Klimatyzacja nie działa :(
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
chyba gaz ci uciekł,za mało go będzie ,,musi być ponad 900
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2121
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Byłem dziś znów w warsztacie, w między czasie podłączyłem prąd pod cewkę sprzęgła i zaczęło chłodzić ( w przekonaniu że układ jest pełny) no bo jak sprawdzali to było ciśnienie. No i miłe zaskoczenie, bo jak dostało prądu to sprężarka się załączyła i chłodziło. Pochodziło tak jakiś czas ( z 1/2h) potem odpiąłem napięcie.
Dziś pojechałem, żeby sprawdzili miernikiem jak z tym prądem.
Ale panowie po pół godzinie też nie znaleźli niczego więcej ode mnie i się poddali - odsyłając do elektryka.
Poprosiłem ich, żeby sprawdzili jeszcze raz czy jest czynnik, aby nie męczyć się niepotrzebnie z elektryką.
No i okazało się, że układ jest pusty. Podczas napełniania gaz zaczął uciekać poprzez uszczelnienie przy wałku sprężarki.
Widocznie jak pochodziło przy podłączeniu na krótko to gaz uciekł do reszty.
Przypomniało mi się też, że na jesień jak wyłączałem silnik to czasem było słychać krótkie syczenie z okolic kompresora, ale wtedy nie skojarzyłem co to może być
W przyszły poniedziałek będą wymieniać sprężarkę na drugą. Napełnimy układ i mam nadzieję, że w końcu zacznie chłodzić - bo te upały mnie wykańczają
Dziś pojechałem, żeby sprawdzili miernikiem jak z tym prądem.
Ale panowie po pół godzinie też nie znaleźli niczego więcej ode mnie i się poddali - odsyłając do elektryka.
Poprosiłem ich, żeby sprawdzili jeszcze raz czy jest czynnik, aby nie męczyć się niepotrzebnie z elektryką.
No i okazało się, że układ jest pusty. Podczas napełniania gaz zaczął uciekać poprzez uszczelnienie przy wałku sprężarki.
Widocznie jak pochodziło przy podłączeniu na krótko to gaz uciekł do reszty.
Przypomniało mi się też, że na jesień jak wyłączałem silnik to czasem było słychać krótkie syczenie z okolic kompresora, ale wtedy nie skojarzyłem co to może być
W przyszły poniedziałek będą wymieniać sprężarkę na drugą. Napełnimy układ i mam nadzieję, że w końcu zacznie chłodzić - bo te upały mnie wykańczają
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
jak tak jest jak gadasz to musiałbyś mieć mokro od oleju tam gdzie wycieka czyli pod kompresorem musiały by wisiec krople oleju,,ja osobiście remontowałem kompresor u mnie też tam mi wyciekało kupiłem cały kit naprawczy filozofi w tym nie ma wchodziło w to łożysko sprzęgła,uszczelnienie czołowe ---wałka ,,oringi do podłaczenia rurek duży oring na składanie 2 połówek kompresora i uszczelnienia korpusu --to co jest w srodku--moge ci to załatwić za pare dni masz---pozdr.....
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2121
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
krople to nie wisiały, ale na sprzęgle było widać taką jakby maź ( zapewne był to więc olej)smerf pisze:musiałbyś mieć mokro od oleju tam gdzie wycieka czyli pod kompresorem musiały by wisiec krople oleju
a ile taki kit może kosztować, jeśli mogę zapytaćsmerf pisze:moge ci to załatwić za pare dni masz
- byłby szybciej niż w przyszły poniedziałek? ( bo te upały mnie wykańczają)
Na ten kompresor od nich dostanę gwarancję na rok.
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
pod kompresorem musisz miec konkretnie mokro ,jakies zatłuszczenia to sa od łozyska w nim jest smar,powinno kapać na ziemie ,jak tak nie jest to nie to,jutro sprawdze cene napiszę ile kosztuje kit---pozdr,,,,,,
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2121
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
tak próbowałem - ale nie zadziałałoziomalV8 pisze:a próbowales wyjac ta wtyczke przy skraplaczu w górnym prawym rogu przy podszybiu i zrobic zwore wtedy klima powinna sie załaczyc ?/pozdr
Moje główne podejrzenie pada na CCRM, czyli czarną skrzyneczkę pomiędzy chłodnicą a zbiornikiem wyrównawczym.
Podobno w stangach z lat 94-95 lubi się ten przekaźnik popsuć - info na podstawie forów amerkańskich.
Niestety nie udało mi sie wciąż znaleść elektryka, który się podejmie tej robótki
Bo chciałbym, aby sprawdził tego CCRM czy jest faktycznie walnięty - widziałem używany na allegro, za 150zł. Więc wolałbym sprawdzić swój. Przed wydaniem kolejnej kasy.
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
kazdy typ mustanga ma inne ccrm i nie pasuje ,musisz mieć z identycznego auta jak twoje,,,tu masz jak to wyglada otwórz ta skrzynke i zajży bo cie zima zastanie tam jest 4 przekazniki od pompy paliwa od wentylatora 2 biegi-- 2sz t i od klimy-od kmompresora naciśniesz palcem i wszystko sie wyjasni http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 000ff.html
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2121
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
No i w końcu się udało - i to nawet przed końcem kalendarzowego lata
Klima śmiga. Po rozebraniu CCRM okazało się, że przekaźnik od sprzęgła klimy jest faktycznie spalony.
Wymieniłem więc cały CCRM na drugi.
Może pomoże komuś w przyszłości szybciej zdiagnozować problemy z AC.
Wrzucam dokładne schematy klimatyzacji z opisami. I schemat CCRM
Klima śmiga. Po rozebraniu CCRM okazało się, że przekaźnik od sprzęgła klimy jest faktycznie spalony.
Wymieniłem więc cały CCRM na drugi.
Może pomoże komuś w przyszłości szybciej zdiagnozować problemy z AC.
Wrzucam dokładne schematy klimatyzacji z opisami. I schemat CCRM
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2382
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY