Klimatyzacja nie działa :(

ani za zimno ani za gorąco

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-07-13, 09:05

chyba gaz ci uciekł,za mało go będzie ,,musi być ponad 900


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2010-07-13, 10:17

Właśnie jadę sprawdzić a jak dojadę to sprawdzę ten dyfer, jak to jest z tym grzaniem :hyhy:


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-07-13, 15:04

Byłem dziś znów w warsztacie, w między czasie podłączyłem prąd pod cewkę sprzęgła i zaczęło chłodzić ( w przekonaniu że układ jest pełny) no bo jak sprawdzali to było ciśnienie. No i miłe zaskoczenie, bo jak dostało prądu to sprężarka się załączyła i chłodziło. Pochodziło tak jakiś czas ( z 1/2h) potem odpiąłem napięcie.
Dziś pojechałem, żeby sprawdzili miernikiem jak z tym prądem.
Ale panowie po pół godzinie też nie znaleźli niczego więcej ode mnie i się poddali - odsyłając do elektryka.
Poprosiłem ich, żeby sprawdzili jeszcze raz czy jest czynnik, aby nie męczyć się niepotrzebnie z elektryką.
No i okazało się, że układ jest pusty. Podczas napełniania gaz zaczął uciekać poprzez uszczelnienie przy wałku sprężarki.
Widocznie jak pochodziło przy podłączeniu na krótko to gaz uciekł do reszty.
Przypomniało mi się też, że na jesień jak wyłączałem silnik to czasem było słychać krótkie syczenie z okolic kompresora, ale wtedy nie skojarzyłem co to może być :(

W przyszły poniedziałek będą wymieniać sprężarkę na drugą. Napełnimy układ i mam nadzieję, że w końcu zacznie chłodzić - bo te upały mnie wykańczają :zalamany:


Obrazek

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-07-13, 15:26

jak tak jest jak gadasz to musiałbyś mieć mokro od oleju tam gdzie wycieka czyli pod kompresorem musiały by wisiec krople oleju,,ja osobiście remontowałem kompresor u mnie też tam mi wyciekało kupiłem cały kit naprawczy filozofi w tym nie ma wchodziło w to łożysko sprzęgła,uszczelnienie czołowe ---wałka ,,oringi do podłaczenia rurek duży oring na składanie 2 połówek kompresora i uszczelnienia korpusu --to co jest w srodku--moge ci to załatwić za pare dni masz---pozdr.....


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-07-13, 19:06

smerf pisze:musiałbyś mieć mokro od oleju tam gdzie wycieka czyli pod kompresorem musiały by wisiec krople oleju
krople to nie wisiały, ale na sprzęgle było widać taką jakby maź ( zapewne był to więc olej)
smerf pisze:moge ci to załatwić za pare dni masz
a ile taki kit może kosztować, jeśli mogę zapytać :)
- byłby szybciej niż w przyszły poniedziałek? ( bo te upały mnie wykańczają)
Na ten kompresor od nich dostanę gwarancję na rok.


Obrazek

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-07-13, 21:41

pod kompresorem musisz miec konkretnie mokro ,jakies zatłuszczenia to sa od łozyska w nim jest smar,powinno kapać na ziemie ,jak tak nie jest to nie to,jutro sprawdze cene napiszę ile kosztuje kit---pozdr,,,,,,


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-07-20, 14:40

No i niestety :(
Nowa sprężarka założona, instalacja napełniona i szczelna, kasa wydana.
A klima nie chce się załączyć :zly:
Teraz wszystko w rękach magika elektryka...


Obrazek

Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2010-07-28, 09:50

Ja też nabiłem klimę jeszcze raz a okazało się że wtyczka do agregatu się rozleciała :zalamany: Trzy minuty i naprawione, żenada...jak można być takim głąbem by tego nie sprawdzić :zdziwko:


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2010-08-01, 21:37

a próbowales wyjac ta wtyczke przy skraplaczu w górnym prawym rogu przy podszybiu i zrobic zwore wtedy klima powinna sie załaczyc ?/pozdr


był konik
a teraz boattail 71

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-08-01, 21:48

ziomalV8 pisze:a próbowales wyjac ta wtyczke przy skraplaczu w górnym prawym rogu przy podszybiu i zrobic zwore wtedy klima powinna sie załaczyc ?/pozdr
tak próbowałem - ale nie zadziałało :(

Moje główne podejrzenie pada na CCRM, czyli czarną skrzyneczkę pomiędzy chłodnicą a zbiornikiem wyrównawczym.

Podobno w stangach z lat 94-95 lubi się ten przekaźnik popsuć - info na podstawie forów amerkańskich.

Niestety nie udało mi sie wciąż znaleść elektryka, który się podejmie tej robótki :(
Bo chciałbym, aby sprawdził tego CCRM czy jest faktycznie walnięty - widziałem używany na allegro, za 150zł. Więc wolałbym sprawdzić swój. Przed wydaniem kolejnej kasy.


Obrazek

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-08-02, 09:54

kazdy typ mustanga ma inne ccrm i nie pasuje ,musisz mieć z identycznego auta jak twoje,,,tu masz jak to wyglada otwórz ta skrzynke i zajży bo cie zima zastanie tam jest 4 przekazniki od pompy paliwa od wentylatora 2 biegi-- 2sz t i od klimy-od kmompresora naciśniesz palcem i wszystko sie wyjasni http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 000ff.html


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-09-12, 13:40

No i w końcu się udało - i to nawet przed końcem kalendarzowego lata :D
Klima śmiga. Po rozebraniu CCRM okazało się, że przekaźnik od sprzęgła klimy jest faktycznie spalony.
Wymieniłem więc cały CCRM na drugi.
Może pomoże komuś w przyszłości szybciej zdiagnozować problemy z AC.
Wrzucam dokładne schematy klimatyzacji z opisami. I schemat CCRM
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek

ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2010-09-12, 22:25

a ja mam ostatnio odwrotnie niz ty klima po wyłączeniu i przekreceniu na nawiew na szybe nadal chodzi , jak wyjme wtyczke od skraplacza to wyłącza sie , mam nadzieje ze to nie CCRM tylko ten czujnik przy skraplaczy szwankuje


był konik
a teraz boattail 71

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-09-12, 23:40

ten czujnik przy tym zbiorniku to jest presostat ciśnienia i jeżeli wyjmniesz wtyczkę i się wyłancza to jest dobrze on sprawda ci ciśnienie czy jest gaz , a jeżeli przełączasz na szybę to klima ma chodzić bo wtedy znaczy że ci zaparowała i chcesz ją osuszyć



ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2010-09-13, 08:51

tak tylko ze klima chodzi i chodzi i chodzi nie chce sie wyłaczyć , a moim zdaniem powinna tylko chodzic jak przełaczam w lewo pokretłem na AC w prawo jak mam nawiew na szybe lub nogi to powinna sie odłaczyć


był konik
a teraz boattail 71

ODPOWIEDZ

Wróć do „3 klimatyzacja i ogrzewanie”