zimno, szyby nie paruja, tylko ze klima chodzi


-Cheap and fast ain't good
-Good and cheap ain't fast
-Good and fast ain't cheap

ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Re: ogrzeweanie w SN-95

Post autor: ziomalV8 » 2010-01-30, 08:30

smerf pisze:Witam! chciałbym sie podzielić spostrzezeniami w tak mrożne dni z jakimi przyszło sie nam borykać,a mianowicie ogrzewanie jako takie oceniam w tym aucie na 5 ,wydolnośc układu super tylko jak zawsze jest jakiś problem---jak jest minus 20 st.C ,trzeba ciągle manipulować ogrzewaniem tz. można je puścić albo na siebie ,przez górne gratki,albo na nogi,jak tak to marzną nogi jak na odwrót to w ręce zimno ,,nie ma możliwości na nogi i górę i to jest problem,czemu tak porobili nie wiem? ---lipa,ale ciepła to daje ---super--zawsze musi być coś,dziwne ale w tym aucie nic nie paruje i nie zamarza podczas jazdy, nawet boczne szyby i to jest piękne i przednia też nie paruje,ogólnie daje 5 na 5--hehehehe,nie wspomne o grzałce w silniku to jest dopiero udogodnienie 110v podłączam i ciepło raz dwa i z uruchomieniem bez problemu-poza tym cały silnik z żeliwa grzeje jak stary kaloryfer,po dłuższym postoju aż uciecha jechać-ameryka panie---pozdr.......
no własnie tez mam wtyczke na 110 , powiedz mi smerf , bo napewno potrzeba przetwornicy ze 230 na 110 tylko jakiej mocy ?? tzn. ile przetwornica musi mieć wat zeby nie pdła bo nigdzie nie moge odczytac ile grzałka pobiera ?? :]



Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 300
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2010-01-30, 13:20

A gdzie dokładnie macie te wtyczki umiejscowione?
Czy w 05+ też jest coś takiego? :>



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-01-30, 15:38

witam jeśli chodzi o podłaczenie się do 110v to ja mam przenośny transformator,z 220v /110v podłaczam go do gniazdka 220v z niego mam wyprowadzone kawałek przewodu i gniazdko ale już na 110v i przedłuzaczem do auta :D gzałka w bloku silnika jest mała nie potrzebuje dużo energi ma 150-200W ,trafo mam dośc duże rdzeń ma 15cm na 15cm po prostu takie wpadło mi w ręce :D ,w silniku grzałka umiejscowiona jest w bloku silnika nad miska olejową po lewej stronie silnika patrzac od tyłu auta,z grzałki idzie przewód 3zyłowy ,trzecia to uziemienie nakońcu jest wtyczka ale nietypowego rodzaju kanadyjskiego,, nie ma bolcy ,tylko blaszki --płaskie ona powinna być koło chłodnicy tak aby można było ja wydostać na zewnatrz koło konia zprzodu i podłaczyc się do prądu,ja mam uciętą tą nietypową wtyczke i założyłem naszą z uziemieniem ;) ,jak silne mrozy można się spokojnie podłączyć na cała noc ,a do akumulatora prostownik,,zawsze to pewniejszy rozruch i szybciej jest ciepło w srodku--pozdr.....z tego co wiem nie wszystkie konie maja grzałki tylko te kupione tak gdzie panują większe mrozy,czyli północne rejony USA i Kanada .............


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2010-01-31, 23:58

Heh widzialem przeniesione dodatkowe ogrzewanie z f250 do mustanga 4gen:) Auto bylo z sprowadzone ze Szwecji od sasiada mojej rodzinki i gostek mial ogrzewanie dodane pod maska:) A w 3.8 V6 jest jeszcze cieplej niz w gt i szybciej sie nagrzewabo 3.8 V6 maja za slabe chlodzenie i czesto latem w korkach ida uszczelki pod glowica( 2 razy juz kurde robilem;/) ale na zime idealnie:) szkoda tylko ze zle wycieto u mnie otwory do chlodzenia tylnych tarcz(jakis matol w fabryce je normalnie wycial i wkleil albo zaspawal i teraz mi je rdza wcina zero zabezpieczenia.
Wczoraj znajomy przyjechal do mnie 4gen V6 z silnikiem 4.0 ale od jeepa heh fajnie chodzi ale bardzo powoli sie nagrzewa. Taurus natomiast nagrzewa sie w ciagu 4min od wlaczenia tacyjki jest juz wtedy dostatecznie cieplo we wtorek o 6ej rano reka przymarzla mi do stacyjki jak go chcialem odpalic:)
nie wiem czy wiecie ale jest mozliwosc zakupienia zestawu do podgrzewania foteli. Ale niestety trzeba sporo roboty zeby to zamontowac tzn kable grzalki przelacznik na desce ale podobno sie fajnie w cabrio jezdzi gdy juz jest zimno Nie wiem ile o w przeliczeniu na nasze bo to w Szwecji do kupienia bylo ale mysle ze jakis 1200zl



ODPOWIEDZ

Wróć do „3 klimatyzacja i ogrzewanie”