Problemy z klimatyzacją

ani za zimno ani za gorąco

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Problemy z klimatyzacją

Post autor: pudel » 2010-03-17, 23:07

Witam,

mam problem z klimą jak się załącza to z takim stukiem i tak opornie że obroty spadają czy to normalne? Czy nie należało by wymienić w niej oleju?
Jak konserwować układ klimatyzacyjny?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-03-17, 23:13

To, że obroty trochę zejdą w dół to normalne, w końcu alternator ma spore obciążenie. Ale zaraz po tym się stabilizują?

O jakim konkretnie stuku mówisz?



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-03-17, 23:30

jak się załącza to jak by ktoś kluczem w coś uderzył taki cichy głuchy stuk...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-03-17, 23:36

Hmm to nieciekawie. Otwórz machę i zlokalizuj skąd to tłucze, wtedy będziemy mogli coś doradzić.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-03-17, 23:41

i prawidłowo ze stukiem załącza się elektromagnes na kole klimy i spina wtedy koło pasowe klimy z wałkiem napendowym sprężarki słychać taki charakterystyczny stuk
i jak załączy się sprężarka to spadją obroty bo to jest dodatkowe obciążenie dla silnika jakieś 10 kM obroty się stabilizują bo silnik dostaje większą dawkę paliwa
raczej się nie wymienia oleju w układzie klimy a chocby nawet samemu tego się nie da zrobić można podjechać na stację co obsługują klimy oni wtedy podłączają do sam pompe i ściągają czynnik chłodzący z samochodu filtrują go i napełniają zpowrotem a czasami jeszcze do uzupełniają



Awatar użytkownika
2012.terminator
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-30, 11:42
Model: V6 1997
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: 2012.terminator » 2010-03-17, 23:56

co do serwisowania klimy to wszyscy co naprawiaja klime zawsze mowia zeby wymieniac gaz w klimie co dwa lata bo od razu wraz z wymiana gazu wymienia sie olej w klimie ktory jest wtlaczany do ukaldu wraz z gazem
mialem kilka samochodow z klima i spadek obrotow przy zalaczniu klimy byl niewielki a w nowych praktycznie niewyczuwalny a tzw "stuk" przy zalaczaniu tez jest malo slyszalny
w moim mustangu praktycznie nieslychac jak sie zalancza polecam podjechcac do fachowca dla pewnosci



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-03-18, 00:20

w nowych sam producenci się wycwanili i nie stosują elektromagnesu na kole pasowym tylko sprężarka cały czas pracuje a po włączeniu klimy otwiera się w środku niej zawór i wtedy puszcza obieg freonu
czyli sprężarka chodzi całyczas czy w zimie czy w lecie i jak jest niewłączona kilma to zabiera zbędnie konie



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-03-18, 07:14

RAFAŁ pisze:i prawidłowo ze stukiem załącza się elektromagnes na kole klimy i spina wtedy koło pasowe klimy z wałkiem napendowym sprężarki słychać taki charakterystyczny stuk
właśnie o to chodzi gdy załącza się sprężarka tz. zaczyna się kręcić nie same koło ale również wałek tak jakby ktoś puścił sprzęgło w klimie to słychać taki stuk nie jest to bardzo głośne ale jednak słychać wyraźnie


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2010-03-18, 13:54

u mnie zadnego stukania nie ma w zadnym z 4ech fordow USA jak wlaczam klima to tylko sluysze glsoniej niz normalny nawiew i tyle. ja bym sprawdzil wszystkie rolki przy pasku



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-03-18, 13:58

mogło się zepsuć łożysko w sprzęgle przy sprężarce klimy. Zdejmij pasek i sprawdź czy jest OK.


Obrazek

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-03-18, 14:06

stang232,

komu by się to łożysko zepsuło
Aleksandrowi


łożysko jak się psuje to okropnie wyje
a elektromagnes jak się zepsuje to wtedy nie spina i klima nie chodzi



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-03-18, 14:14

pudel pisze:mam problem z klimą jak się załącza to z takim stukiem i tak opornie że obroty spadają
no u pudla mogło się zepsuć.
RAFAŁ pisze: łożysko jak się psuje to okropnie wyje
u mnie jak się łożysko w tym sprzęgiełku poszło to bardzo nie wyło.


Obrazek

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-03-18, 17:20

w weekend sprawdze pasek i rolke a delikatne wycie tez slychac wiec juz chyba mam wstepne przypuszenia...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „3 klimatyzacja i ogrzewanie”